//

iPad 2 vastgelopen tijdens update naar iOS8

iPad 2 vastgelopen tijdens update naar iOS8 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Denk je er goed aan te doen door de iPad2 van je dochter te updaten naar iOS8, loopt ie vast. GVD, alleen een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-09-14, 23:02
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard iPad 2 vastgelopen tijdens update naar iOS8

Hallo allemaal,

Denk je er goed aan te doen door de iPad2 van je dochter te updaten naar iOS8, loopt ie vast. GVD, alleen een totale wipe en rebuild lijkt nu de enige oplossing, of ??????

Hebben jullie nog tips?

Toen ik wilde beginnen met de update, zag ik dat ze nog 749MB aan storage vrij had, dus een OTA was al out of the question. Met grote tegenzin heb ik iTunes gestart (sorry, hier geen Apple-aanhanger) en de iPad eraan gehangen. De update start, er is een backup gemaakt en daarna niets meer. Ik zie alleen maar een zwart scherm met daarop een rood iTunes logo, de brede stekker en een pijl er tussenin van stekker naar iTunes teken.
Als ik nu de iPad weer aan mijn laptop hang, start iTunes op, maar krijg ik een melding dat de iPad in herstelmodus staat en ik die met iTunes moet herstellen. iTunes lijkt de iPad niet te zien, hoewel mijn laptop hem wel ziet, anders zou iTunes niet gestart worden als ik de iPad aansluit. Ik heb al gelezen dat ik ook weer iOS7 erop kan zetten, maar of ik daar veel mee opschiet weet ik niet.

Met de iPad2 van mijn vrouw die deze update eergsiteren heeft gehad geen enkel probleem, behalve dat hij redelijk traag geworden is en erg veel problemen heeft met Facebook.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten,
Mischa
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-09-14, 23:07
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Probeer de iPad eens los te koppelen en dan weer aan de PC te koppelen.

Bij mij zag hij hem daarna (wel) als een apparaat in Recovery Mode en kon ik via Shift Restore het gedownloade 8.0 firmwarebestand installeren en mijn iTunes backup terugzetten.

Vreemd genoeg krijg ik wel voortdurend vragen om wachtwoorden, terwijl die backup versleuteld is en dus ook die wachtwoorden zou moeten bevatten...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 24-09-14, 23:14
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Bedankt alvast voor je reactie.

Die mogelijkheid krijg ik wel, alleen wordt hij dan helemaal gewist. Kan ik dan beter de iOS7 of iOS8 terugzetten? Ze heeft in het verleden eigenlijk nooit problemen ervaren. O ja, wellicht belangrijke info: afgezien van redelijk wat apps is de iPad volledig origineel en heeft altijd alle updates gehad, dus geen jailbreak of wat dan ook.

Gr. Mischa
  #4  
Oud 24-09-14, 23:17
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik durf even geen advies te geven omdat ik diverse rare dingen zie bij het terugzetten van mijn 8.0 backup (op 8.0).

Hou er in ieder geval rekening mee dat je een backup niet naar een lagere versie van iOS terug kunt zetten.
  #5  
Oud 24-09-14, 23:18
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Ik heb geen iOS-backup, deze is gemaakt voordat de download van iOS8 begon. Hm, bestaat er geen kans hem weer tot leven te krijgen zonder alles te wissen?

Gr. Mischa
  #6  
Oud 24-09-14, 23:30
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik had gehoopt een Shift Update ipv Shift Restore te kunnen doen, maar die optie was uitgeschakeld (vanwege de Recovery Mode?).

Misschien kun je hem met een tool uit Recovery Mode krijgen?

Voor mij te laat; ik ben al met de restore bezig.
  #7  
Oud 24-09-14, 23:50
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Waarschijnlijk voor mij ook gewoon een restore. Gelukkig heb ik wel nog een backup van vandaag om 20.00 uur (net voordat ik begon met de update)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 september 2014 om 00:30 ----------

Nou, de restore is uitgevoerd en het kreng draait weer. Nu proberen alle apps er weer op te krijgen. Ook dat zal wel gaan lukken.

