//

Ipad

Ipad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zou een Ipad willen kopen, voor mij is het lezen van boeken het belangrijkst, wat is nog mooier op elke plek waar je ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-08-10, 14:02
j.w.ruesink j.w.ruesink is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard Ipad

Ik zou een Ipad willen kopen, voor mij is het lezen van boeken het belangrijkst, wat is nog mooier op elke plek waar je ook bent een boek te kunnen lezen vanaf je Ipad.
Maar nu het probleem, Ipad staat niet toe om overal maar boeken te downloaden w.o. gratis boeken, dus heeft de Ipad op dit moment een behoorlijke beperking aangaandee het lezen van boeken, misschien moet ik gewoon nog een tijd wachten met aanschaf.

Als ik de Sony reader bekijk met haar mogelijkheden, zou deze veel beter voldoen, afgezien van haar schermgrootte.

Wie kan mij een gedegen advies geven welke apps ik kan downloaden op een Ipad, zodat deze Ipad hetzelfde zou kunnen als een Sony e-book reader.
Liefst een reactie van degene die ook het lezen van boeken het belangrijkste vind.

Ter info: ik bezit zelf een Imac en mijn vrouw een laptop van Mac en een Iphone 3GS.

Ben benieuwd naar jullie reacties met vriendelijke groet,
J.W. Ruesink
03-08-2010
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-10, 14:13
Johnnie5's schermafbeelding
Johnnie5 Johnnie5 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Houten
Berichten: 68
Standaard

Als je regelmatig een boek wilt lezen en voor de rest eigenlijk niks, dan lijkt
het mij verstandiger om een e-reader te kopen ipv een iPad.
  #3  
Oud 03-08-10, 19:34
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Ik ben het met Johnnie5 eens; ik heb (bijna) tegelijkertijd een ipad en een Nook gekocht.
Over het algemeen is de ipad goed te bebruiken als ereader...., maar bij veel licht is het niet echt te doen. Terwijl dan juist de Nook ZEER goed te lezen is. De nook is handzamer.
De ereader heeft wel weer kunstmatig licht nodig als het donker is.
Maar over de hele linie moet de iPad het wel afleggen tegen de nook (en dat zal ook de Sony ereader wel kunnen waarmaken.
  #4  
Oud 03-08-10, 20:03
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Helemaal mee eens, de iPad is geen e-reader. Een (goede) e-reader maakt niet gebruik van een oplichtend LCD scherm maar van zogenaamde electronische inkt; bolletjes met een donkere en een lichte kant. Dit is veel rustiger lezen, ook in lichte omstandigheden. Bovendien is een e-reader veel lichter dan een iPad.

Een iPad is de nieuwste versie van een schootcomputertje.
  #5  
Oud 03-08-10, 21:09
mbrk mbrk is offline
• iOS 4.3
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Toch een ander geluid. Ik heb lange tijd een ereader overwogen maar liever 1 van 10" dan een kleinere omdat ik veel pdf's als leesmateriaal heb. Ik had mijn hoop en hebberigheid gevestigd op de Que maar die is voorlopig een luchtkasteel gebleken. De IPAD heeft wat mij betreft een lekker formaat om te lezen en heeft geen verlichting nodig in bed. Qua gewicht had hij iets lichter mogen zijn. Buiten is het onder de meeste omstandigheden goed te doen behalve met heel veel licht. Strips en non-fictieboeken met veel plaatwerk of foto's zijn heerlijk leesbaar (en in kleur). Het assortiment Nederlandstalige boeken is karig maar zowel Libris als Bol.com zijn bezig boeken beschikbaar te maken. Via de Kindle is gelukkig aardig wat engelstalig beschikbaar (echter ook niet het volledige assortiment van Amazon :-(). Comfortabeler voor de ogen dan ik vooraf gedacht had, langdurig lezen op een netbook of computer lukt mij niet maar de Ipad is voor mij geen probleem. Kortom naar mijn mening is de Ipad ideaal om Ebooks te lezen. Bovendien heb je er aanzienlijk meer functionaliteiten mee.

