//

Ebooks leesbaarheid buiten?

Ebooks leesbaarheid buiten? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dames/heren, vandaag las ik een e.o.a. blad dat de leesbaarheid van ebooks op de iPad erg te wensen over laat, zeker in de zon is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-06-10, 23:00
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard Ebooks leesbaarheid buiten?

Dames/heren, vandaag las ik een e.o.a. blad dat de leesbaarheid van ebooks op de iPad erg te wensen over laat, zeker in de zon is het scherm erg moeilijk te lezen vanwege de glans. Is dat werkelijk zo? Ik wil erg graag boeken gaan lezen op de iPad maar dan moet ik dat ook wel buiten kunnen doen.
Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast dank voor een reaktie.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-06-10, 11:36
iTalk iTalk is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 52
Standaard

Ik heb er ervaring mee. Je hebt geen last van de glans/spiegeling maar veel meer van de hoeveelheid (zon)licht. Ik moet handmatig de helderheid van het scherm op maximaal zetten (via Instellingen) en dan zit ik nog in de schaduw (onder de parasol). Hetzelfde geldt voor het bekijken van foto's of films. Het is wel te doen maar niet geweldig.
  #3  
Oud 19-06-10, 12:22
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Dank voor je reaktie! Als hij met lezen is zoals de iPod Touch dan ben ik wel tevreden want dat gaat nog net. Films kijken is op de Touch wel problematisch, zeker als de film in het donker speelt dus ik had gehoopt dat ze er toch verbeteringen in aangebracht hadden.
  #4  
Oud 19-06-10, 16:56
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Ik gebruik het ding veel in de trein, waar toch wel veel zonlicht van buiten komt. Boeken lezen gaat dan nog steeds prima, vanwege het hoge contrast van zwarte letters op een wit scherm. Maar films kijken is ronduit beroerd.
  #5  
Oud 20-06-10, 13:50
chaoska chaoska is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik vind het wel lastig lezen. Toch veel weerspiegeling. Nu thuis ook. Zit nu op bed met een raam achter me die alles doet weerspiegelen. En als ik mijn zonnebril opzet, zie ik helemaal niets meer omdat die bril het een en ander filtert. Goedkopere bril aanschaffen dus.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
foutmelding bij synchroniseren ebooks Evilyne iTunes 3 03-03-11 20:06
Ebooks weg na update iBook Cornmeister iPhone Apps 4 31-07-10 18:13
eBooks op de 3GS (jailbroken) Freeloader Jailbreak apps en thema's 3 14-07-10 17:06
Externe ebooks syncen met iBooks? Frankdj iPhone Apps 4 28-06-10 10:47
ebooks verdwenen? pluk iPhone Apps 6 15-11-08 15:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:48.