Gr. Mischa
  #8  
Oud 19-10-14, 10:26
AlexCornelis AlexCornelis is offline
 
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard

Helaas .. ook ik was zo dom om mijn iPad2 te upgraden naar Ios 8. Traag, belabberd internet, toetsenbord hapert en het 'sluitgebaar;' werkt niet meer. Op advies van velen het ding totaal gewist, en ioas 8 op een lege iPad gezet, toen bleek dat mijn iCloud 'leeg' was .. gelukkig geen spannende apps, je zult 'm maar professioneel gebruiken. Maar goed .. de meest gebruikte apps weer geïnstalleerd. en nu .. nog steeds traaaag, het sluitgebaar herkend hij maar af-en-toe, toetsenbord .. waardeloos, internet .. laat me niet lachen (dit bericht is ingetikt op een echte, betrouwbare Windows 7 Pc )
Al met al heb ik dankzij iOS 8 nu een vrijwel waardeloze iPad. Zelfs bij Microsoft, toch ook niet het meest klantvriendelijke bedrijf, kun je terug. Als ik om de een of andere reden Windows XP zou willen installeren, kwestie van Cd er in .. next next finish en in principe loopt het (buiten mogelijk enkele drivers). Apple laat dit niet toe .. ik kan niet terug naar 7. Ik las enkele blinde Apple fanboys die uitlegden dat dit voor 'mijn bestwil ' is .. maar als ik NIET had geupgrade (en had ik dat idd. maar niet edaan), dan had ik ook nog 7 gehad, en een bruikbare iPad. Nu snap ik Apple wel . .zij willen uiteraard dat ik upgrade. Stom stom stom van ze: dat ga ik ook wel doen, maar ... dat wordt nu dus een Microsoft Surface, en absoluut NOOIT meer iets van i* familie.
  #9  
Oud 19-10-14, 10:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexCornelis Bekijk bericht
... dat wordt nu dus een Microsoft Surface, en absoluut NOOIT meer iets van i* familie.
Amen. Procedamus in pace.
  #10  
Oud 19-10-14, 10:40
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexCornelis Bekijk bericht
.. maar als ik NIET had geupgrade (en had ik dat idd. maar niet edaan), dan had ik ook nog 7 gehad, en een bruikbare iPad. Nu snap ik Apple wel . .zij willen uiteraard dat ik upgrade. Stom stom stom van ze: dat ga ik ook wel doen, maar ... dat wordt nu dus een Microsoft Surface, en absoluut NOOIT meer iets van i* familie.
Als Windows en Linux gebruiker, Android-fan ben ik het toch slechts deels met je eens. Ik heb zelf ook de update gedaan en zit met 2 bijna niet te gebruiken iPads. Dat is eigenlijk het enige wat ik Apple kwalijk neem, dat ze de update ook voor deze oude apparaten vrijgegeven hebben. Aan de andere kant hebben dit soort taferelen zich ook bij Windows en Linux afgespeeld. Ook daar draaien niet alle versies even prettig op hardware waarvoor ze wel vrijgegeven zijn.

Al met al denk ik dat het hele iOS concept gewoon echt goed is, maar ik persoonlijk vind dat je er teveel geld voor neer moet tellen, anders ging ik misschien wel helemaal om en keerde ik Windows gewoon de rug toe.
Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen, ik denk dat we dat gewoon zullen moeten accepteren. Jij gaat nu voor de Surface, ik hoop voor je dat dat voor jouw toepassing de goede keuze is. Succes !

Gr. Mischa
  #11  
Oud 19-10-14, 11:15
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

maar ... dat wordt nu dus een Microsoft Surface, en absoluut NOOIT......


Ben ik de enige die het raar vind dat iemand de iPad weer vergelijkt met een Surface, of bedoel je niet de Pro versie?
  #12  
Oud 25-10-14, 14:32
Vanilleke79 Vanilleke79 is offline
• iOS 6.1.6
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 1
Standaard Vastgelopen ipad2 tijdens update ios 8.1

