//

MyGPS, of *** ik uit mijn nek?

MyGPS, of *** ik uit mijn nek? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wimpiewinger mijn Ipad werkt ook met TomTom en Navigon ga ik de deur uit en loop een eindje is het signaal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05-05-10, 23:28
bootsy bootsy is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimpiewinger Bekijk bericht
mijn Ipad werkt ook met TomTom en Navigon ga ik de deur uit en loop een eindje is het signaal weg en who.... navigatie weet het ook niet meer.
probeer het anders een met Googlemaps die werkt ook op de zelfde manier
Ik heb inmiddels een stuk gereden met beide navigatiesystemen(TT en Navigon)
Navigon ziet wel je huidige lokatie maar zodra je begint te rijden blijft de pijl staan, dus is niet werkbaar.
TT werkt wel maar is als je sneller gaat rijden geeft hij aan:GPS slechte ontvangst en laat hij het afweten.

Op de snelweg heeft hij helemaal geen ontvangst .
Zodra je weer in de bebouwde kom rijd pakt hij het signaal weer op.het lijkt wel of de gps data niet snel genoeg te verwerken is.
Ik heb tijdens de rit via dezelfde GPSmuis TT gedraaid op mijn 2G iphone en dat werkte vloeiend.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 05-05-10, 23:43
vanilla vanilla is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 158
Stuur een bericht via MSN naar vanilla
Standaard

Op de 3G werkt het wel

Maar daar hebben jullie niks aan.... Alleen. Sygic ziet er niet uit hahah alles x2
__________________
iPhone 1G, iPhone 4 (2x), iPad 3G, iPad Wi-Fi (2x)
  #23  
Oud 18-05-10, 11:30
bootsy bootsy is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootsy Bekijk bericht
Ik heb inmiddels een stuk gereden met beide navigatiesystemen(TT en Navigon)
Navigon ziet wel je huidige lokatie maar zodra je begint te rijden blijft de pijl staan, dus is niet werkbaar.
TT werkt wel maar is als je sneller gaat rijden geeft hij aan:GPS slechte ontvangst en laat hij het afweten.

Op de snelweg heeft hij helemaal geen ontvangst .
Zodra je weer in de bebouwde kom rijd pakt hij het signaal weer op.het lijkt wel of de gps data niet snel genoeg te verwerken is.
Ik heb tijdens de rit via dezelfde GPSmuis TT gedraaid op mijn 2G iphone en dat werkte vloeiend.
Inmiddels is het gelukt om te kunnen navigeren met een oudere versie van Navigon samen met de Ipad Wi-Fi+ BTgpsmuis+Roqybtsofware.
Zelfs op de snelweg blijft hij goed werken.
Tomtom is niet goed werkbaar bij hogere snelheden.
Ik hoop dat Roqybt een update uitbrengt voor de Ipad
  #24  
Oud 18-05-10, 16:06
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Roqy komt eind mei met een update.
  #25  
Oud 08-06-10, 08:02
Spoel Spoel is offline
• iOS 5.0.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 15
Standaard

Als je op je MiFi zit, heb je ook GPS. Of je nu wel of niet met MiFi op 3G zit.
Alhoewel de GPS van de MiFi niet erg nauwkeurig is (althans bij mij niet, op map-apps).
  #26  
Oud 08-06-10, 10:33
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Inmiddels alles draaiende door middel van een BT GPS & BTstack. Werkt perfect op de iPad
  #27  
Oud 08-06-10, 14:34
bootsy bootsy is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Inmiddels alles draaiende door middel van een BT GPS & BTstack. Werkt perfect op de iPad
Bij mij werkt inmiddels de navigatie ook als een zonnetje mbv BTGPS (is zelfs goedkoper dan Roqbt!)
Ik zal het alleen niet snel in de praktijk brengen om een Ipad in de auto te gebruiken voor navigatie, mn iphone is een stuk gemakkelijker.
Maar het is wel leuk dat het werkt, en kan misscien een keer handig zijn.
  #28  
Oud 09-06-10, 23:27
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Ok, vandaag de navigatie op een Wi-Fi model getest. Ik heb een BT VodaGPS gebruikt, BTstack en Navigon 1.5. Half Nederland doorgereden en de fouten die ik hem kunnen ontdekken zijn, volgens mij, gerelateerd aan Navigon (fouten in map) zelf dan aan de constructie.

