//

iPad mini retina geel scherm onderkant

iPad mini retina geel scherm onderkant discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik heb eindelijk een iPad gekocht (mini met retina) en deze bevalt goed. Echter kwam ik er snel achter dat (alleen) de onderkant ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-02-14, 15:21
dylankieft's schermafbeelding
dylankieft dylankieft is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amstelveen
Berichten: 132
Standaard iPad mini retina geel scherm onderkant

Beste mensen,

Ik heb eindelijk een iPad gekocht (mini met retina) en deze bevalt goed. Echter kwam ik er snel achter dat (alleen) de onderkant van het scherm behoorlijk geel is (komt uit week 49). Meteen terug naar Dixons waar de iPad gemakkelijk en meteen voor een nieuwe geruild werd. Ook deze iPad heeft precies het zelfde.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Raden jullie aan om te blijven ruilen totdat je een goede hebt, even te wachten tot de lijm "opgedroogd" zou moeten zijn of heeft iedere iPad mini retina hier last van?

Groet Dylan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-02-14, 20:02
pascal1989 pascal1989 is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 5
Standaard

Hoi Dylan,

Helaas ben ik al een aantal keer tegen hetzelfde probleem aangelopen met de iPad Mini Retina (Wi-Fi,16GB). Eveneens bij Dixons aangeschaft en moet zeggen dat ik daar wel erg netjes ben geholpen. Eerste exemplaar met serienr: DLXL, erg opvallende gele waas aan de onderzijde vooral in de buurt van de home knop. 2e exemplaar was weer een DLXL, zelfde probleem. Vervolgens weer omgeruild voor een 3e, dit was een serienr DMPL. Deze had minder last van gele waas, deze had echter een zeer ongelijke verlichting, en onderin had ik overduidelijk last van backlight bleeding. Weer terug naar de winkel gegaan en daar vonden ze het toch erg vreemd dat er al 3 niet goede exemplaren waren. Vervolgens samen met 3 dixons medewerkers gekeken naar de 4e iPad die ik zou krijgen, een DMQL, hier weer een zeer irritante gele waas waarneembaar. Hierna heb ik de hoop maar opgegeven en Dixons heeft contact opgenomen met hoofdkantoor en melding gemaakt. Vervolgens netjes mijn aankoopbedrag retour gekregen. Nu wacht ik maar een tijdje af in de hoop dat er over een paar weken een levering komt waar deze problemen verholpen zijn. Moet nu helaas wel mijn iPad missen, maar is helaas niet anders (gele waas was voor mij geen optie want irriteerde me er steeds aan)

Hoop dat je hier wat aan hebt. Zou als je je er aan irriteert zeker de iPad omruilen, in de hoop dat je een goede treft.


Groet,
Pascal
  #3  
Oud 10-02-14, 22:02
numan numan is offline
 
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 37
Standaard

Ik heb ook een Mini Retina, serie DLXL, november 2013. Geen schermprobleem
  #4  
Oud 10-02-14, 22:07
pascal1989 pascal1989 is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numan Bekijk bericht
Ik heb ook een Mini Retina, serie DLXL, november 2013. Geen schermprobleem
Blijft vreemd dat modellen van zelfde serie, zoveel verschil in schermkwaliteit hebben. Maar fijn om te horen dat die van jou goed is
  #5  
Oud 10-02-14, 22:35
dylankieft's schermafbeelding
dylankieft dylankieft is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amstelveen
Berichten: 132
Standaard

Ja baal er behoorlijk van. Wat raden jullie aan? Even afwachten of gewoon terug gaan en hopen op eens een goede? Dixons zal wel denken... De werknemer had het nog nooit gezien of van gehoord en kon mij garanderen dat deze nieuwe er geen last van had...

edit: @pascal bedankt voor je reactie! Irriteer me er inderdaad behoorlijk aan. Wordt denk ik maar weer terug gaan en nogmaals proberen. Lijkt er zo wel op dat er meer iPad mini's zijn die het probleem wel hebben dan niet. Misschien toch de Air nemen, hoor dat het hier niet zo bij is. (Heb gtovh graag de mini..)

Laatst gewijzigd door dylankieft; 10-02-14 om 23:25.
  #6  
Oud 12-02-14, 01:48
pascal1989 pascal1989 is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 5
Standaard

Het lijkt er dan inderdaad op dat je het beste even terug kunt gaan naar de winkel. Misschien een idee om ook voor te stellen om in de winkel alvast te kijken, zodat je niet steeds terug hoeft te gaan. Nadeel in de winkel is het felle TL licht, wat het soms moeilijker maakt om afwijkingen te zien.

Ben toen ik het probleem met mijn iPad Mini Retina had ook gaan zoeken op internet om te kijken of er meer mensen waren met deze problemen. Daar las ik echter dat de iPad Air ook niet geheel vrij is van deze problemen!

Dus welke iPad je ook kiest, denk dat je gewoon geluk moet hebben...
  #7  
Oud 12-02-14, 17:45
dylankieft's schermafbeelding
dylankieft dylankieft is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amstelveen
Berichten: 132
Standaard

Net terug van Dixons. En tot nu toe zeer tevreden!! Echt een top scherm. Productieweek is 1 2014
  #8  
Oud 12-02-14, 18:47
pascal1989 pascal1989 is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 5
Standaard

Klinkt goed! Welk productienummer heb je nu gekregen? Hoor het graag van je. Veel plezier met de 'goede' iPad.
  #9  
Oud 12-02-14, 19:37
dylankieft's schermafbeelding
dylankieft dylankieft is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amstelveen
Berichten: 132
Standaard

Dankje Serienummer begint met F4KM.
Wel een vrij nieuw model aangezien hij uit 2014 komt. Misschien heeft Apple het eindelijk door.
  #10  
Oud 12-02-14, 19:41
pascal1989 pascal1989 is offline
 
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 5
Standaard

Jij ook bedankt voor de informatie, zal binnenkort maar weer eens naar de Dixons gaan, hopelijk tref ik daar dan ook een goed exemplaar
  #11  
Oud 12-02-14, 19:44
dylankieft's schermafbeelding
dylankieft dylankieft is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amstelveen
Berichten: 132
Standaard

Graag gedaan, veel succes!
Ik had (misschien) mazzel dat m'n eerste iPad de laatste was die ze hadden. Precies vandaag hadden ze nieuwe iPads ontvangen (tweede ipad komt van andere Dixons). Wellicht dat hier de schermen beter zijn (2014 modellen), maar dat is uiteraard meer speculeren van mijn kant.
  #12  
Oud 28-02-14, 23:04
dylankieft's schermafbeelding
dylankieft dylankieft is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amstelveen
Berichten: 132
Standaard

Besloten om ook te gaan voor de 5s.
Eenmaal gekocht en thuis gekomen had deze ook een behoorlijk geel scherm (bovenaan).
Toch besloten ook deze terug te brengen (mediamarkt, procuctieweek 2) en nu een 5s waar de rechterkant geel is... Apple is lekker bezig met schermen.

Veel mensen zeggen dat t lijm kan zijn en het minder zal gaan worden naarmate deze lijm opdroogt. Inderdaad is de iPhone vrij nieuw. Wat denken jullie hiervan?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
New iPad scherm slaat geel uit !! Bylgus iPad algemeen 22 22-09-12 01:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:03.