//

iPad Air kopen of niet?

iPad Air kopen of niet? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal Zal me even voorstellen: De naam is Carol ben 38 jaar en hou van computers internet etc Ik heb even een dingetje waar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-13, 19:56
carolmjj's schermafbeelding
carolmjj carolmjj is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: A
Berichten: 2
Smile iPad Air kopen of niet?

Hallo allemaal

Zal me even voorstellen: De naam is Carol ben 38 jaar en hou van computers internet etc

Ik heb even een dingetje waar ik graag wat advies in wens:

Ik heb een ipad 3 32 GB Wi-Fi en 3g en zit indubio of ik die op marktplaats moet zetten voor verkoop en volledig voor de air moet gaan of niet?
Ben bang dat ik voor de 3 niet mijn gewenste prijs krijg van 400 euro...

Weet niet wat ik er mee moet....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-13, 22:13
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik ben zeer tevreden met mijn iPad 3, 32 GB. Na de Air komt er wel weer iets dat Apple ons wil laten kopen. Zet eens op een rijtje de voor- en nadelen (ook de prijs !) van beide.
  #3  
Oud 03-11-13, 22:35
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolmjj Bekijk bericht
Hallo allemaal

Zal me even voorstellen: De naam is Carol ben 38 jaar en hou van computers internet etc

Ik heb even een dingetje waar ik graag wat advies in wens:

Ik heb een ipad 3 32 GB Wi-Fi en 3g en zit indubio of ik die op marktplaats moet zetten voor verkoop en volledig voor de air moet gaan of niet?
Ben bang dat ik voor de 3 niet mijn gewenste prijs krijg van 400 euro...

Weet niet wat ik er mee moet....
Waarom wilt u overstappen op de Air? Ik heb zelf nog steeds een iPad 3 32 GB + 3G en ik ben er zeer tevreden erover. Over de prijs kan ik niet veel zeggen, het is wat de gek ervoor geeft.

Zelf ben ik wel een Apple gek, maar heb besloten om niet voor de iPad Air te gaan maar voor de iPad mini 2. Dit, omdat deze lekker compact en overal mee te nemen is. Verder zie ik niet de toegevoegde waarde van een Air tegenover de 3, alleen is hij dunner, sneller. Mijn iPad is ook snel genoeg.
__________________
  #4  
Oud 04-11-13, 01:08
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

ik heb een 3 maar heb al wel een Air in de bestelling. Maar goed, ik had me sowieso al voorgenomen de 4 over te slaan en voor de 5e generatie weer te gaan. 400 euro echter voor een 32GB Wi-Fi is misschien wat duur. Ik wil die niet al te veel hoger in de markt gaan zetten. Staat tegenover als je al je accessoires (camera connectionkit, dock, hoes) erbij doet en je iPad is relatief nieuw, dan is het wel weer reëel. En het is zoals RWK al zegt; het is wat de gek ervoor geeft.

[edit]
Ik zie dat je Wi-Fi plus 4G hebt. Dan zou 400 toch redelijk goed in de markt liggen. Dan zou ik zeggen, zet m gewoon op marktplaats (of hier in het verkooptopic) en hap niet meteen toe op elk bod. 400 zou moeten kunnen. Als je de originele verpakking nog hebt en wat accessoires dan moet dat wel lukken.
  #5  
Oud 12-11-13, 22:28
carolmjj's schermafbeelding
carolmjj carolmjj is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: A
Berichten: 2
Standaard

Hallo allemaal

Mijn dank voor alle reacties heb besloten de 3 te houden hij werkt perfect als ie kaopt gaat kan ik altijd de air nog halen.
  #6  
Oud 13-11-13, 23:51
Deetee11 Deetee11 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik heb op dit moment nog geen ipad en wil er 1 kopen maar welke zal ik kiezen? Ik wilde eerst voor de ipad2 gaan maar wordt die voorlopig nog wel ondersteund? Of zal ik 100 euro meer betalen en voor de air gaan. Ik vind de prijs van de ipad2 al erg hoog. Zal de 2 goedkoper worden nu de air er is?
Je zal waarschijnlijk denken: waarom ga je niet voor een samsung tab bijvoorbeeld. Maar die heeft m'n vriendin en ik vind het echt niks! (Misschien komt het ook wel omdat ik een iphone heb )

Alvast bedankt
  #7  
Oud 14-11-13, 00:29
Valinor Valinor is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deetee11 Bekijk bericht
Ik heb op dit moment nog geen ipad en wil er 1 kopen maar welke zal ik kiezen? Ik wilde eerst voor de ipad2 gaan maar wordt die voorlopig nog wel ondersteund? Of zal ik 100 euro meer betalen en voor de air gaan. Ik vind de prijs van de ipad2 al erg hoog. Zal de 2 goedkoper worden nu de air er is?
Je zal waarschijnlijk denken: waarom ga je niet voor een samsung tab bijvoorbeeld. Maar die heeft m'n vriendin en ik vind het echt niks! (Misschien komt het ook wel omdat ik een iphone heb )

