//

downgrade ipad 2 ios 8=>7

downgrade ipad 2 ios 8=>7 discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Aha, dank! Dit zijn alleen maar de iOS 8 ipsw images voor de iPad (want daar gaat het hier over). ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 23-10-14, 14:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Aha, dank!
Dit zijn alleen maar de iOS 8 ipsw images voor de iPad (want daar gaat het hier over). Er zijn soms zelf verschillende images voor de iPads met 3G/4G en zonder:

Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 23-10-14, 14:50
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dit zijn alleen maar de iOS 8 ipsw images voor de iPad (want daar gaat het hier over)...
Wat verklaart dan het haperen en vertragen op een iPad 2? Processor/geheugen? Iets moet toch 'zwaarder' zijn geworden.
  #43  
Oud 23-10-14, 15:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Wat verklaart dan het haperen en vertragen op een iPad 2? Processor/geheugen?
Ik heb zelf geen iPad 2 meer. Een kleindochter speelt daar nu mee. Ik heb voor haar wel de update naar iOS 8.1 met iTunes gedaan en heb geen problemen vastgesteld. Dat kind gebruikt ook geen crapapps zoals Feesboek en JoetJoep.

Ja, als dat meiske weer eens zevenendertig tabs opent in Safari dan heeft die iPad het wel wat moeilijk met zijn 512 MB RAM.

Ik ben er van overtuigd dat het de apps van derden zijn die de meeste problemen veroorzaken. Een tijd geleden heb ik de Feesboek app eens bekeken in Xcode Instruments. Die malware gebruikte tot 90% CPU capaciteit en 100 MB geheugen (grafieken staan nog ergens op het forum). Van zoiets gaat een iPad 2 natuurlijk door de knieën.
  #44  
Oud 23-10-14, 16:33
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Hallo timosha,

Leer graag bij,maar wordt met bovenstaande bedoeld Facebook,YouTube?

Gr Wilma
  #45  
Oud 23-10-14, 16:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Bekijk bericht
Leer graag bij,maar wordt met bovenstaande bedoeld Facebook,YouTube?
Ja, die crapapps bedoel ik.
  #46  
Oud 23-10-14, 16:55
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Die benaming is echt leuk- De eerste gebruik ik niet. Update is gelukt,godzijdank.......
  #47  
Oud 23-10-14, 19:36
iPickup iPickup is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, er draait niets in de "cache" van de iPad. Er is alleen maar een systeem cache in iOS en daar draaien geen apps in. Apps kunnen wel een eigen cache hebben (in de Sandbox). Er is dus geen "cache probleem". Cache staat altijd in het opslaggeheugen, nooit in het werkgeheugen.

IOS 8 zet apps na een tijdje in "suspend" of "nap". Als Background Refresh aanstaat worden die na een tijdje weer even "wakker".
Mhhh dus er draait niks in het cache .... Ben bang dat iOS 8.1 het probleem ook niet gaat oplossen. Jammer dat je zo een iPad kan afschrijven ... Apple had in iedergeval de mogelijkheid moeten bieden om naar 7.1.2 terug te kunnen ...
  #48  
Oud 23-10-14, 19:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPickup Bekijk bericht
Mhhh dus er draait niks in het cache ....
Zo is het. Waar haal je het vandaan dat er apps/processen in cache zouden draaien? Dat is op geen enkele computer zo. Een beperkte hoeveelheid machine instructies kunnen wel in de cache van de processor staan.
  #49  
Oud 23-10-14, 21:24
Patman71's schermafbeelding
Patman71 Patman71 is offline
• iOS 8.4
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Bij mij in de straat
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Dit vind ik een valse vergelijking: de oude brandstof blijft gewoon beschikbaar, je hoeft niet te upgraden.
Hoho, de update was geschikt voor ipad 2 werd gemeld. Dus; "nu verkrijgbaar, de nieuwe brandstof, beter en meer dit en dat".... Hey, proberen die brandstof, want ze zeggen datmijn auto daar ook voor geschikt is! He, auto loopt beroerd, 45 km/u. Dan koop ik weet de oude brandstof.... Jammer! Dat gaat niet meer als je eenmaal de nieuwe brandstof hebt gebruikt!

