//

3G of Wifi bestellen?

3G of Wifi bestellen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat hebben jullie aangeschaft, een 3G of een Wifi? Ben erg aan het twijfelen. Ik denk namelijk: Op vakantie ga je ook niet gebruiken maken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-06-10, 21:19
Moesje18 Moesje18 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 106
Standaard 3G of Wi-Fi bestellen?

Wat hebben jullie aangeschaft, een 3G of een Wi-Fi?

Ben erg aan het twijfelen. Ik denk namelijk: Op vakantie ga je ook niet gebruiken maken van je 3G internet, kost namelijk gewoon hartstikke veel. En thuis kan je gewoon lekker op je Wi-Fi internetten. Op school en werk is ook gewoon Wi-Fi aanwezig.

En wil je het dan toch buiten gebruiken (in Nederland), dan moet je een extra abonnement afsluiten voor bijv. 10,- per maand? Dan kan je wel gewoon in Nederland internetten.

Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn? En hoe jullie er over denken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-06-10, 22:01
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Ik heb een Wi-Fi gekozen. Jouw argumenten kloppen helemaal.
En voor die plekken zonder Wi-Fi gebruiken we MyWi op de iPhone, waardoor de iPad daar op 3G van de iPhone mee kan liften.
Daarnaast zijn er steeds meer plekken op je vakantieadressen die Wi-Fi bieden.
Zo hebben we deze zomer een camping met Wi-Fi en zijn alle McDonalds' bijvoorbeeld ook voorzien van gratis Wi-Fi. Ik zie de meerprijs in die 3G modellen +abonnement dus ook niet zo.
  #3  
Oud 09-06-10, 22:13
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Grote tuin waardoor ik vaak net buiten bereik van m'n Wi-Fi-netwerk zit, veel onderweg zijn en lang niet overal de beschikking hebben over een Wi-Fi-netwerk, daarbij komt dat ik gewoon geen zin in dat MyWi jailbreak-appje heb, iphone zonder jailbreak en theteren op je iPad is ook niet mogelijk dus vandaar de aanschaf van het 3g model.
Ik wil mijn internetgebruik niet afhankelijk laten zijn van een Wi-Fi-netwerk en ik wil gewoon permanent een internetverbinding op de iPad
  #4  
Oud 10-06-10, 09:47
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Ik heb de Wi-Fi gekozen omdat ik inderdaad de iPad gebruik op plaatsten waar toch ergens een hotspot of free Wi-Fi aanwezig is.

Indien je de G3 neemt dan zit je (weer) vast aan één of ander (duur) data abonnement. Eentje op je iPhone, eentje op de iPad ... waar stopt het dan ooit?


Heb de iPad nu een week in mijn bezit, in NY was het absoluut geen probleem om vrij gebruik te maken van Wi-Fi en hier op mijn werk of thuis is het ook gene probleem, ik ben dus best tevreden.

G3 is extra aankoopprijs en extra centen / maand voor je abo ... echter de keuze moet je zelf maken. Ook al denk ik dat de Wi-Fi modellen gemakkelijker verkrijgbaar zijn maar daar heb ik geen ervaring mee gezien ik mijn iPad, na bestelling, uit NY heb meegebracht.
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #5  
Oud 10-06-10, 11:13
Moesje18 Moesje18 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 106
Standaard

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik voor de Wi-Fi ga.
  #6  
Oud 10-06-10, 11:35
smeetsh smeetsh is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

Nog andere overweging om alleen Wi-Fi only te kopen: Je wilt nu wel al een iPad kopen maar je verwacht dat over een jaar de 2de generatie wel eens ook heel fraai kan zijn als je naar de iPhone 4 kijkt: beter display, gyro, compass, gps, camera('s), meer ram geheugen (niet te verwarren met het flash geheugen van 16-64MB) om programma's beter te multi-tasken, vlak en plat design (geen bolle alu rug als nu) zelfde glas voor en achterkant en RVS omranding als de iPhone. Misschien over 1 a 1,5 jaar dat qua UMTS de iPad opvolger LTE/4G gaat doen (frequenties die recent zijn geveild in NL). Daar is weinig fantasie voor nodig om dat te bedenken.
  #7  
Oud 10-06-10, 11:39
Moesje18 Moesje18 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 106
Standaard

