//

sluipverbruik ipad

sluipverbruik ipad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben in NL op vak. Gebruik tel. als hotspot voor ipad. Gebruik maar 1 app waarvan ik 100% weet dat die niet veel verbruikt. Gebruik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-08-15, 22:27
Seeker112 Seeker112 is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 12
Standaard sluipverbruik ipad

Ben in NL op vak. Gebruik tel. als hotspot voor ipad. Gebruik maar 1 app waarvan ik 100% weet dat die niet veel verbruikt. Gebruik die ook nml. vaak op tel. en kan dan via gegevensgebruik zien dat die niet veel verbruikt. Iets gebruikt echter op de achtergrond van de ipad veel MB's. In korte tijd al 2x ruim 500mb. Bij gegevensverbruik op de tel. zie ik dat het via de hotspot(dus ipad) is verbruikt.tel. specificeert niet waarmee.
Alle apps die op achtergrond draaiden weggeveegd en automatische updates staan uit. icloud ook uit. Mijn vraag. Wie weet wat de ipad op achtergrond uitvoert wat zoveel geheugen misbruikt en dan ook hoe ik dit kan voorkomen.

Laatst gewijzigd door Seeker112; 15-08-15 om 22:52.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-08-15, 11:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Denk dat tel en pd tel kwijt zijn.
  #3  
Oud 16-08-15, 12:00
Seeker112 Seeker112 is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 12
Standaard

Als ik 3e partij was zou dit ook een glimlach op gezicht brengen. Nu helaas niet. Durf ipad niet meer te linken. Is erg jammer. Iemand anders nog wel een serieus advies?
  #4  
Oud 16-08-15, 15:13
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Mijn oude iPod met FW 4.1 loopt in één dag leeg zonder dat ik de iPod gebruik. Als ik vliegtuigmodus aanzet blijft de accu dagenlang goed. Dus deze iPod is met Wi-Fi flink actief, zonder dat ik een app gebruik. Kan apps trouwens niet wegvegen in 4.1. Hoe doe jij dat met 4.3.5 ?
  #5  
Oud 16-08-15, 15:27
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Misschien als je wat duidelijker schrijft en niet voor alle woorden zo ongeveer afkortingen gebruikt dat je dan kans maakt op serieuzere antwoorden. Je hoeft hier echt niet per getikte letter te betalen. Dus als je iets (be)schrijft, probeer dan zo duidelijk mogelijk te zijn. Dat geeft je meer kansen op bruikbare info zonder dat mensen moeten gaan gokken wat je nou bedoeld.

Je gebruikt ook dataverbruik en geheugengebruik door elkaar. Bedoel je nou dat je ipad via Wi-Fi (thetering) aan je telefoon koppeld en dat je dataverbruik via je telefoon veel te hoog is?
Ik weet niet (meer) hoe dat in iOS 4 zat, maar tegenwoordig doet de ipad nogal wat dingetje automatisch als je op Wi-Fi zit terwijl dat op 3G dan niet gaat. Afgelopen week is er bijvoorbeeld een iOS update uitgekomen, via Wi-Fi wordt deze bijvoorbeeld alvast gedownload naar je ipad.
In IOS4 kan je denk ik ook nog niet zien op de ipad wat je dataverbruik is. Wellicht een idee om even op zoek te gaan naar een app die op iOS4 je dataverbruik op de iPad kan meten.
  #6  
Oud 23-08-15, 09:40
Seeker112 Seeker112 is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 12
Standaard

Heb mijn bericht nog eens herlezen maar klopt wel. Maar voor anderen misschien niet logisch. Ipad inderdaad via thetering gekoppeld aan tel.(efoon)
Haal gegevensgebruik en dataverbruik niet door elkaar.
IK praat over dataverbruik, en in mijn telefoon kan ik in het menu, onder het kopje 'gegevensgebruik' zien hoeveel data er is verbruikt. Zie hier dat er abnormaal data is verbruikt via de thetering,hotspot.
Data die via de telefoon ZELF wordt verbruikt is gespecificeerd.
Data die door hotspot is verbruikt niet.
Heb een app.(licatie) gezocht voor de ipad maar geen geschikte gevonden. Was goed idee maar ook mijn eerste gedachte, alvoor ik op forum kwam.
Hotspot was trouwens bewuste keuze, dus kom niet met antwoord zoiets van 'zet hotspot uit'
Voor swipen van app's op achtergrond sluiten. Bij mij 2x(keer) snel op home-toets drukken en dan app's wegvegen of op kruisje drukken.
Tot slot, nml. Betekent namelijk.
Hebben we weer alle 'moeilijke' nederlandse afkortingen besproken!
  #7  
Oud 24-08-15, 17:01
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Ik heb in mijn eerste reactie aangegeven dat .mijn oude iPod met iOS 4.1 snel leegloopt als Wi-Fi aan staat zonder verder te gebruiken en dat dat afgelopen is als ik Wi-Fi uitzet. Dus blijkbaar voert deze allerlei taken waar ik geen weet van heb, blijkbaar ligt dat aan de oude iOS, dus ik raad je aan te upgraden.
  #8  
Oud 24-08-15, 17:57
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Graag weer on-topic verder!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #9  
Oud 24-08-15, 18:05
Seeker112 Seeker112 is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 12
Standaard

Beech43. bedankt voor reactie. Al vaker in dubio gezeten om te upgraden. Maar hoor ook verhalen dat het besturingssysteem eigenlijk te zwaar is voor de toch al oudere Ipad 2. je kunt dit niet terugzetten naar vorige versie als het niet bevalt. Ipad werkt nu allemaal goed. Mijn probleem is ook niet zozeer dat batterij leegloopt. Als Wi-Fi aanstaat gebruikt hij zowiezo meer stroom omdat hij constant een Wi-Fi-verbinding in stand houdt. Waarschijnlijk overbodig en zul je het al weten, maar bluetooth uitzetten als je die niet gebruikt. Scheelt ook veel stroom. Was de app's die op de achtergrond draaien nog gelukt met het sluiten?
  #10  
Oud 24-08-15, 18:45
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iScorpio Bekijk bericht
Graag weer on-topic verder!
Wat een kinderlijke reactie om mijn bericht over kinderachtig te verwijderen.
Ik snap dat ik sommige hotemetoten op dit forum voor *** zet (al hebben ze dat mi zelf al gedaan): maar zo'n censuur ... kwalijk. Ons kent ons en dekt elkaar, niet alleen in politiek Nederland maar op op zo'n klein ding als dit forum. Wat heb je te verliezen? Betalen we jou via indirecte wegen?

Als je ENIG gevoel hebt voor contact en medianews laat je dit bericht als weldenkende moderator staan.

Anders ben je niet anders dan de kleuterclub die aan die draad "gewerkt" heeft.

Vindt je de reacties zelf dan volwassen?: kom nou!
__________________
Willem.
  #11  
Oud 24-08-15, 18:54
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Twee keer op home-knop drukken was nog niet aanwezig in 4.1. In 4.3 blijkbaar wel.
  #12  
Oud 25-08-15, 10:47
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

@iScorpio.
Reacties wissen maar de angel laten zitten is weinig zinvol. Haal dan dit hele non-topic weg...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sluipverbruik internet Iphone5 poldervrouw iPhone algemeen 2 04-10-12 16:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:57.