//

Ios 8.1 en 8.1.1 een nachtmerrie

Ios 8.1 en 8.1.1 een nachtmerrie discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een ipad Air 2 op ios 8.1 jailbroken met Pangu en een ipad air 1 met ios 8.1.1 (not jailbroken omdat hiervoor nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-11-14, 10:36
guan58120 guan58120 is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 10
Standaard Ios 8.1 en 8.1.1 een nachtmerrie

Ik heb een ipad Air 2 op ios 8.1 jailbroken met Pangu en een ipad air 1 met ios 8.1.1 (not jailbroken omdat hiervoor nog geen oplossing is tot op vandaag). Enkele weken terug draaide ik op de air 1 nog de ios 7.1. Na update naar ios 8.1 en de air 1 naar 8.1.1 is de nachtmerrie begonnen: De batt autonomie is heel fors gezakt. De ipad gewoon standby laten staan is al voldoende om na een halve dag het merendeel van de batt lading kwijt te zijn. in ios 7.1 kon ik standby wel 3 dagen verder! Als de ipad gewoon aan staat is na 2 uur het meeste van de batt al weg EN staat de ipad zelf warm! zowel de air als de air 2. Waanzin want batt autonomie is voor mij nu wel het allerbelangrijkste op een ipad. Bij bepaalde spelletjes TERWIJL DE LADER IS AANGEKOPPELD gaat de batt sneller leeg dan de lader ze kan opladen! Alle notificaties staan uit en apps in achtergrond draaien eveneens, gmail en facebook ook. Bij bepaalde apps crasht of herstart de ipad zelf soms, nooit eerder meegemaakt op ios 7.1. Ik ben verplicht om mijn ipads UIT te zetten als ik er even niet op werk, met UIT bedoel ik 4 seconden op de knop drukken en slide of, om zeker te zijn dat bij de volgende handeling mijn batt nog wat lading heeft.

Kortom: ios 8.1 en 8.1.1 zijn voor mij een ware nachtmerrie geworden en erger: ik kan niet meer terug naar 7.1. Ik heb een klacht ingediend bij Apple en ze beloofden mij te bellen, maar ik vrees dat ik hun antwoord al ken. Na 5 jaar intensief en tevreden Apple gebruiker op vele verschillende apparaten (ipod, ipad 1, ipad mini, ipad mini 2, air en air2) ben ik nu zwaar teleurgesteld en stel ik mij serieus de vraag of ik ipad nu niet moet begraven en naar android overstappen. RIP Apple? De kans wordt groter en groter....

Laatst gewijzigd door guan58120; 27-11-14 om 11:10.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-11-14, 10:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guan58120 Bekijk bericht
Ik heb een klacht ingediend bij Apple en ze beloofden mij te bellen, maar ik vrees dat ik hun antwoord al ken.
En je hebt tegen Apple natuurlijk ook gezegd dat er op de iPad Air 2 met iOS 8.1 een jailbreak staat? In dat geval zal het antwoord van Apple heel duidelijk zijn.
  #3  
Oud 27-11-14, 10:43
guan58120 guan58120 is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 10
Standaard

Ik snap je opmerking natuurlijk, maar de andere ipad air 1 met ios 8.1.1 op ZONDER jailbreak heeft precies dezelfde symptomen, dus die jailbreak heeft geen verband.
  #4  
Oud 27-11-14, 10:46
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En je hebt tegen Apple natuurlijk ook gezegd dat er op de iPad Air 2 met iOS 8.1 een jailbreak staat? In dat geval zal het antwoord van Apple heel duidelijk zijn.
Je haalt me de woorden uit m'n toetsenbord...

Maar aan TS: als jouw conclusie geldig is, hebben beide iPads iets gemeenschapplijks dat afwijkt van alle andere. Hier draaien meerdere iPads als zonnetjes zonder nachtmerries.
  #5  
Oud 27-11-14, 10:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Hier draaien meerdere iPads als zonnetjes zonder nachtmerries.
Idem dito hier. Voorheen een iPad Air met iOS 8.1. Dat ding is nu bij een van de kleinkinderen en draait nu perfect met iOS 8.1.1. Geen enkel accu probleem.

Nu een iPad Air 2. Voorheen met iOS 8.1.1 en nu met iOS 8.2b1. Draait perfect zonder accu problemen. Op beide iPad Air werd uiteraard nooit een backup met jailbreak restanten teruggezet.
  #6  
Oud 27-11-14, 11:09
guan58120 guan58120 is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 10
Standaard

Valt bij niemand van jullie dan op dat ios6 en ios7 dubbel zo lange batt autonomie heeft op het zelfde toestel? Jailbreak heeft hier niets mee te maken (ik heb ook een non-jailbroken air 2), de enige steeds terug kerende factor is ios 8.1 en 8.1.1. In ios 6 en 7 heb ik ook nooit vast gesteld dat de ipad warm wordt bij het draaien van een eenvoudige app. Ik kan mij voorstellen dat komende zomer - als ik er mee buiten in de zon zit, en hier in Frankrijk is de zon een stukje straffer dan in Be en Ned - mijn ipad's heel snel een warmte melding zullen geven... En meer: al die toeters en bellen die ios 8.x extra biedt heb ik echt nergens voor nodig. Ik wil de hele dag constant mijn ipad gebruiken met dezelfde lading, that's all, 5 jaar lang kon dat op al mijn ios apparaten, nu is na een halve dag het feestje over (let wel op: bij intensief gebruik= constant aan en apps die lopen, ik gebruik mijn ipad's voor alles, 15u per dag). Als ik met een van mijn ipads nu bij klanten moet ben ik verplicht mijn lader mee te nemen, vroeger heb ik die NOOIT moeten doen.
  #7  
Oud 27-11-14, 11:32
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Heb je "Ververs apps op de achtergrond" uit staan ? Heb je automatische updates uit staan ?
  #8  
Oud 27-11-14, 11:57
guan58120 guan58120 is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 10
Standaard