Inderdaad. Dat vind ik dus wel weer jammer. Dat je een duur apparaat koopt (ja, ben student).. en dat er dan het jaar erop weer een veel beter ontwikkeld apparaat op de markt komt. Die wil je dan ook weer hebben
  #8  
Oud 10-06-10, 13:49
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Ja, maar dan kan je nooit wat kopen.
  #9  
Oud 10-06-10, 13:53
Moesje18 Moesje18 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 106
Standaard

Haha inderdaad, het is eigenlijk al verouderd na de aankoop.
Denk dat ik toch maar voor de Wi-Fi ga.
  #10  
Oud 10-06-10, 14:20
smeetsh smeetsh is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

Kijk, dit ding staat aan het begin van de ontwikkelingen, deels om technische maar ook om commercielle redenen zul je nieuwe versies gaan krijgen.

Dat wil niet zeggen dat je de koop moet uitstellen, op die manier wacht je dus eeuwig en koop je nooit wat.

Wat je wel voor jezelf moet bedenken: als ik er nu een koop en het zo goed als 100% zeker is dat je volgend jaar weer een nieuwe koopt, moet je dan nu de duurste/duurdere uitvoering kopen of dat geld bewaren tot over 1 jaar voor de aankoop van de 2de generatie en dan een duurdere versie kopen?

Ben je (zo goed als) zeker van je zaak dat het huidige model ook de komende jaren voldoet dan kun je best ook bv toch de 3G versie kopen, ook al gebruik je het nog niet maar wellicht wel over 1 jaar als misschien de data abbo's wat vriendelijker geprijsd zijn.

Veel van techniek is nu al mogelijk, het antwoord op de vraag waarom de iPad geen camera heeft is vermoedelijk meer in de commercielle sfeer dan technische sfeer te zoeken. Net zoals met HD TV: we hebben thuis nog eens setop box, je hebt al TV's met HD tuner ingebouwd, dat is heel handig, maar ik koop pas zo'n TV als ook een harddisk voor opnames er in zit. Dat is technisch geen punt maar het is puur door commercielle belangen ingegeven dat ze nauwelijks bestaan: eerst iedereen een TV met HD CI+ tuner verkopen en dan iedereen weer een nieuwe TV verkopen door er een harddisk in te stoppen. En dan zul je die opnames eerst alleen op je TV kunnen bekijken en pas in de weer volgende generatie TV's pas de mogelijkheid hebben om ze via je PC te benaderen. Apple doet met de iPad niet veel anders.

Laatst gewijzigd door smeetsh; 10-06-10 om 14:28.
  #11  
Oud 10-06-10, 14:37
Moesje18 Moesje18 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 106
Standaard

Klopt. Denk je dat er nog aanbiedingen komen qua databundel, speciaal voor de iPad?
  #12  
Oud 10-06-10, 16:22
smeetsh smeetsh is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

Recent zijn in Nederland de frequentiebanden voor de opvolger van UMTS/3G/HSDPA, het zogenaamde LTE/4G geveild. Naast de bekende telco's als KPN en Voda zijn er ook twee (of drie) nieuwe spelers die ruimte hebben gekocht. En als nieuwkomer werden ze door de staat bevoordeeld, in die zin dat ze meer ruimte konden kopen dan de gevestigde partijen. De nieuwkomers waaronder Ziggo en UPC zijn natuurlijk geen prijsvechters maar omdat het nieuwe spelers zijn die marktaandeel moeten winnen ten koste van KPN/VF (en die twee hun aandeel moeten beschermen) is het redelijk om te verwachten dat mobiele data abbo's op de een of andere manier aantrekkelijker gaan worden maar dat zou ook wel eens more value for same money kunnen zijn en niet zozeer lagere maandelijkse kosten! Het hangt af van het consumenten gedrag, als die bereid is de hoofdprijs te betalen zal de prijs ook aan de hoge kant blijven.

Wat betreft LTE/4G: apple heeft momenteel geen apparaat dat zoiets kan, het wordt dus denkelijk op zijn vroegst de iPhone 5 of iPad 2 die dat zal kunnen.

