//

iPad air hangt

iPad air hangt discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, mijn iPad hangt in een reboot loop. Ik zie het Apple logo, dan een draaiend rondje en na een tijdje herstart hij en begint ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-12-13, 10:39
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard iPad air hangt

Hallo, mijn iPad hangt in een reboot loop. Ik zie het Apple logo, dan een draaiend rondje en na een tijdje herstart hij en begint dit weer opnieuw.
Een reset met home en powerbutton werkt niet (geeft hetzelfde ).
Ik ben momenteel op reis, dus ook niet bij m'n pc met iTunes in de buurt. En de Apple store in de buurt is vandaag ook dicht :-(

Iemand nog een vlugge tip voor me? Of toch wachten tot ik vanavond thuis ben en hopen dat met een recovery aan iTunes de boel weer werkend te krijgen is?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-12-13, 10:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Sluit de iPad met de originele Lightning kabel aan de originele lader aan. Voer een harde reset uit en laat het ding aan de lader tot het opstart. Misschien is de accu diep ontladen.
  #3  
Oud 22-12-13, 10:53
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ok, ga ik proberen. Ik heb de lader bij me (uiteraard).
Hij was denk ik nog niet leeg. Ik dacht dat hij zeker nog 85% stroom had toen ik er mee bezig was. Daarna in slaap gevallen, dus toe is hij zelf uit gegaan (als het goed is). Toen ik weer wakker werd ging hij niet meer aan :-(
  #4  
Oud 22-12-13, 10:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Ok, ga ik proberen. Ik heb de lader bij me (uiteraard).
Probeer het. Al was het maar om ergere dingen uit te sluiten. Succes gewenst.
  #5  
Oud 22-12-13, 11:25
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nou, een half uur aan het stroom en geen verbetering. Balen is dat hij ook niet uit gaat ... Zucht
We gaan zo weer op pad, dus hij moet maar gewoon zo mee en hopen dat ik hem vanavond kan reanimeren aan de pc
  #6  
Oud 22-12-13, 11:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Nou, een half uur aan het stroom en geen verbetering.
Als de accu diep ontladen zou zijn kan iOS niet opstarten omdat de bootspanning te laag is. Na een harde reset start wel de micro kernel op. De iPad wordt dan met een heel lage laadstroom ongecontroleerd geladen tot de bootspanning hoog genoeg is om iOS te starten. Als iOS opgestart wordt de accu gecontroleerd opgeladen met de juiste laadstroom.

Tot zover de theorie.
  #7  
Oud 22-12-13, 21:15
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Nou, thuis gekomen en eerst maar een uur aan de lader gehangen. Dit bracht nbog geen resultaat. toen aan de computer gehangen en gelukkig herkende itunes tijdens een stukje van deloop de ipad wel weer.
Dus op restore gedrukt en toen ging de ipad in restore modus (YESSS!) Hij staat momenteel de backup naar het apparaat te laden (fijn zo een 128Gb ipad, dat gaat wel even duren )
  #8  
Oud 22-12-13, 23:23
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

affijn, 2 uur later en hij is klaar met synchroniseren. Kost wat tijd maar WOW wat is die backup toch goed. ja er moet een hoop data geladen worden, en ja het kost wat tijd, maar alles staat er echt in. Zo blij mee.
Hoe het nou is gekomen weet ik nog steed niet. Ik was op de ipad bezig en doe even m'n ogen dicht. ongeveer een kwartier later wordt ik weer wakker en drup op de ipad om hem weer aan te zetten en weg is het.
Compleet niets meer mee te beginnen. Alleen apple logo --> draaiend cirkeltje (op zwarte achtergrond --> uitschakel/inschakel --> apple logo etcetera.

Bedank tin ieder geval voor het vlotte reageren. Voor het archief: Oorzaak geen idee, Oplossing: aan iTunes hangen, schietgebedje doen, restore uitvoeren en wachten, wachten wachten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mail hangt regelmatig iOS 6.01 iPad 3 Robnieuw iPad algemeen 0 07-11-12 21:23
iPad: ipad 1 hangt bij herstellen bakvis Jailbreak 4 06-04-11 23:29
iTunes hangt na connectie iPad met pc op pagina met : Gratis Zoek mijn iPad pauldk iPad algemeen 5 02-02-11 17:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:46.