//

iPad Mini of iPad Air?

iPad Mini of iPad Air? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit te twijfelen tusssen de nieuwe iPad's. De nieuwe Mini heeft een ppi van 326. Dat is meer dan de Air. Ga je het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-10-13, 20:16
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard iPad Mini of iPad Air?

Ik zit te twijfelen tusssen de nieuwe iPad's. De nieuwe Mini heeft een ppi van 326. Dat is meer dan de Air.

Ga je het verschil tussen beide iPad's merken als we het hebben over het scherm? En voor welke iPad gaan jullie? (waarom?)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-10-13, 20:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Ga je het verschil tussen beide iPad's merken als we het hebben over het scherm? En voor welke iPad gaan jullie? (waarom?)
Met een goede microscoop ga je zeker een verschil merken. Ik ga voor de iPad Air.
  #3  
Oud 24-10-13, 20:32
Deora Deora is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 31
Standaard

Qua specs is het volgens mij om het even. Het verschil qua pixels zul je hoogstwaarschijnlijk niet echt merken.

Het enige verschil is dan nog de afmeting, ik zelf zou gaan voor de Air. Ik vind het schermformaat van de mini net wat te klein. het gewicht van de Air is ook behoorlijk afgenomen in vergelijk met de iPad 4 en dus is deze ook gemakkelijker te hanteren als je de iPad lang vast houdt.
  #4  
Oud 24-10-13, 21:12
lolsmurf's schermafbeelding
lolsmurf lolsmurf is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: België
Berichten: 117
Standaard

Ik ga me de nieuwe iPad Mini aanschaffen. Het kleinere formaat lijkt nog praktischer om overal mee naartoe te nemen, ook al vind ik mijn iPad 2 ook nog altijd de moeite waard!
  #5  
Oud 24-10-13, 21:25
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Op de fiets lijkt mij een iPad Mini handzamer
  #6  
Oud 25-10-13, 08:19
Johnno87 Johnno87 is offline
• iOS 12.2
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 77
Standaard

Ik ga voor een 32GB Mini Retina. De maat vind ik prima. De 1e Mini vond ik bij ieder Apple Store bezoek geweldig behalve het scherm. De nieuwe Mini is qua specs top. Ook omdat ik nu te weinig ruimte heb voor mijn apps en foto's kies ik een 32GB Mini Retina. Kost me evenveel als een 16GB Air.
  #7  
Oud 25-10-13, 09:01
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard twijfel

Ik was er zeker van de mini met retina display te kopen. Ik vond het 'gewone' model toch wat zwaar en nam deze daardoor bijna nooit mee. Ik heb de iPad 2 en 3 gehad. De mini kreeg ik gratis bij een actie, maar omdat ik voor de mini retina wou gaan, heb ik hem geseald en al verkocht.

Ik twijfel enorm of het nu de mini of air wordt. Voor mijn studie wil ik hem wat vaker meenemen en in combinatie met het apple bluetooth toestenbord er op werken voor mijn studie.
1 November de air maar eens gaan bekijken. Wellicht ben ik er dan meteen uit.

Iemand ervaring met tekstverwerken op de huidige mini? Benieuwd of het lastig is op een kleinere beeldscherm.
  #8  
Oud 25-10-13, 20:57
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Ik ga denk ik ook voor de Air, puur vanwege het formaat. Maar zal het scherm van de nieuwe Mini scherper zijn?
  #9  
Oud 25-10-13, 23:22
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Maar zal het scherm van de nieuwe Mini scherper zijn?

Theoretisch wel, praktisch??.
Maar loop eens naar de winkel en vergelijk je iPhone (ppi326) maar met de iPad4 (ppi 264).
  #10  
Oud 26-10-13, 16:51
edbe's schermafbeelding
edbe edbe is offline
 
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 10
Standaard

ik zou geen van beiden nemen, ik denk dat er nog veel probleempjes komen met de nieuwe ipad's.
  #11  
Oud 26-10-13, 17:06
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edbe Bekijk bericht
ik zou geen van beiden nemen, ik denk dat er nog veel probleempjes komen met de nieuwe ipad's.
Klinkt al een goed onderbouwt advies, gelukkig kun je hem nog niet kopen en komt deze waarschuwing nog op tijd
  #12  
Oud 26-10-13, 19:13
harmjan harmjan is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edbe Bekijk bericht
ik zou geen van beiden nemen, ik denk dat er nog veel probleempjes komen met de nieuwe ipad's.

