//

vergrendel/ontgrendel schakelaar weg?

vergrendel/ontgrendel schakelaar weg? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) 2 probleempjes waar ik tegenaan loop. In 8.1.1 zat deze schakelaar onder ALGEMEEN maar in 8.1.2 niet meer. Als ik mijn cover dichtklap gaat mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-12-14, 13:41
Jack023 Jack023 is offline
• iOS 7.1.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard vergrendel/ontgrendel schakelaar weg?

2 probleempjes waar ik tegenaan loop.

In 8.1.1 zat deze schakelaar onder ALGEMEEN maar in 8.1.2 niet meer.
Als ik mijn cover dichtklap gaat mijn iPad Air 2 niet op standby maar blijft ie aan staan.

Als ik bij een contact een 2e verjaardagsdatum in wil voeren dan kan ik alleen maar kiezen uit Hebreews, Islamitisch of Chinees.
Vast een foutje?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-12-14, 13:52
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack023 Bekijk bericht
Als ik bij een contact een 2e verjaardagsdatum in wil voeren dan kan ik alleen maar kiezen uit Hebreews, Islamitisch of Chinees.
Vast een foutje?
Hoezo, mensen zijn toch maar op 1 dag geboren?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 11-12-14, 13:57
Jack023 Jack023 is offline
• iOS 7.1.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard

Al gedacht aan stellen die je samen in 1 contact zet? Of de verjaardag van een kind?
  #4  
Oud 11-12-14, 14:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack023 Bekijk bericht
Al gedacht aan stellen die je samen in 1 contact zet?
Tijdens het ontwerp van het standaard vCard formaat heeft men daar niet aan gedacht. Apple gebruikt nu eenmaal dit standaard formaat:

Citaat:
BDAY: Date of birth of the individual associated with the vCard.
vCard - Wikipedia, the free encyclopedia
  #5  
Oud 11-12-14, 14:46
lolsmurf's schermafbeelding
lolsmurf lolsmurf is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: België
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack023 Bekijk bericht
Al gedacht aan stellen die je samen in 1 contact zet? Of de verjaardag van een kind?
Een bevriend koppel met 1 kind zijn bij mij simpelweg 3 contacten...
  #6  
Oud 11-12-14, 14:54
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack023 Bekijk bericht
Al gedacht aan stellen die je samen in 1 contact zet? Of de verjaardag van een kind?
Die hebben ieder precies 1 eigen geboortedag. Bij mij zijn al deze personen dan ook een uniek contact (en niet 1 contact "Familie Flodder").

Blijkbaar denk ik conform de specificatie...

EDIT:

Mocht je overgaan op deze werkwijze dan kun je "Related names" gebruiken om relaties tussen die contacten te administreren.

Hier vind je enkele voorbeelden van toegestane relaties: Related Name Property
  #7  
Oud 11-12-14, 16:36
Jack023 Jack023 is offline
• iOS 7.1.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard

Ik snap natuurlijk wel dat je alternatieven kunt zoeken. Ik zou het ook bij notities kunnen zetten of in de agenda zelf, mogelijkheden genoeg.
Feit blijft toch dat er staat: 'voeg extra verjaardag toe' en vervolgens kun je dat alleen volgens de Hebreeuwse, Islamistische of Chinese kalender doen.
Ik zie er eigenlijk ook geen logica in om een kind van 3 nou als apart contact in te voeren. Toch?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 december 2014 om 15:42 ----------

Het antwoord op de vraag over de vergrendel/ontgrendel schakelaar is (waarschijnlijk) dat Apple de locatie van de magneten op de iPad AIR 2 heeft verplaatst. Om welke reden dan ook.
Fabrikanten iPad AIR 2 covers snel op de markt hebben gebracht hebben hier geen rekening mee gehouden volgens dit artikel.

The new iPad Air Smart Cover's Magnet Location | Lilitab
  #8  
Oud 11-12-14, 20:29
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack023 Bekijk bericht
Ik zie er eigenlijk ook geen logica in om een kind van 3 nou als apart contact in te voeren. Toch?
Ik vind dat juist hartstikke logisch. De afgelopen jaren heb ik nogal wat neefjes en nichtjes gekregen, en die zet ik meteen vanaf de geboorte in mijn contacten met hun eigen naam en hun geboortedatum. Zo blijf ik tenminste netjes op de hoogte van hun verjaardagen.

Verder heb ik geen adres of telefoonnummer bij gezet, die zijn immers hetzelfde als die van hun ouders. Maar die komen er vanzelf voor je het weet (eigen mobieltje en adres zodra ze op kamers gaan wonen )
Overigens kun je onderaan de vCard erbij selecteren dat het hier om een contactpersoon gaat die kind is van [naam ouder(s)]
  #9  
Oud 13-12-14, 15:02
Jack023 Jack023 is offline
• iOS 7.1.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Standaard

Probleem opgelost !

De vergrendel/ontgrendelknop in de instellingen komt tevoorschijn zodra je een cover gebruikt die speciaal voor de iPad Air 2 gemaakt is. Ik had een cover waarvan de fabrikant zei dat het moest werken maar dat klopt dus niet. In de Apple Store hebben we een Smart Cover om de iPad gedaan en HUP, daar kwam de vergrendelknop te voorschijn. Naar alle waarschijnlijkheid heeft Apple de locatie van de magneten veranderd waardoor de meeste covers van andere merken niet zullen werken omdat de fabrikant daar geen rekening mee heeft gehouden.

Probleem van de verjaardag toevoegen is ook opgelost.
Het is de bedoeling dat je een verjaardag volgens onze kalender invoert.
Wil je van dezelfde persoon ook de Islamitsche, Joodse of Chinesedatum invoeren dan kan dat. Het is niet (zoals ik dacht) dat je meerdere verjaardagen in kunt voeren als je bv. een stel onder 1 contact opslaat.

Bedankt voor de tips en de reacties. Maar het is in principe zo dat ik een antwoord zocht op mijn vragen en geen alternatieven.
  #10  
Oud 13-12-14, 17:28
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Mooi zo! En leuk om te lezen hoe onze tips tot respectievelijk inzicht en een oplossing hebben bijgedragen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
VPN schakelaar weg cindyc iPad algemeen 2 10-11-14 00:06
Uw AppleID is vergrendel pebbls iPhone algemeen 2 12-04-13 13:04
vergrendel-knopje kapot samuel6666 Archief 1 20-12-09 11:31
Muziek: Muziek stopt als ik mijn iphone lock/vergrendel W89 Muziek, foto & video 0 13-05-09 03:07
"Ontgrendel" is te snel weg. forum.bericht iPhone algemeen 2 08-03-08 18:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:00.