iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Help mijn iPad laad niet op, geen verbinding met computer?? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/72579-help-mijn-ipad-laad-niet-op-geen-verbinding-computer.html)

XXcindyXX 21-09-10 19:49

Help mijn iPad laad niet op, geen verbinding met computer??
 
Help

Ik heb de ipad ongeveer een maand in bezit. Geen problemen mee gehad.
Op de 1 of andere dag. Laad hij heel langzaam op 5% per dag. Maakt geen contact meer met mijn computer zowel apple als windows. Ik wil hem herstellen lukt niet. Ik wil hem graag terug sturen naar apple. Hij is gejailbreakt, dus moet ik hem kunnen herstellen. wie oh wie kan me helpen om de ipad terug te kunnen sturen of nog meer oplossingen??

Zeer bedankt. Groetjes Cindy

hummel 21-09-10 20:41

herstellen via dfu werkt altijd, google dat maar eens

Mwfadebeer 21-09-10 21:05

Heb je al eens een andere connector kabel geprobeerd?
Welliccht je Mac eens herstarten. Moet zeggen dat ik een week geleden ietsnvergelijkbaars had maar dat na een herstart van mijn MacBook en harde reset van iPad was probleem opgelost en heeft het zich niet meer voorgedaan.
Het leek of hij ergens op aan het wachten was in het synchronisatie proces.

XXcindyXX 22-09-10 12:56

Dit heb ik echt verschillende keren gedaan. Het nadeel is via dfu, krijg nog steeds geen verbinding met mijn computer. Daarna start hij gewoon de ipad weer zoals daarvoor. Het moet een hardware probleem zijn. Wie heeft voor misschien een andere oplossing zodat de ipad kan terug gestuurd kan worden naar apple??

Guymarja 22-09-10 14:57

Opladen IPad
 
Cindy,
Dit heeft helemaal niets te maken met uw Ipad of computer!!!
De ingang vd computer heeft niet genoeg kracht(5), uw Ipad heeft meer nodig om op te laden(10). Dus voor te syncroniseren is aansluiten op de pc ok, maar voor op te laden moet de Ipad stekker gebruiken en rechtreeks aan het stroom netwerk aansluiten, dat werkt perfect!
Mvg Guido

curmie 23-09-10 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guymarja (Bericht 567024)
Cindy,
Dit heeft helemaal niets te maken met uw Ipad of computer!!!
De ingang vd computer heeft niet genoeg kracht(5), uw Ipad heeft meer nodig om op te laden(10).

Bovenstaande klopt niet helemaal, er zijn ook usb aansluitingen op, met name, nieuwere computers die wel genoeg capaciteit hebben om de iPad te laden tijden het syncen.
Dus check dat wel even!

MrMaikey 23-09-10 11:15

Nou ja normaal zou ik dat ook gezegd hebben. Netstroom gebruiken zal de oplossing bieden maar aangezien de poster in het begin aangeeft er in een maand tijd nooit last van te hebben gehad lijkt mij dat hij dus eerder wel altijd gewoon kon opladen via zijn computer.

Mijn Ipad laad ook niet echt op aan de computer. Nou ja hij slaapmodus heb ik gelezen dat hij lichtelijk oplaad maar heel langzaam. Of het is een hardware probleem of toch gewoon op de stroom aansluiten ipv computer.

XXcindyXX 23-09-10 17:58

Ik heb contact met apple gehad,
Die heeft mij ook verteld naar veel malen te hebben gereset.
Uitzetten usb erin hoofdknop ingedrukt houden. Maar helaas.
Ik kan hem terug brengen. Maar het nadeel is, wat apple niet weet dat hij is gejailbreakt. Ik weet zeker dat als ik hem naar apple stuur hun zeggen hij is gejailbreakt dus dat werkt niet. kan ik iets via cydia doen?

De ipad is gewoon bruikbaar, zonder computer heb alles al geprobeerd.

Bedankt voor jullie reacties. groetjes Cindy

XXcindyXX 23-09-10 18:03

Nogmaals de computer ziet de ipad niet. maakt geen verbinding zowel bij windows als apple computer al vier kabels geprobeerd werkt niet. laat ik de kabel zowel stroom als computer erin zitten met mijn ipad. Laad hij toch op de 1 of andere manier 20 procent op.

Alvast bedankt

Muchiel 26-09-10 16:16

Ik had een keer iets dergelijks met mijn ipod touch: hij was finaal vastgelopen, DFU-mode werkte ook niet en iTunes + PC herkende mijn ipod niet. Wat ik heb gedaan: helemaal leeg laten lopen (het scherm was aan - licht groen fel). En toen een paar keer in de usb, paar minuutjes, en dan weer er uit (windows bleef em niet herkennen) en toen opeens deed ie het ;). En is er niet iets in cydia, iets om je ipad naar fabrieksinstellingen te zetten?

psvpas 26-09-10 17:42

iPad opladen via Windows-pc: MSI brengt update i-Charger uit - iPad - iPad Planet
Lees dat, en download de geschikte driver voor je PC, ik heb zelf een asus kaart, en met aicharger kan ik hem opladen met de pc.

Okkieh 20-11-12 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mwfadebeer (Bericht 566546)
Heb je al eens een andere connector kabel geprobeerd?
Welliccht je Mac eens herstarten. Moet zeggen dat ik een week geleden ietsnvergelijkbaars had maar dat na een herstart van mijn MacBook en harde reset van iPad was probleem opgelost en heeft het zich niet meer voorgedaan.
Het leek of hij ergens op aan het wachten was in het synchronisatie proces.

Ik doe het stekkertje erin. Dan volledig uitzetten. De aan/uit knop een paar seconden ingedrukt houden tot "zet uit" verschijnt) Niet lang daarna is hij volledig opgeladen. (ik doe het meestal 's avonds) Synchroniseren doet hij bij mij ook niet, maar daar kom ik nog wel achter. Niet uitzetten en dan het stekkertje erin, want dan gaat ie niet volledig uit, maar weer aan. Dan werkt deze truc dus niet.

BKruit 22-11-12 23:38

Ik heb dit zelfde probleem gehad. In mijn forum topic kun je zien wat ik allemaal heb geprobeerd om dit probleem te verhelpen:
http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f9...or-pc-mac.html

Het is uiteindelijk gelukt door de dock connector te laten vervangen. Suc6!

TomdeFauw 23-11-12 12:27

Dit heb ik ook wel eens gehad, toen bleek het aan het kabeltje te liggen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.