Beste

Gezien mijn bankapp medegedeeld had dat de nieuwe app enkel nog zou werken onder ios8 heb ik na lang twijfelen toch mijn ipad2 geupdate. Dit via instellingen op de ipad en in het stopcontact gestoken. In het begin liep het goed, maar nu staat het al twee uren op de appel met eronder een balkje die net niet tot het einde komt. Een vriend stelde voor om nog eventjes te wachten dat het lang kan duren, maar ik denk eerder dat hij vastgelopen is. Wat doe ik nu best ? Ik lees hier dat mensen deze aan Itunes koppelen via de pc? Gezien ik eigenlijk niet verwacht had dat hij ging vastlopen heb ik ook geen reservekopie of zo gemaakt ( ik weet ben niet slim geweest). Heb nooit eerder problemen gehad met mijn ipad2, nu begin ik ervoor te vrezen dat ik door deze update mijn dierbaar toestel naar de maan heb geholpen :-( Kan er mij iemand helpen aub ? Hoe los ik het best op ? Want ik vrees als ik niks doe, het gewoon op het appeltje zal blijven staan en ik mijn toestel niet meer kan gebruiken. Heb voorlopig nog zelf niks ondernomen.
  #13  
Oud 25-10-14, 20:51
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

En hoe is het nu ?
  #14  
Oud 31-10-14, 08:42
AlexCornelis AlexCornelis is offline
 
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard

Het vergelijken met een Surface / surface Pro is sterk afhankelijk wat je met de overrated en overpriced iPad doet. Ik gebruik 'm als 'apparaat' om te Googelen, nieuws te lezen, wetter-online/buienradar en klikaan-klikuit.
Uitermate spannend dus. Zijn voordeel WAS dat hij snel start, maar sinds ik mijn mega-desktop pc vernieuwd heb, met een SSD, is de snelheidswinst marginaal geworden t.o.v. mijn PC. dankzij iOs 8 ligt hij nu doorgaan werkeloos op tafel. Ook na de nieuwste update .. nog steeds traag, haperen, aldoor toetsenbord problemen (na 1 letter toetsenbord weg) enz.
Een Surface Pro vind ik, gezien mijn gebruik absoluut geen optie. Veel te duur, maar een RT is een uitstekende tablet voro mijn gebruik.
Jammer voor Apple, maar ze hebben het zelf veroorzaakt met hun arrogante houding.
  #15  
Oud 02-11-14, 10:40
AlexCornelis AlexCornelis is offline
 
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard

Hallo Mischa/2. Ik vind je eerlijk gezegd wel extreem mild. Je beweert nu 2 onbruikbare iPads te hebben, dankzij iOs 8, en je bent niet WOEST ? De i-spullen kosten allemaal scheppen met geld, en na 3 jaar zou dit afgeschreven zijn. Sorry .. ik ben absoluut geen blinde Microsoft fanboy, maar meerdere 7 - 8 jaar oude Pc's die ik heb draaien perfect op Windows 7, en ik ben er zeker van dat, ook op die oude bakken, 8 en 10 geen probleem zijn, maar ik mag ijskoud van de erven van Steve nieuwe hardware kopen, omdat ZIJ dat nodig vinden ? Stel nu eens dat ik NU naar buiten ga en bij de auto's v.d. buren b.v. de uitlaat kapot sla. Zelfde situatie: de motor 'draait' wel, maar de auto is onbruikbaar, kom ik daar mee weg ? Is dan ook het advies .. ach... die oude bakken, al 3 jaar oud .. koop maar een nieuwe ? Ik dacht het niet.
Helaas .. dit forum wordt blijkbaar bevolkt door blinde Apple adepten, die niet de totale onredelijkheid van Apple bij deze update inzien, en verder dan een 'jammer' komen ze niet. Voor mij heeft Apple willens en wetens mijn iPad vernield. Vreemd dat ik wel WOEST ben, raar toch ?
  #16  
Oud 02-11-14, 12:27
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Zo! Dat lucht lekker op, niet?
Nu even de tijd nemen om de oplossingen te zoeken die op dit forum in ruime mate worden gegeven...

