//

iOS8 Installatie issues (iPad3)

iOS8 Installatie issues (iPad3) discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ok, misschien dat meer mensen dit hebben (gehad). Er staat de nieuwste versie van iOS 7 op je iPad 3. Je gaat updaten naar iOS ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-09-14, 21:00
mindchaoz's schermafbeelding
mindchaoz mindchaoz is offline
• iOS 6.1.6
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Tilburg
Berichten: 27
Standaard iOS8 Installatie issues (iPad3)

Ok, misschien dat meer mensen dit hebben (gehad).

Er staat de nieuwste versie van iOS 7 op je iPad 3.
Je gaat updaten naar iOS 8. Dat lijkt goed te gaan.
Het downloaden gaat goed, het 'update voorbereiden' gaat goed en dan ineens pats:

Op een gegeven moment springt je beeld uit en komt het bekende Apple logo in beeld. Hij lijkt dus opnieuw op te starten. Logo gaat weg, logo komt terug, logo gaat weg, logo komt terug (en dat nog een aantal keer). Geen voortgangsbalkje onder logo.

Ineens start je iPad weer op en er lijkt eigenlijk niet zoveel veranderd. Je doet een Slide to Unlock en ineens pats, beeld op zwart, logo weer in beeld. Hij start weer opnieuw op, nu wederom de mogelijkheid om Slide to Unlock te doen. En ja hoor. De iPad doet het weer. En wel in.... iOS7. Niks veranderd dus.

Heb nu maar een reset naar fabrieksinstellingen gedaan in iOS7 en ben opnieuw begonnen met iOS8 installatie. Daar issie nu mee bezig. Eens kijken of iOS8 nu wél zin heeft om geïnstalleerd te worden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-14, 21:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Doe de update met iTunes. Dat is de beste manier om te updaten naar een nieuwe iOS versie. Dan komt er een fris gewassen en gestreken disk image (ram disk) op het toestel ipv. een soort van "patchwork".
  #3  
Oud 17-09-14, 22:06
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Doe de update met iTunes. Dat is de beste manier om te updaten naar een nieuwe iOS versie. Dan komt er een fris gewassen en gestreken disk image (ram disk) op het toestel ipv. een soort van "patchwork".
Geldt dat ook voor een ipad 2?
Update doorlopen, maar hij lijkt iets te haperen bij het opstarten van de apps.
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #4  
Oud 23-09-14, 00:13
Johan75 Johan75 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 3
Standaard Ios8

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mindchaoz Bekijk bericht
Ok, misschien dat meer mensen dit hebben (gehad).

Er staat de nieuwste versie van iOS 7 op je iPad 3.
Je gaat updaten naar iOS 8. Dat lijkt goed te gaan.
Het downloaden gaat goed, het 'update voorbereiden' gaat goed en dan ineens pats:

Op een gegeven moment springt je beeld uit en komt het bekende Apple logo in beeld. Hij lijkt dus opnieuw op te starten. Logo gaat weg, logo komt terug, logo gaat weg, logo komt terug (en dat nog een aantal keer). Geen voortgangsbalkje onder logo.

Ineens start je iPad weer op en er lijkt eigenlijk niet zoveel veranderd. Je doet een Slide to Unlock en ineens pats, beeld op zwart, logo weer in beeld. Hij start weer opnieuw op, nu wederom de mogelijkheid om Slide to Unlock te doen. En ja hoor. De iPad doet het weer. En wel in.... iOS7. Niks veranderd dus.

Heb nu maar een reset naar fabrieksinstellingen gedaan in iOS7 en ben opnieuw begonnen met iOS8 installatie. Daar issie nu mee bezig. Eens kijken of iOS8 nu wél zin heeft om geïnstalleerd te worden.
Ik wil even reageren op dit
probleem,ik heb ios8 er op gezet via iTunes ik hen mijn ipad aangesloten op de pc via iTunes iOS8 er op gezet geen probleem gehad werkte bij mij goed.
  #5  
Oud 23-09-14, 09:44
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Voor mij geen ' over the air' updates meer. Kost (tijdelijk) een berg opslag en kan door diverse oorzaken haperen (als je net een fles babymelk opwarmt in de magnetron bv...echt gebeurd). Ik doe het via de ouderwetsche manier met een kabel naar Mac (iTunes) die met een kabel is aangesloten op mijn router.
  #6  
Oud 23-09-14, 10:07
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Ik update ook enkel maar via kabel en iTunes, eigenlijk voer ik ook geen update uit maar een herstel. Ga zelfs nog een stapje verder want ik zet in de regel ook nooit een backup terug, meest belangrijke dingen worden gesynchroniseerd via iCloud en Dropbox.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #7  
Oud 23-09-14, 10:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Voor mij geen ' over the air' updates meer.
Die Delta-updates (OTA in iOS) werken niet altijd zoals het hoort. Ook in OS X gaat het soms serieus mis met een Delta-update.

Na onverklaarbare problemen met OTA updates van iOS 6 op twee iPhone 4S doe ik alleen nog maar updates met iTunes. En voor OS X neem ik de Combo-update, indien beschikbaar, of de volledige versie uit de MAS. Maar iedereen doet natuurlijk wat hij/zij wil.
  #8  
Oud 23-09-14, 14:30
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Voor mij ook nooit geen OTA updates meer.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 2 en iOS8 WDS001 iPad algemeen 41 21-11-14 15:03
Geen Carplay in iOS8 voor NL? thunder iPhone algemeen 8 17-09-14 18:33
Compatibiliteit apps bij iOS8 Beta joost1234 Ontwikkelen voor iOS 13 29-07-14 15:45
Dubbele foto's iOS8 Wendeltj iPhone Apps 2 03-06-14 17:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.