Natuurlijk, ik heb ALLES uitgezet en toch is de autonomie 50% tegenover de ios 7.1.2 waar ALLES aan stond. op beide ipad's
  #9  
Oud 27-11-14, 12:28
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik ken de term 'batt autonomie' niet, maar ik herleid dit uit jouw verhaal tot standtijd of accuduur. Ik heb twee Air 1's weggedaan voor twee Air 2's. Eén daarvan wordt elke dag de hele dag gebruikt. De accuduur van de Air 2 is iets minder dan van de Air 1 (allemaal op iOS 8.x). Hele dag in gebruik: Air 2 = 8 uur, Air 1 = 9 uur.
Mijn gebruik is niet erg belastend; een boek lezen en films streamen naar Atv.

Zoals ik al zei, moeten jouw beide iPad ergens iets gemeenschappelijks hebben. Als je nu een jailbreak hebt, mag ik aannemen dat je die eerder ook al hebt gehad. Als je beide iPads hebt ingericht met dezelfde bron, dan kan het zijn dat iOS 8.x ergens een groot probleem heeft met restanten; actuele jailbreak of niet.
Als dat zo is, kun je Apple moeilijk kwalijk nemen dat ze met een nieuwe iOS-versie even geen rekening houden met onbeoogd gebruik...
  #10  
Oud 28-11-14, 12:24
guan58120 guan58120 is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 10
Standaard UPDATE na diagnostics door Apple

Deze ochtend zijn beide ipads door de diagnostics van Apple gedraaid, Apple zegt niets abnormaals gevonden te hebben aan beide ipad's. Ze hebben niets gezegd over het feit dat 1 van die ipads jailbroken is. De support dienst van Apple vertelde wel het volgende, ik citeer:
"Mijnheer, ikzelf werk intensief op een iphone met ios 8.1.1 en moet halverwege de dag ook bijladen, dat is normaal"
en
"Het is inderdaad zo dat ios 8.1 en 8.1.1 meer mogelijkheden heeft dan 7.1.2 en dat dit dus ook meer stroom verbruikt".
Verder stuurden ze me een lijst met tips om de batterij zoveel mogelijk te sparen, maar al die tips zijn inmiddels door iedereen gekend.

Dus voor diegenen die nog op ios 7.1.x werken en batterij belangrijk is EN de nieuwe functies in ios 8.1 niet nodig hebben: blijf aub bij je 7.1.x

Het is ook zo dat het scherm op de ipad air 1 en 2 meer stroom verbuikt dan op een ipad mini en iphone, dus dit maakt ook een belangrijk verschil.

Ook berichten over "restanten van een vroegere jailbreak na een restore": dit is pure onzin. Een restore is als op een windows computer: format c: en reinstall...
  #11  
Oud 28-11-14, 12:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guan58120 Bekijk bericht
Ook berichten over "restanten van een vroegere jailbreak na een restore": dit is pure onzin. Een restore is als op een windows computer: format c: en reinstall...
Dat is ook "pure" onzin. Een backup terugzetten met jailbreak restanten zet ook alle getweakte property lists, launch daemons en launch agents terug.

Nogmaals, succes verder.
  #12  
Oud 28-11-14, 12:40
guan58120 guan58120 is offline
 
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 10
Standaard

Om die reden zet ik ook NOOIT een back-up terug, enkel data gaat door de back-up. Niet in ios, niet op windows. Ik heb de woorden "Een backup terugzetten" nooit in de mond (lees= klavier) genomen.

Als een boom omwaait ga ik die ook niet terug recht zetten, ik plant een nieuwe
  #13  
Oud 29-11-14, 13:10
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Standaard

Ik heb ook een iPad Air 2 en draait als een zonnetje met iOS 8.1.1
Batterij gaat makkelijk een dag mee met intensief gebruik en bij weinig gebruik wel een paar dagen.
Dus het moet iets zijn wat op jou iPad staat, omdat je het met beide hebt.
  #14  
Oud 08-12-14, 14:41
Mysticfist Mysticfist is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 5
Standaard

Ik heb ook geen probleem met mijn ipad air 2 en speel er elke dag een paar uur op. Hoe meer ik speel hoe vaker hij moet opgeladen worden maar dat is normaal. Als ik niet speel gaat hij gerust een paar dagen mee.
  #15  
Oud 28-12-14, 19:20
deleon deleon is offline
• iOS 13.4.1
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 143
Standaard

Ik herken de problemen ook niet.
Wel heb ik het idee dat de batterij van mijn oude iPad 3 maar niet leeg leek te raken en dat dat bij de iPad air 2 allemaal wat sneller lijkt te gaan. Maar dat kan ook subjectief zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wanneer ik een app wil downloaden krijg ik een pop up met IOS 4.3 vereist LK500 Desktop-applicaties 1 26-08-13 18:17
iPhone: Eenvoudige jailbreak iOS 4 op een reeds ge-jailbreakte iPhone met een oude baseband LoaLoa Jailbreak 2 22-06-10 11:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:28.