//

Ipad gevonden: eigenaar traceren

Ipad gevonden: eigenaar traceren discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb 7 weken geleden in Nijmegen een Ipad gevonden. Ik heb aangifte gedaan bij de gemeente maar nog altijd heeft de eigenaar zich niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-06-15, 17:02
motiel motiel is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2015
Berichten: 1
Standaard Ipad gevonden: eigenaar traceren

Ik heb 7 weken geleden in Nijmegen een Ipad gevonden. Ik heb aangifte gedaan bij de gemeente maar nog altijd heeft de eigenaar zich niet gemeld. Ook heb ik op een site van de universiteit melding gemaakt van de vondst omdat ik hem daar in de buurt heb gevonden, maar ook daarop geen reactie.
De iPad is vergrendeld dus ik kom niet veel verder. Vandaag heb ik de ipad aan mijn Imac gehangen en Itunes gestart, maar ook daar kom ik niet verder dan dat de Ipad van Alice is.
Wat kan ik doen om de rechtmatige eigenaar te vinden ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-06-15, 21:53
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Je kunt er vrij weinig tegen doen. Als die Alice via icloud.com geen bericht naar de iPad stuurt met een mobiel nummer kun je haar niet zelf contacteren. Het is dus wachten op een reactie van de universiteit of de politie. Anders heb je een iPad waar je niks aan hebt in je bezit.
__________________
Daniel
  #3  
Oud 15-06-15, 08:05
NickB NickB is offline
• iOS 15.4
• iPadOS 15.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 92
Standaard

Geweldig dat je na zoveel weken toch nog moeite wenst te doen.

Wat ik me afvraag aan heel het iCloud gebeuren: Stel dat er nu geen code opzat of dat je ze toevallig kan achterhalen (1234), in hoeverre kan de eigenaar zijn iPad dan nog tracen eens een ander iCloud account op de iPad zit? Ik dacht dat Apple hier tamelijk waterproof was maar twijfel er aan.

Hoe dan ook, veel plezier met je zoektocht

Mvg
  #4  
Oud 15-06-15, 08:09
juan-89 juan-89 is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 14
Standaard

Ik weet niet of het werkt, maar als ik op m'n iPhone de homeknop ingedrukt houd en aan siri vraag; Wie ben ik? Dan krijg ik een compleet overzicht van mijn eigen contact gegevens. Maarrrrr dan moet Alice wel iOS 8.3 hebben, siri moet aanstaan en ze moet haar eigen contactgegevens hebben ingesteld op de iPad. Het is het proberen waard denk ik!
  #5  
Oud 15-06-15, 09:41
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Apple kan via het serienummer of IMEI wel achterhalen aan wie de iPad werd geleverd (staan op de achterkant). Zij zullen jou die gegevens niet verstrekken, maar wellicht zijn zij bereid om die persoon te berichten dat de iPad is gevonden. Leg hen dat eens voor.
  #6  
Oud 15-06-15, 11:00
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Dat laatste zou inderdaad kunnen werken. Heb ik wel eens gedaan met een gevonden portemonnee via de airmiles klantenservice. Zij hebben toen contact gezocht met de eigenaar en mijn gegevens doorgegeven.

Maar ook ik wilde toch even tikken dat ik het erg netjes van je vind dat je er zoveel werk in steekt. Er zouden veel meer mensen zoals jij moeten zijn.
  #7  
Oud 07-07-15, 06:53
F16Driver F16Driver is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 10
Standaard

www.verlorenofgevonden.nl
  #8  
Oud 07-07-15, 10:04
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickB Bekijk bericht
Geweldig dat je na zoveel weken toch nog moeite wenst te doen.

Wat ik me afvraag aan heel het iCloud gebeuren: Stel dat er nu geen code opzat of dat je ze toevallig kan achterhalen (1234), in hoeverre kan de eigenaar zijn iPad dan nog tracen eens een ander iCloud account op de iPad zit? Ik dacht dat Apple hier tamelijk waterproof was maar twijfel er aan.

Hoe dan ook, veel plezier met je zoektocht

Mvg
Het is een beetje een laat antwoord, maar de toegangscode is onafhankelijk van de iCloud beveiliging. De toegangscode beschermt alleen de toegang tot de gegevens op de iPad, terwijl de iCloud Activation Lock voorkomt dat een gestolen iPad verder kan worden gebruikt, door een wachtwoord te vragen wanneer een restore wordt uitgevoerd op de iPad.

Idealiter combineer je deze twee beveiligingsmogelijkheden zodat een dief de gegevens op je iPad niet kan inzien en ook geen restore kan uitvoeren om het apparaat verder te gebruiken. Zet je er alleen een code op, dan zijn je gegevens veilig, maar kan een dief wel je iPad restoren en zelf gebruiken. Zet je alleen de iCloud beveiliging aan, dan zijn je gegevens toegankelijk, maar kan er nooit een restore worden uitgevoerd zonder je wachtwoord. Om jouw vraag te beantwoorden, wanneer je code wordt achterhaald of wanneer je geen code zet, dan liggen je gegevens op straat, maar de iCloud beveiliging blijft actief en je kan hem nog steeds traceren, wanneer de iPad op internet zit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Gevonden iPad] Wat te doen met gevonden iPad? OverloadOfRed iPad algemeen 28 06-08-13 19:59
Iphone gevonden (frankrijk, eigenaar onvindbaar) Willem90 iPhone algemeen 5 06-03-11 21:34
Gezocht / gevonden: BE-NL iPad wvy iPad algemeen 8 23-07-10 11:30
iPhone 2g gevonden in West Friesland (eigenaar gevonden) Simple Archief 24 29-06-10 09:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:01.