Alles werkt perfect, op de meter nauwkeurig en alles werkt lekker snel. De BT GPS heb ik verborgen ergens onder een raam en wordt constant gevoed. Dus ik stap de auto in, leg de ipad naast me en ik kan beginnen met navigeren. Binnenkort ga ik een hele goedkope constructie proberen waardoor het net lijkt alsof ik een 2 din apparaat in mijn auto heb. En met goedkoop bedoel ik 5 euro ofzo . Je spant gewoon een soort van een waslijntje op je dashboard en hangt er je ipad aan door middel van een case. Ik moet alleen even kijken of dat wel staat met mijn dashboard.

De Huawei e5380 zorgt voor internet waar ik ben. Ok, ik had ook de iPad Wi-Fi +3G kunnen kopen, maar deze constructie heeft ook weer zijn voordelen. Zo is de BT GPS imo nauwkeuriger dan de GPS van de iPad. Ik kan dus de iPad overal neerleggen, ook daar waar geen zicht is op satellieten. Op de Huawei kan je met 5 devices connecten, dus je auto is meteen klaar voor internet. Voor en achterbank kunnen er gebruik van maken. Tevens zal de batterij van de ipad het langer uithouden.

Ik ben om 6 uur vertrokken en ik was om 9 uur thuis. Ruim 2,5 uur heeft de ipad nonstop aangestaan met navigon draaiende. Eenmaal thuis stond deze op 85%. Dat vind ik echt niet verkeerd. Dat zou betekenen dat ik elk uur maar 5% batterij verlies.

Nadelen zijn er ook natuurlijk...2 extra devices waar je "rekening" mee moet houden. Zoals opladen en stroomvoorziening. De GPS en Huawei gebruiken mini usb, dus dat is wel lekker makkelijk opgelost.
  #29  
Oud 10-06-10, 00:04
bootsy bootsy is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 46
Standaard

Goed verhaal! Ik ben van plan om het op dezelfde manier te doen weliswaar doe ik het nu met een BTGPs muis izm Btgps op mijn retro iphone 1 G en dat werkt al tegek en snel en nauwkeurig.
Deze methode heb ik ook al toegepast op mijn Ipad, maar zoals ik al eerder schreef is navigeren op de Ipad in de auto niet zo mijn "ding"
Voor navigeren heb je ook geen internet nodig als je TT of Navigon gebruikt omdat de kaart al "on board" is
Maar het is idd handing om internet dmv een hotspot in de auto te hebben voor andere doeleinden zoals file info en buienrader en voor de "achterbank"

Wel heb ik ook een Huawei besteld en mijn relaas kun je hier lezen helemaal onderin

https://forum.iculture.nl/f90/i...-simkaart.html

Inmiddels zijn er 2 onderweg naar mijn huis een vanuit engeland via Vancouver Canada !! en nu eentje rechtstreeks van Engeland rechtstreex naar Holland
Of ik heb er strax 2 of ik stuur er 1 "return to sender" zodat ik een refund krijg

@Yzord :Via welke provider gebruik je de MiFi (heb je daar een apart abonnement voor?)
Ik snap allen dat 2 din apparaat niet zo?

Laatst gewijzigd door bootsy; 10-06-10 om 00:06.
  #30  
Oud 10-06-10, 16:58
bootsy bootsy is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootsy Bekijk bericht
Goed verhaal! Ik ben van plan om het op dezelfde manier te doen weliswaar doe ik het nu met een BTGPs muis izm Btgps op mijn retro iphone 1 G en dat werkt al tegek en snel en nauwkeurig.
Deze methode heb ik ook al toegepast op mijn Ipad, maar zoals ik al eerder schreef is navigeren op de Ipad in de auto niet zo mijn "ding"
Voor navigeren heb je ook geen internet nodig als je TT of Navigon gebruikt omdat de kaart al "on board" is
Maar het is idd handing om internet dmv een hotspot in de auto te hebben voor andere doeleinden zoals file info en buienrader en voor de "achterbank"

Wel heb ik ook een Huawei besteld en mijn relaas kun je hier lezen helemaal onderin

https://forum.iculture.nl/f90/i...-simkaart.html

Inmiddels zijn er 2 onderweg naar mijn huis een vanuit engeland via Vancouver Canada !! en nu eentje rechtstreeks van Engeland rechtstreex naar Holland
Of ik heb er strax 2 of ik stuur er 1 "return to sender" zodat ik een refund krijg

