//

Hoe zou het gaan met 2 jarige apple garantie?

Hoe zou het gaan met 2 jarige apple garantie? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ipad gekocht bij apple store oberhausen. Na nu zo'n anderhalf jaar doet de home knop iritant. Soms reageert hij en soms niet.Er zitten wel flinke ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-08-13, 23:53
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard Hoe zou het gaan met 2 jarige apple garantie?

Ipad gekocht bij apple store oberhausen. Na nu zo'n anderhalf jaar doet de home knop iritant. Soms reageert hij en soms niet.Er zitten wel flinke krassen aan de zijkant van de ipad...
Mijn vraag: gaat apple moeilijk doen hierover in amsterdam? Heb de aankoop bon nog wel.
De krassen zijn overigens veroorzaakt door de smart cover...die al oud is en het metaal ging schuren.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-13, 01:35
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Ik zou niet weten of ze je iPad aannemen, want je hebt de iPad in Europa(duitsland) gekocht. Dit betekent dat de Apple Store in Oberhausen aansprakelijk zijn voor je garantie. Die regels zijn weer anders dan in NL of Belgie.

Daarbij zijn de krassen gebruikerssporen. Dat hoort er nou eenmaal bij.

Ik zou zeggen, neem morgen even contact op met Amsterdam, kijk wat ze zeggen. Dan weten we het gelijk ook!
  #3  
Oud 21-08-13, 08:07
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Apple zegt dat je in de Europese Economische Ruimte 2 jaar in Zwitserland en in sommige landen langer garantie krijgt (wordt afgespeeld bij het 0800 Apple Store nummer; volgens mij voor je wordt doorverbonden). Het is echter geen Apple-garantie, maar verkoopgarantie.

Apple - Juridische informatie - Apple producten en Nederlands consumentenrecht
Apple ? Rechtliche Hinweise ? Apple Produkte und Verbraucherschutzgesetze in der EU

Bij de Duitse pagina hebben ze het puur over EU-garantie en niet Duits en schijnbaar achten ze dat 2 jaar te zijn. Bij Nederland maken ze gebruik van de vaagheid van de EU-richtlijn en zeggen ze dat het geen bepaalde tijd is, maar over het algemeen neemt iedereen 2 jaar aan, ook in de Apple Retail Store. Voor de zekerheid moet je inderdaad even contact opnemen, zoals RWK zei. Hoe dan ook, maak online of telefonisch, na het vragen, een afspraak voor je langsgaat!

TL;DR
Reparatie of vervanging in het buitenland — Neem voor informatie contact op met de verkoper. 0800 − 0200 570
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #4  
Oud 27-08-13, 11:49
borgqueenx borgqueenx is offline
• iOS 8.3
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Vroomshoop
Berichten: 1.460
Stuur een bericht via MSN naar borgqueenx
Standaard

nou ik het het een week aangekeken. maar de home knop blijkt zichzelf gerepareerd te hebben. vaag.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zit het met de garantie bij de Apple Store? Lor93 iPhone algemeen 2 17-01-13 02:49
Hoe zit het met garantie bij een nieuwe 3GS ?maar zonder bon? corne64 Koopinformatie Nederland 4 20-08-10 14:57
Hoe laat zou jij bij de T-Mobile winkel gaan zitten/wachten RobertLP Koopinformatie Nederland 23 30-07-10 13:52
zou het hier om een echte gs 16 gb gaan? bennybreda Koopinformatie Nederland 4 25-01-10 11:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:37.