Alvast bedankt
Ik zou zeer zeker geen Ipad 2 kopen. Erg verouderd, gewoon doorsparen en de Ipad Air kopen. Je krijgt veel meer waar voor je geld en het verschil tussen de 2 is echt heel groot.
Vergeet niet dat de Ipad 2 alweer 2,5 jaar op de markt is en daar betaal je wel een hoofdprijs voor.
  #8  
Oud 14-11-13, 00:53
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deetee11 Bekijk bericht
Ik heb op dit moment nog geen ipad en wil er 1 kopen maar welke zal ik kiezen? Ik wilde eerst voor de ipad2 gaan maar wordt die voorlopig nog wel ondersteund? Of zal ik 100 euro meer betalen en voor de air gaan. Ik vind de prijs van de ipad2 al erg hoog. Zal de 2 goedkoper worden nu de air er is?
Je zal waarschijnlijk denken: waarom ga je niet voor een samsung tab bijvoorbeeld. Maar die heeft m'n vriendin en ik vind het echt niks! (Misschien komt het ook wel omdat ik een iphone heb )

Alvast bedankt
De iPad 2 is een instapmodel, en voor die prijs moet je hem alleen aanschaffen als je krap bij kas zit. Eigenlijk moet je dan helemaal geen iPad aanschaffen, maar dat terzijde.

Zoals eerder aangegeven zou je minstens voor de iPad 4 of iPad Air gaan. Je kan zelfs voor de iPad mini (2) gaan, die is zelfs goedkoper en toch dezelfde functionaliteit.

Succes met de keuze!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 november 2013 om 23:55 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolmjj Bekijk bericht
Hallo allemaal

Mijn dank voor alle reacties heb besloten de 3 te houden hij werkt perfect als ie kaopt gaat kan ik altijd de air nog halen.
Mooi! Een iPad 3 is nog steeds een iPad die nog tegen de Air op kan. Zolang hij werkt, is er geen reden om te upgrade.

Indien u echter een Apple Freak bent, of alle tech gadgets aanschaft, dan moet u het uiteraard zelf weten!
  #9  
Oud 14-11-13, 01:02
Deetee11 Deetee11 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor de reacties!!
De mini vind ik maar niks eigenlijk.
Als ik nu iets op internet wil opzoeken kijk ik altijd op m'n telefoon. Maar begint nu eigenlijk wel te irriteren dat het zo klein is. Maar klopt het dat binnenkort de ipad2 niet meer ondersteund wordt?
  #10  
Oud 14-11-13, 01:12
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deetee11 Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties!!
De mini vind ik maar niks eigenlijk.
Als ik nu iets op internet wil opzoeken kijk ik altijd op m'n telefoon. Maar begint nu eigenlijk wel te irriteren dat het zo klein is. Maar klopt het dat binnenkort de ipad2 niet meer ondersteund wordt?
Iedereen zegt dat je de iPad 2 niet moet kopen, dat komt omdat er een processor van 2011 zit. Of de iPad nog ondersteund wordt?
Ik denk dat hij nog een update naar iOS 8 zal krijgen, maar daarna einde. Je moet dit apparaat ook echt kopen als je hem wilt hebben. Als je meer te besteden hebt, dan moet je echt kijken naar de iPad Air. Die kost iets meer, maar het is het wel waard!
  #11  
Oud 14-11-13, 03:38
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard De 1, de 2, de 4 en nu de Air

Ik heb mijn oude getrouwe iPad 1 via het inruilprogramma weggedaan. De 2 is een week of wat geleden teruggegaan naar het seniorenprogramma waarvan ik die in bruikleen had. Nu heeft mijn huishouden nog een iPad 4 en de nieuwe Air. Het prestatieverschil met 4 is niet zo direct merkbaar, wel iets met sommige Apps. Het verschil met de 2 is enorm! Belangrijker is echter het gewichtsverschil. Ik gebruik beide iPads voor boeken lezen en dan is de Air aanzienlijk plezieriger. De 4 lijkt plotseling lomp en zwaar. Omdat ik veel muziek in hoge resolutie wil bewaren (geen mp3, maar minimaal m4a), ben ik blij met de 128 Gig. Ben er blij mee.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 november 2013 om 02:53 ----------

Nog even vergeten te melden. De accuduur van de Air is aanzienlijk beter dan die van de 4. Hoewel Apple dat niet claimt, is volgens mijn ervaring de gebruiksduur flink toegenomen. Ruim 13 uur voordat de Air weer aan de zuurstof moet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad air kopen in Rotterdam avinassh iPad algemeen 0 23-10-13 16:33
iPad kopen of niet? iD4n3 iPad algemeen 3 31-05-12 14:17
Welke air printer kopen??? iredydo iPhone algemeen 9 11-01-12 18:02
iPad kopen of niet.. derper Koopinformatie en ervaringen 2 12-02-11 21:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.