  #50  
Oud 23-10-14, 23:25
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Je maakt er nu iets anders van, dat is lastig discusiëren. En er is nergens door Apple gezegd dat je iOS 8 moet proberen. Wel zeggen ze dat iDevices met 8.0 beter kunnen communiceren met Yosemite. Maar de meeste klagers gebruiken Windows, dus die hoeven helemaal niet te upgraden naar iOS 8.
  #51  
Oud 23-10-14, 23:56
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beech43 Bekijk bericht
Je maakt er nu iets anders van, dat is lastig discusiëren. En er is nergens door Apple gezegd dat je iOS 8 moet proberen. Wel zeggen ze dat iDevices met 8.0 beter kunnen communiceren met Yosemite. Maar de meeste klagers gebruiken Windows, dus die hoeven helemaal niet te upgraden naar iOS 8.
Mijn iPad is bijna leeg,maar nu begrijp ik er helemaal geen sikkepit meer van. Waarom staat die update dan in de iPad 2 klaar als die niet ervoor geschikt isWat heeft de update met Windows te maken?

Zou je mij dat in begrijpelijke taal kunnen uitleggen? Hoeft niet nu moet de iPad opladen.

Windows 8,daar ben ik eerlijk in dat vind ik een ramp... Genoeg ellende met iTunes en Windows gehad. Ben benieuwd naar de uitleg
  #52  
Oud 24-10-14, 00:06
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Hier wordt het uitgelegd.

En hier wordt de samenwerking tussen desktop/latop en iPhone beschreven.
  #53  
Oud 24-10-14, 12:23
Ronsjans Ronsjans is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 3
Standaard

Ik ben echt ongelofelijk boos op Apple. Ik heb onlangs iOS8 gedownload en ik kom er achter dat het een grote puinzooi is geworden. Ik heb nu een clearinstall gedaan met 0 zelf-gedownloade app's, muziek of films en ik zie gewoon dat de interface niet vloeiend draait. Soms werkt het touchscreen gewoon niet, krijg ik geen timebalk te zien als ik een video-item bekijk en nog veel meer andere vreselijke bugs.

iOS7 was perfect en ik ben ook op zoek naar een manier om te kunnen downgraden. Omdat Apple bepaalt dat ik mijn iOS keuze niet kan bepalen ben ik echt onzettend boos... Ik heb deze iPad nu zo'n drie jaar en als ik 'm ooit nog wil verkopen dan moet ik er bij zeggen dat hij nogal traag is, dat is pure waardevermindering.

De prestaties van mijn iPad zijn echt gekelderd, het gaat langzaam en ik heb gewoon het gevoel dat hij niet meer 'lekker' in de hand zit om 'm te gebruiken. Ik moet zeggen dat mijn geduld met Apple een beetje begint op te raken, ik ben er wel klaar mee. Ik heb afgelopen jaren duizenden euro's uitgegeven aan iPhones, iPads, Macbook Pro's en iPods en ik voel me niet meer gewaardeerd. Apple bepaalt en niet meer niet minder. Je mag toch gvd verwachten dat een producten wel 5 jaar mee mag gaan? Het enige product waar ik tevreden over ben van Apple is de iPhone, dat vind ik in het algemeen een telefoon waar ik jaren lang met plezier veel aan heb gehad.

Als iemand weet hoe ik met een truukje toch kan downgraden naar iOS7 dan hoor ik dat graag en anders was dit voor mij de laatste keer Apple als het gaat om apparatuur zoals iPads en Macbook's.
  #54  
Oud 24-10-14, 12:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronsjans Bekijk bericht
Als iemand weet hoe ik met een truukje toch kan downgraden naar iOS7 dan hoor ik dat graag en anders was dit voor mij de laatste keer Apple als het gaat om apparatuur zoals iPads en Macbook's.
"Downgraden" is totaal volstrekt absoluut onmogelijk. Dat kon je in dit topic al lezen. Dus, zeg maar vaarwel tegen Apple.
  #55  
Oud 24-10-14, 13:47
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronsjans Bekijk bericht

De prestaties van mijn iPad zijn echt gekelderd, het gaat langzaam en ik heb gewoon het gevoel dat hij niet meer 'lekker' in de hand zit om 'm te gebruiken.
Probeer dit eens en laat weten wat het effect is voor jou.
  #56  
Oud 24-10-14, 13:57
sverlee sverlee is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronsjans Bekijk bericht
Ik heb nu een clearinstall gedaan met 0 zelf-gedownloade app's, muziek of films en ik zie gewoon dat de interface niet vloeiend draait. Soms werkt het touchscreen gewoon niet, krijg ik geen timebalk te zien als ik een video-item bekijk en nog veel meer andere vreselijke
.
Kan iemand uitleggen waarom er na een 'Clean install' op een iPad2 waarop verder geen apps geïnstalleerd zijn, dus een kale iPad2 met IOS8.1 er nog degelijke problemen zijn?
Dat oudere iPads wat trager worden doordat extra functionaliteit in de apps ondersteunt worden is te volgen, niet dat bijv een iPad2 met kaal IOS8.1 niet met een aanvaardbare response te gebruiken is.
Dat je dan maar afscheid moet nemen van Apple, pech gehad, ed is niet correct.
iPads zijn over het algemeen gebruikelijksvriendelijke apparaten vaak in de handen van niet IT mensen, indien Apple dan een nieuwe IOS versie automatisch pushed naar alle iDevices, is een installatie door een onervaren gebruiker zo geschied.

