//

"Spook"-foto's die na verwijdering terugkeren?

"Spook"-foto's die na verwijdering terugkeren? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Omdat mijn iPad maar 16gb opslagruimte heeft, bewaar ik weinig foto's. Des te vreemder is het dat het afgelopen half jaar al een paar keer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-06-13, 15:09
Vamvakaris Vamvakaris is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 4
Question "Spook"-foto's die na verwijdering terugkeren?

Omdat mijn iPad maar 16gb opslagruimte heeft, bewaar ik weinig foto's. Des te vreemder is het dat het afgelopen half jaar al een paar keer foto's die al lang uit "Foto's" verwijderd waren er ineens weer tussen staan.

Wat de vraag oproept wat er gebeurt met deze en alle andere foto's die ik verwijder. Zoals Swamp Dogg zei, "Where do lights go when they go out?" Leiden mijn foto's ergens een schaduwbestaan, en zo ja, waar?

Voor de goede orde: ik heb in mijn iCloud-instellingen 'Fotostream' op uit staan, 'Opslag en reservekopie' ook. Het zijn oude foto's die af en toe weer opduiken en een half jaar geleden stond 'Fotostream' nog wel aan. Kan dat er iets mee te maken hebben?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-06-13, 17:55
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Wat zijn je instellingen in iTunes ? Hoe synchroniseer je je iPad ?
  #3  
Oud 18-06-13, 18:11
Vamvakaris Vamvakaris is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd gebruik ik iTunes vrijwel nooit, omdat ik geen muziek luister op mijn iPad en andere software voor het beheer van mijn bestanden prettiger vind. Ik heb een paar maanden geleden voor het laatst een kopie van mijn iPad opgeslagen op mijn pc.
  #4  
Oud 18-06-13, 18:26
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Maar dan is natuurlijk de vraag wat die andere programma's doen. Alleen kan ik je daar niet mee helpen, zeker niet met zo weinig informate.
  #5  
Oud 18-06-13, 19:21
Vamvakaris Vamvakaris is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 4
Standaard

Geloof me, die staan er verder los van. Ik werk vooral met documenten op mijn iPad en gebruik Dropbox en Goodreader, maar nooit voor foto's. Dus het raadsel blijft hoe een foto die ik verwijderd heb een paar maanden later ineens weer opduikt, zoals vandaag, zonder dat ik iets gesynchroniseerd heb en ook zonder iCloud staat aangevinkt voor de foto's.

Zoals kapitein Haddock met zijn pleister...
  #6  
Oud 18-06-13, 19:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vamvakaris Bekijk bericht
Dus het raadsel blijft hoe een foto die ik verwijderd heb een paar maanden later ineens weer opduikt, zoals vandaag, zonder dat ik iets gesynchroniseerd heb en ook zonder iCloud staat aangevinkt voor de foto's.
Merde alors

En DropBox Camera Upload staat ook niet aan? Sommige mensen zetten dat aan omdat zij dan een paar GB gratis opslagcapaciteit krijgen.

Waar stonden die gewiste plaatjes? In de Filmrol of in een zelfgeknutseld Album? En hoe heb je die plaatjes verwijderd?
  #7  
Oud 18-06-13, 20:05
Vamvakaris Vamvakaris is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 4
Standaard

Nee, die functie heb ik altijd uitgeschakeld staan. Ze stonden eerst in de filmrol en daarna in een zelfgemaakt album. Kan me niet herinneren of ik ze per foto heb aangevinkt voor verwijdering of dat ik het hele album heb weggegooid. Waarschijnlijk het laatste. Maar dat zou toch niet uit moeten maken? Weg is weg. Tenminste, zo was het voordat ik een iPad had.
  #8  
Oud 18-06-13, 20:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vamvakaris Bekijk bericht
Weg is weg.
Zo zou het moeten zijn maar blijkbaar is het dan in jouw heel specifiek geval toch niet zo. Zelfgeknutselde albums zijn geen mappen maar indices en thumbnails met verwijzingen naar de plaatjes in de Filmrol. Blijkbaar is er iets misgegaan met het verwijderen van de albums. Tel daar nog de experimenten met Fotostream bij op.

Ik vermoed dat niet de foto's op wonderbaarlijke manier terugkomen maar de thumbnails.

Voer eens een harde reset uit dan wordt de cache verwijderd. Synchroniseer dan met iTunes dan wordt ook alles wat gemarkeerd is om te verwijderen ook echt verwijderd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Itunes Match Amerika "groter" dan die van Nederland Boris1991 iCloud 1 08-03-12 18:37
Windows: "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? SpiritMuse iTunes 5 27-06-11 22:00
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 20:28
"Checking Sources" duurt te lang en "Failed to Download Package" vvv91 Jailbreak apps en thema's 10 20-12-08 14:25
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:40.