in welke glazen bol kijk jij
  #13  
Oud 26-10-13, 21:01
Johnno87 Johnno87 is offline
• iOS 12.2
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 77
Standaard

Ik twijfel nog wel over de kleur. Wit of zwart. Ik ben bang dat de zwarte Mini dezelfde lak schade krijgt aan de randjes dan dat mijn iPhone 5 doet aan de randjes op de achterkant.
  #14  
Oud 26-10-13, 22:29
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Ik zit te twijfelen tusssen de nieuwe iPad's. De nieuwe Mini heeft een ppi van 326. Dat is meer dan de Air.

Ga je het verschil tussen beide iPad's merken als we het hebben over het scherm? En voor welke iPad gaan jullie? (waarom?)
Mijn mening tussen deze; ze hebben meende ik zo goed als allemaal dezelfde specs; dan hoef je maar naar 1 ding te kijken; wil je liefst een kleiner scherm of wil je liever een groter, daar ga je je keuze moeten inmaken.

En natuurlijk zit er een prijsverschil in, de mini is wat goedkoper natuurlijk.
Voor mezelf kijk ik nooit echt naar de prijs; ik wil vooral iets hebben die ik het best bij me passen vind.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 oktober 2013 om 22:30 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edbe Bekijk bericht
ik zou geen van beiden nemen, ik denk dat er nog veel probleempjes komen met de nieuwe ipad's.
Zever eens niet zeg.
  #15  
Oud 28-10-13, 12:31
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard

Heb nog geen mini gebruikt en vraag me af of ik het scherm te klein ga vinden. Ik denk dat het wachten wordt tot ze er allebei zijn. Dan live bekijken en beslissen.
  #16  
Oud 29-10-13, 10:13
stekki stekki is offline
• iOS 9.3.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 15
Standaard

Ik ga voor de Air gaan, volgend jaar komt de iphone6 uit met groter scherm en dan is het verschil misschien te klein tussen grotere ipone en ipad mini... Denk ik eh.
  #17  
Oud 29-10-13, 10:53
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Ik ga voor de mini retina. Je moet het echt puur uitmaken voor jezelf.
ze zijn hetzelfde op het gewicht en schermgrootte na. (dikte is identiek)

De mini is voor mij iets handiger om mee te slepen, kan ik klemmen tussen duim en andere vingers zonder problemen, vind ik een groot voordeel.
Wilde de eerdere mini ook kopen, maar het "slechte" scherm hield mij tegen (het valt gewoon teveel op als je gewoon bent op een retina display te werken).
  #18  
Oud 29-10-13, 14:25
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Ik heb een normale 4 en een mini. De mini gebruik om als navigatie en om in bed wat te lezen. De 4 om echte taken te verrichten. Werk laten we zeggen. Moet wel meegeven dat ik de mini eigenlijk meer gebruik.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #19  
Oud 29-10-13, 14:40
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik begrijp de vraag van de topicstarter zeer goed, want ik vroeg het mij ook af.

- iPad mini 2 heeft een kleiner scherm, dat weten wij natuurlijk allemaal
- MAAR het scherm van de iPad de mini 2 heeft wel meer ppi's

De vraag is nu: ga je op de iPad mini 2 bepaalde zaken (veel) scherper kunnen lezen dan op de iPad Air? Dus vooral kleine tekst (websites, krantenapps zoals De Standaard)?
Anders gezegd: als je op het kleinere scherm de tekst beter kunt aflezen dan op het grotere scherm, is het misschien toch interessanter om de ipad mini 2 te nemen (daar waar ik persoonlijk liever het grotere scherm van de iPad Air heb).
  #20  
Oud 29-10-13, 14:44
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Daar zie je dan weer dat iedereen zijn eigen reden heeft om of het ene of het andere te nemen. Onmogelijk dus om voor de TS te beslissen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:58.