Just my 2cnts.
  #6  
Oud 03-08-10, 21:25
haroldv haroldv is offline
• iOS 10.0 beta
• 10.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 306
Standaard

ook in de zon (zuid-frankrijk) weinig problemen gehad.
zoals gesteld: de ipad is niet de ideale e-reader, maar doordat hij meer kan, heeft hij ergens concessies moeten doen.
  #7  
Oud 04-08-10, 10:07
curmie curmie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbrk Bekijk bericht
Toch een ander geluid. Ik heb lange tijd een ereader overwogen maar liever 1 van 10" dan een kleinere omdat ik veel pdf's als leesmateriaal heb. Ik had mijn hoop en hebberigheid gevestigd op de Que maar die is voorlopig een luchtkasteel gebleken. De IPAD heeft wat mij betreft een lekker formaat om te lezen en heeft geen verlichting nodig in bed. Qua gewicht had hij iets lichter mogen zijn. Buiten is het onder de meeste omstandigheden goed te doen behalve met heel veel licht. Strips en non-fictieboeken met veel plaatwerk of foto's zijn heerlijk leesbaar (en in kleur). Het assortiment Nederlandstalige boeken is karig maar zowel Libris als Bol.com zijn bezig boeken beschikbaar te maken. Via de Kindle is gelukkig aardig wat engelstalig beschikbaar (echter ook niet het volledige assortiment van Amazon :-(). Comfortabeler voor de ogen dan ik vooraf gedacht had, langdurig lezen op een netbook of computer lukt mij niet maar de Ipad is voor mij geen probleem. Kortom naar mijn mening is de Ipad ideaal om Ebooks te lezen. Bovendien heb je er aanzienlijk meer functionaliteiten mee.

Just my 2cnts.
Kan me in dit verhaal ook wel vinden.
Ik heb beide, een ipad en een sony e-reader.
Voor lezen in direct zonlicht prefereer ik de sony maar als ik in bed lig heb ik de ipad bij de hand.
Ik heb geen last van het lcd licht en heb de brightness laag staan waardoor het niet storend is aan mijn ogen.
Maar goed dit zijn mijn persoonlijke ervaringen.
Ik sluit me aan bij het feit dat als je de ipad voornamelijk voor lezen wil gebruiken een e-reader wellicht een verstandigere aanschaf is.
Dan is het goedkoper als de ipad. Ben je chter van plan om met de ipad ook gebruik te maken van internet, films etc dan zou ik voor de ipad kiezen.
Bol.com heeft inderdaad een aardig groot aanbod aan boeken. Die werken echter niet op de ipad zonder het weghalen van de DRM beveiliging.
Voor de ipad gebruik ik dus andere mogelijkheden.
Ik wens je succes en wijsheid bij het maken van je keuze.
En welke keuze je dan ook maakt, veel plezier met je nieuwe apparaat!
  #8  
Oud 04-08-10, 14:54
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Ik gebruik mijn iPad heeeeeel veel om te lezen. Ik vind het heerlijk, de tekst is goed leesbaar en in de zon lezen kan best wel als je de helderheid opschroeft maar de iPad zelf kan niet goed tegen de zon, loopt snel warm maar onder een parasol prima te doen.
Epubs zijn er legio te vinden op het internet. Zoek in de newsgroups naar ebooks nl en je vind er honderden. Van Couperus tot Stieg Larsson en allemaal via iBook of stanza te lezen op de iPad. Juist omdat deze meer kan dan enkel ereaden heb ik gekozen voor de iPad. Als je weet dat je meer mogelijkheden hebt ga je ze ook zeker gebruiken
Waar ik ook ben, de iPad is altijd in de buurt en dus ook mijn boeken.......
De prijs van een goede ereader is toch ook wel 200 euro en meer en dat vind ik nogal duur voor een ding wat je enkel kunt gebruiken voor alleen maar te lezen.

Laatst gewijzigd door Ashcat; 04-08-10 om 14:58.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad op HDmonitor - roteren monitor (niet ipad) Tim_Spr iPad algemeen 0 30-03-11 18:38
iPad gekocht 4 dagen voor nieuwe iPad 2 Rubske iPad algemeen 18 20-03-11 11:07
iPad 3g 64 gig terug gebracht ivm reboots en iPad 2 gen e gserban iPad algemeen 10 14-09-10 09:41
Inhoud Ipad overzetten naar een nieuwe iPad forum.bericht iTunes 3 03-08-10 16:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:13.