//

Foto's mailen ...worden standaard verkleind?

Foto's mailen ...worden standaard verkleind? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds kort worden alle foto's die ik mail standaard verkleind. Dit wil ik helemaal niet. Hoe voorkom ik dit?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-09-13, 17:35
Konoor Konoor is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard Foto's mailen ...worden standaard verkleind?

Sinds kort worden alle foto's die ik mail standaard verkleind. Dit wil ik helemaal niet. Hoe voorkom ik dit?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-13, 19:22
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Als je in de Foto app op een foto klikt en voor email kiest zie in de pop-up naast de verzender Afbeelding staan, klik daar op dan kun je de grootte kiezen.
  #3  
Oud 16-09-13, 20:25
Konoor Konoor is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Foto app? Ik kies in filmrol voor email en heb verder geen mogelijkheid tot kiezen..... op IPad he. Wat doe ik dan verkeerd? ( haha...al zo'n twee jaar lang blijkbaar maar dat verkleinen van de foto's is sinds kort)
  #4  
Oud 16-09-13, 22:15
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard

Kijk bij de mail die je wilt wegsturen " naast " afzender. Daar zie je het formaat van de foto. Druk op dit formaat. Als resultaat krijg je alle formaten waar je uit kunt kiezen, inclusief het originele formaat. Maak uw keuze!
  #5  
Oud 16-09-13, 22:16
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Konoor Bekijk bericht
Foto app? Ik kies in filmrol voor email en heb verder geen mogelijkheid tot kiezen..... op IPad he. Wat doe ik dan verkeerd? ( haha...al zo'n twee jaar lang blijkbaar maar dat verkleinen van de foto's is sinds kort)
Filmrol is onderdeel van de Foto app.
  #6  
Oud 16-09-13, 23:03
Konoor Konoor is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Caspar en beech... Wat ik ook probeer . Ik héb dat niet/kán dat niet/krijg dat niet.... En ik baal hier ontzettend van want tot voor kort werden foto's altijd op normaal formaat meegezonden. Begrijp er niets van. Ik heb ook nooit een keuze in formaten gezien hoor. Moet ik hiervoor iets downloaden?
  #7  
Oud 16-09-13, 23:24
Caspar Verhaagen Caspar Verhaagen is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 33
Standaard

Toch wel heel gek dat het bij jouw niet werkt. Het is onderdeel van het OS. Ik heb ook 6.1.3 .
Ik gebruik verder geen enkele foto app.
  #8  
Oud 17-09-13, 07:30
Konoor Konoor is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Ja. EN knap vervelend. Dat ik geen keuzes heb in formaten is tot daar aan toe. Maar dat alle afbeelding opeens standaard verkleind is goed waardeloos. Dat moet toch ook weer anders kunnen. Please goede iedeeen
  #9  
Oud 17-09-13, 09:26
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Het is wel zo dat de mail-app onthoudt wat je het laatst gekozen hebt, dus maak eens een kopie van je scherm en verstuur dat, waarbij je in de adresbalk kopie/blind/van:..... aan de rechterkant "Afbeelding" ziet staan, klik daar op en kies je grootte.
  #10  
Oud 17-09-13, 09:44
Konoor Konoor is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Ja..maar...ik heb "afbeelding" NIET staan aan de rechterkant. Ook nooit een keuze gemaakt voor een andere grootte. Wacht even. Zou soms komen doordat ik vanaf mijn telefoon ( SAMSUNG overigens) afbeeldingen verkleind naar de iPad gestuurd heb? Om tijd te besparen
  #11  
Oud 17-09-13, 09:48
uitsmijter uitsmijter is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: In een huis
Berichten: 242
Standaard

Bij mij werkt dit alleen maar met foto's die niet genomen zijn met de iPad zelf..
Bij de foto's die gemaakt zijn met de iPad zelf krijg ik dit ook niet te zien

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 september 2013 om 09:54 ----------

Als ik nu een nieuwe foto maak werkt het nog niet....
Maar inderdaad als ik een kopie van me scherm maak en deze wil doormailen dan zie ik het wel staan.
Raar verhaal dit..
Op mijn iPhone zie ik het helemaal niet staan?? welke foto ik ook probeer?
  #12  
Oud 17-09-13, 10:03
Konoor Konoor is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Zie dat ik idd formaten kan kiezen bij foto's die vanaf mijn Samsung komen. Foto's die vanaf mijn fototoestel op de iPad gezet zijn NIET. Foto's vanaf Facebook NIET. Foto's vanaf internet NIET. Blijven ALLEMAAL klein en die werden allemaal op normaal formaat verstuurd. Nu dus niet meer. Er gaat dus iets fout. ik kan dat dus alleen oplossen door ze eerst heen en weer te sturen naar mijn telefoon en terug. Dat lijkt me niet de bedoeling. Ergens is iets mis gegaan maar wat?
  #13  
Oud 17-09-13, 10:12
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Kies dan bij die Samsung foto's voor groot formaat. Misschien onthoudt ie dat.
  #14  
Oud 17-09-13, 10:21
Konoor Konoor is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Hahaha.... Ja. Dat onthoudt ie wel. Maar bij de rest van de afbeelding blijft ie klein verzenden Het is me een raadsel
  #15  
Oud 17-09-13, 11:15
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je kunt ook op een andere manier foto's versturen: open Mail, nieuwe mail, klik op een open stuk, voeg foto/video in, kies een foto, dan zie je de grootte op de plek waar soms Afbeelding staat, klik er op dan kun je weer het formaat kiezen.

Lees ook dit eens.
  #16  
Oud 17-09-13, 15:32
Konoor Konoor is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 8
Standaard

Ik weet het. Maar ' het verhaal' blijft hetzelfde. Foto's gemaakt met de iPad worden allemaal verkleind en kunnen NIET vergroot worden in de mail. Op geen enkele manier! Dus...ze staan oo normaal groot formaat in filmrol en zodra ik er iets mee doe om te mailen...op welke manier ook worden ze verkleind. En dat was niet zo. Dus er is iets IN de iPad veranderd. Maar Wát?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Worden foto's naar Ipad 2 automatisch verkleind met programma Shrink Pic? ErnstGala Muziek, foto & video 0 14-07-12 20:34
Mailen gebruikt niet het standaard mailadres paulslap iPhone Apps 0 03-10-11 14:19
Ik kan geen foto's mailen NvW Muziek, foto & video 4 17-12-10 08:55
Foto: meerdere foto's tegelijk mailen Rij Muziek, foto & video 7 10-08-09 11:52
plaatjes worden verkleind? fillem iPhone algemeen 6 03-08-08 21:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.