@Yzord :Via welke provider gebruik je de MiFi (heb je daar een apart abonnement voor?)
Ik snap allen dat 2 din apparaat niet zo?
Ik heb vandaag beide Huawei's Mifibox tegelijk gekregen!
Ik heb er een gelijk weer teruggestuurd naar de verkoper in Engeland
Het werkte gelijk "plug and play"
De snelheid is niet echt geweldig (volgens de speedtest App) rond de 1,8 MB/PS
Terwijl het HSDPA lampje brand, zou dus in de buurt van de 7 MB ps moeten zijn
Maar voor de gewone dingen is het snel genoeg
Ik heb de Mifi getest op een Ipad Iphone en Macbook en het werkt naar behoren.
Jammer dat er geen sofware bijzit voor de Mac.
Heb de instellingen moeten maken op een PC

Ik heb nog een probleempje, het Roaming lampje blijft oplichten.
In de software zie ik dat ik wel op KPN Telfort carrier zit (ook hier staat roaming tussen haakjes achter)
Het zal denk ik geen kwaad kunnen maar het zit mij toch niet lekker

Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen op een Huawei E5830 ism een Telfort abbo?
Zijn er meer gebruikers van Mifi waarvan het roaming lampje blijft flikkeren?
  #31  
Oud 12-06-10, 01:18
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Volgens mij komt dat omdat je met Telfort op een KPN netwerk zit.
  #32  
Oud 12-06-10, 07:05
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

Misschien een domme vraag, maar kan ik de iPad aansluiten op de externe TommTom carkitt ism TomTom op de ipad
__________________
iPhone 3G 16GB → iPhone 3GS 16GB → iPad Wi-Fi 32 GB → iPhone 4 16GB → iMac 21" → ATV 2
  #33  
Oud 13-06-10, 09:27
bootsy bootsy is offline
• iOS 6.1.3
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
Volgens mij komt dat omdat je met Telfort op een KPN netwerk zit.
Zou kunnen, ik zal mij nog eens verdiepen in de instellingen.
Misschien zijn er andere forumleden die dezelfde constructie gebruiken als ik en mij kunnen tippen.
Welke aanbieder gebruik jij ism je Huawei mifi?
  #34  
Oud 20-08-10, 13:01
Djinn Djinn is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yzord Bekijk bericht
roqyBluetooth

Dus ik zeg: who needs an ipad 3G + GPS Jailbreak is een kwestie van tijd.
Aan Roqbt heb je dus geen F* he met je OS 4.
Heb "netjes" RoqBT gekocht in Cydia voor EURO 8 toen mijn iPhone nog
op OS 3 draaide.
Nu mijn iPhone op OS 4 draai werkt hij niet meer en als je in Cydia kijk wordt dit ook aangegeven bij RoqBT (t/m OS 3).

Dus omdat Apple de iPhone 3G met een bagger GPS unit heeft uitgerust, en RoqBT niet wordt geupdate naar OS 4, wordt het lastig navigeren met de 3G.
Zit nu hard te denken aan downgraden.
  #35  
Oud 20-08-10, 17:53
-wtf- -wtf- is offline
• iOS 6.1.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Capelle Aan Den IJssel
Berichten: 13
Standaard

ik zag dat er ook een versie van copilot is de copilot HD voor ipad 3g.
Iemand deze al is geprobeerd?
  #36  
Oud 20-08-10, 18:19
JnB JnB is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Grimbergen
Berichten: 48
Standaard

Ik heb de ipad Wi-Fi + 3G al even in bezit en enorm tevreden van.
Momenteel gebruik ik de tomtom op men iphone voor te navigeren waar ik heel tevreden over ben.
Nu voor op reis zou de ipad misschien een iets aangenamere optie zijn vanwege het grote scherm.

Hoe gebruiken jullie deze in de wagen, ik bedoel een cradle of probeer je hem ergens tussen te balanceren
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haal mijn iphone uit mijn zak en hij doet het niet meer. sandertjuh89 iPhone algemeen 18 20-12-09 22:44
mijn Wi-Fi optie is na software update uit Jan Ligtenberg Archief 3 07-08-09 21:26
Iphone om je nek! rashura iPhone accessoires en onderdelen 0 05-08-09 22:33
Hoe krijg ik shuffle uit op mijn iPhone Brimme Archief 4 29-07-08 15:43
Krijg mijn iphone niet uit :( PuPp3t iPhone algemeen 6 12-02-08 16:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:18.