UMTS licenties zijn destijds peper duur gekocht door KPN/VF/c.s. iets dat we momenteel merken i.d.v. redelijk stevig aan de prijs zijnde abbo's. Verder, als ik mij niet vergis: die licenties eindigen ook over enkele jaren weer. De veiling van LTE/4G heeft slechts een schijntje van de UMTS opgebracht. Dus ook redelijke kans dat 4G/LTE wat dat betreft goedkoper in de markt gezet kan worden, zeker als ze aan site sharing gaan/moeten doen (sitesharing: KPN zet een antenne mast rechtop, Voda kan daar ook zijn antenne's ophangen).

Het blijft dus koffie dik kijken, 3G nu kopen en hopen dat door concurentie over een jaar een UMTS abbo een stuk goedkoper is of nu 100 euro sparen en straks een nieuwe iPad met UMTS/HSDPA of LTE kopen. Afschrijving op een iPad op een jaar tijd zal zeker 50 tot 75% zijn.

Op de aaname dat je pas vanaf het tweede jaar dat de iPad in je bezit is een 3G abbo afsluit:

Geen 3G model: je spaart dan nu 100 euro en geeft 400 uit en vervolgens wegens aanschaf nieuwe over een jaar 600 voor een nieuwe en 150 retour na verkoop oude = 400 + 600 - 150 = 850 euro

versus

Nu wel een 3G: Je geeft nu 500 euro uit en koopt het tweede jaar geen nieuwe.

Voor 350 euro kun je dus ook al dit jaar 3G abbo afsluiten.....

Laatst gewijzigd door smeetsh; 10-06-10 om 16:33.
  #13  
Oud 10-06-10, 16:40
Maurice013 Maurice013 is offline
• iOS 8.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 118
Standaard

Maar als je voor Wi-Fi gaat kan je niet navigeren...
Ik heb juist 3G genomen omdat je dan echt overal op internet kan en kan navigeren.
  #14  
Oud 10-06-10, 17:25
Moesje18 Moesje18 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 106
Standaard

navigeren gaat met GPS, heeft dus helemaal niks met 3g of Wi-Fi te maken.
  #15  
Oud 10-06-10, 17:40
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Het is het combietje Moesje18! Het één kan je niet zonder het ander krijgen bij Apple.

Ik heb de de Wi-Fi gekozen, en heb voor 18,50 en een jailbreak GPS toegevoegd, voor de enkele keer dat ik dat zou willen gebruiken:
YouTube - Chaîne de freestyle4all
  #16  
Oud 10-06-10, 17:49
smeetsh smeetsh is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 17
Standaard

3G Model heeft iets van GPS aan boord, de Wi-Fi versie niet. Check de spec's op www.apple.nl
  #17  
Oud 11-06-10, 15:00
Moesje18 Moesje18 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 106
Standaard

Hmm ok. Toch nog maar eens goed nadenken wat het dan word.
  #18  
Oud 11-06-10, 15:46
Eduardo Eduardo is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moesje18 Bekijk bericht
Hmm ok. Toch nog maar eens goed nadenken wat het dan word.
Als ik jou was zou ik voor de Wi-Fi gaan.
Heb ik ook gedaan, vervolgens de Novatel Mifi van Vodafone aangeschaft (119 euro), duo kaart van Hi besteld, verhoogd met Snel en onbeperkt internet voor 14,95 euro per maand en klaar!

Succes!
  #19  
Oud 12-06-10, 08:19
Bylgus Bylgus is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Ik heb de 3G gekocht alleen maar al voor de GPS !
Copilot HD voor de iPad en TomTom werken super goed op de iPad

Laatst gewijzigd door Bylgus; 12-06-10 om 08:22.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 bestellen. juuldeman iPhone algemeen 2 18-09-10 13:20
Bodyguardz bestellen appel22 iPhone accessoires en onderdelen 4 12-09-10 13:27
waar bestellen ni3lsj4ns3n Koopinformatie Nederland 0 03-08-10 12:09
Iphone bestellen? stylomusti Koopinformatie Nederland 6 10-06-08 13:47
Iphone bestellen donut_nl Koopinformatie Nederland 4 18-03-08 11:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:42.