Een blinde Adept.
  #17  
Oud 02-11-14, 19:59
mischa72 mischa72 is offline
• iOS 13.7
• iPadOS 13.7
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Locatie: Sittard
Berichten: 40
Standaard

Allemaal goed en aardig, maar bij een soortgelijk apparaat zou je eigenlijk geen forum nodig moeten hebben om het fatsoenlijk draaiend te kunnen houden.
@Alex: Hoe ging het met Vista? Dat was ook een draak van een OS en dé reden waarom Microsoft besloten heeft om XP langer te ondersteunen. Daarom ben ik wat milder gestemd, overal gaat wel eens wat fout, je moet de ontwikkelaars ook de kans geven om nieuwe releases uit te geven die terdege getest zijn. Aan de andere kant blijf ik erbij dat de iPad 2 er baat bij zou hebben gehad als deze tot maximaal iOS7 zou zijn vrijgegeven.

Groeten,
Mischa
  #18  
Oud 02-11-14, 21:09
TouchMe's schermafbeelding
TouchMe TouchMe is offline
• iOS 11.3
• 9.3.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 401
Standaard

Ik heb het ook maar eens gedaan, met als resultaat een voor mij goed werkende iPad 2. Nu moet ik wel zeggen dat er behalve de Apple apps alleen Infuse opstaat - voor gebruik NAS - maar dat is dan ook het enige waar ik mijn iPad nu voor gebruik. Het grappige is dat ik op iOS 7 bijv "beweging" uit moest zetten voor optimale werking en nu is het precies andersom. Ik ben dus erg tevreden met mijn "mini" tv waarvan de batterij nog steeds 9/10 uur mee gaat. Zo heb ik trouwens ook gedaan met een iPod Touch 4G, die gebruik ik hier als permanente afstandsbediening.
  #19  
Oud 03-11-14, 09:17
AlexCornelis AlexCornelis is offline
 
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 4
Standaard

Beste blinde adept .. wel even mijn 1e post lezen. AL die oplossingen waar jij het over hebt zijn er maar 1: 'm helemaal leegmaken, fresh install, en dan je apps terugzetten. Dat heb ik dus gedaan, en dat werkt voor geen meter. Je nickname lijkt dus een beetje terecht. Ik heb inmiddels wel voor 1 ding de remedie ontdekt .. het 'sluitgebaar' pakt hij .. als ik 't maar HEEL l.a.n.g.z.a.a.m. doe. Het feit dat na 1 hele letter intoetsen het toestenbord verdwijnt, en dat de internet verbinding waardeloos is (en al mijn andere apparatuur, en dat is heel wat, werkt probleemloos, en ja .. ik herstart mijn routers regelmatig) en dat als geheel de iPad zo traag is als .. je weet wel ... dat blijft.
Het enige wat ik wil is terug naar 7 (of uiteraard een goede 8 ) en ik ben er zo kwaad over dat Apple dat niet toestaat.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2014 om 08:24 ----------

Mischa .. met Vista heb je uiteraard een punt, dat was waardeloos, maar ... ALS je dat installeerde, kon je WEL terug naar XP. En toen kwam (later) 7, en dat is (voor mij in elk geval) prima. Dus ontwikelaars de tijd geven om iets te verbeteren, is geen probleem, de KLANT er mee opzadelen niet. Ik zit pas 42 jaar in de IT, dus ik weet waar ik het over heb als ik zeg dat je de klant toch echt tevreden moet stellen, en de oplossing dat hij dan maar andere hardware moet kopen is toch echt 'nauwelijk' klantvriendelijk te noemen.
  #20  
Oud 03-11-14, 13:01
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AlexCornelis Bekijk bericht
... en de oplossing dat hij dan maar andere hardware moet kopen is toch echt 'nauwelijk' klantvriendelijk te noemen.
De klant had toch even kunnen wachten en zien of de update voor de iPad 2 in zijn geval wel aanbevelingswaardig was. Niemand werd toch gedwongen om nieuwe hardware aan te schaffen ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Update naar iOS 5, vastgelopen? Eamane iPhone algemeen 4 14-11-11 17:38
iPhone: Vastgelopen na update naar iOS 5.0 3GS sjorriss Jailbreak 6 20-10-11 00:03
iPhone vastgelopen tijdens update (V4.3.2>4.3.3) Bethknijf iPhone algemeen 2 13-05-11 23:58
iPhone vastgelopen na update naar 1.0 naar firmwareversie 2.0 Sabwar Archief 1 21-09-08 23:43
vastgelopen bij update van 1.1.1 naar 1.1.2. pietpiet50 Unlock [archief] 18 13-02-08 19:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:34.