Er moet toch een procedure te verzinnen zijn om een fabrieksreset te doen, gevolgd door een schone installatie via iTunes, waarna een ouder iDevice redelijk werkt?
  #57  
Oud 24-10-14, 14:37
25wilma 25wilma is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
"Downgraden" is totaal volstrekt absoluut onmogelijk. Dat kon je in dit topic al lezen. Dus, zeg maar vaarwel tegen Apple.
Timosha, neem mij niet kwalijk,maar uw antwoord vind ik het toppunt van arrogantie Zeg dit niet om u te kwetsen,maar om het duidelijk te maken hoe zoiets overkomt!

Als de iPad2 niet geschikt was voor 8 had Apple deze niet moeten klaarzetten op de iPad

Héél veel mensen zijn hierdoor zwaar gedupeerd.

De iPad is een geweldig apparaat wat ik iedere dag gebruik. Wel triest dat op een forum mensen die problemen hebben niet serieus worden genomen.

Zeg daarbij,velen hier helpen waar zij kunnen.

Mijn mening,Apple moet die problemen oplossen. Een apparaat moet toch zeker zo'n 5 jaar makkelijk mee gaan. Zeker bij die prijzen die ervoor betaald worden!
  #58  
Oud 24-10-14, 15:49
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Bekijk bericht
...
Mijn mening,Apple moet die problemen oplossen. Een apparaat moet toch zeker zo'n 5 jaar makkelijk mee gaan. Zeker bij die prijzen die ervoor betaald worden!
Mag ik voorstellen dat je dáár dan je beklag gaat doen. Hier lees ik alleen maar herhalingen van standpunten over een probleem dat op dit forum niet kan worden opgelost...
  #59  
Oud 24-10-14, 16:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 25wilma Bekijk bericht
Timosha, neem mij niet kwalijk,maar uw antwoord vind ik het toppunt van arrogantie Zeg dit niet om u te kwetsen,maar om het duidelijk te maken hoe zoiets overkomt!
Ik neem jouw niets kwalijk. Ik vind het niet lezen van wat er al ten overvloede geschreven is het toppunt van luiheid. Mag dat?

Voor het overige verwijs ik naar een wet van Newton: "voor elke actie is er een gelijke maar tegengestelde reactie".
  #60  
Oud 24-10-14, 16:22
Ronsjans Ronsjans is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 3
Standaard

Ik heb al meerdere malen met Apple gebeld en ik word gewoon afgetroefd door de callcenter-medewerkers daar die waarschijnlijk standaard protocollen afwerken met klanten.

De technische support is wel goed maar als je wat kwijt wil over bepaalde beslissingen van Apple of aangeeft dat iets niet goed werkt en waarom dat dan zo is wordt dat echt niet in het systeem opgenomen maar direct door de medewerker weggewuift door 'Ja sorry, zo werkt het nou eenmaal' of 'Ik snap het, maar wij kunnen daar niets aan doen'. Tja... wat moet ik dan? Ik wil mijn ergenissen/problemen toch kunnen delen met lotgenoten dan is het iCulture-forum daar geschikt voor.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Downgrade iOS 8 naar iOS 7 iPad 2 vuurvreter iPad algemeen 35 01-10-14 06:07
iPad: iPad 3 downgrade naar iOS 6.1.2 dannyvdb1997 Jailbreak 3 25-03-13 09:51
Downgrade IOS 6.1 > IOS 6.0.1, kan dat? kadda001 iPhone algemeen 10 10-02-13 20:06
Probleem bij reservekopie na herstelling/downgrade naar IOS 5.1.1 van IOS 6 LoveSebMagic iPhone algemeen 6 28-09-12 08:17
iPad 3 iOS6 downgrade iOS 5.1.1 123456 iPad algemeen 2 21-09-12 22:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:15.