//

films van aangekochte dvd overzetten op ipad

films van aangekochte dvd overzetten op ipad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, In de winkel vertelde me mij dat het heel simpel was om films die ik thuis heb liggen op de ipad over te zetten. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-06-11, 21:34
doralien doralien is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 20
Standaard films van aangekochte dvd overzetten op ipad

Hey,
In de winkel vertelde me mij dat het heel simpel was om films die ik thuis heb liggen op de ipad over te zetten.
Ik zou dat graag doen ... dan kan ik in de trein , bus naar mijn werk de dvd's bekijken waar ik geen tijd voor heb .... moet toch kunnen denk ik ... is legaal materiaal ... wat denken jullie hierover ... is het gemakkelijk of heel omslachtig ??? En kunnen jullie op een heel duidelijke manier uitleggen hoe ik dan kan en mag doen ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-06-11, 23:40
doralien doralien is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 20
Standaard weet niemand raad.

als ik kijk naar het aantal personen dat mijn berichtje bekeken heeft ben ik niet de enige met dit probleem ... heeft er niemand een idee hoe het moet ????
  #3  
Oud 23-06-11, 23:49
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Ik adviseer je even de zoekfunctie te gebruiken, omdat de vragen die je stelt hier al vaker uitgebreid behandeld zijn.
  #4  
Oud 24-06-11, 10:32
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Je kunt films op je PC/Mac gaan recoden naar een formaat waar de iPad wel wat mee kan (veel mensen gebruiken hiervoor Handbrake) - daarna zet je die bestanden (.m4v) naar je iPad, met behulp van je iTunes.
  #5  
Oud 24-06-11, 11:08
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Handbrake kan films eenvoudig omzetten naar iPad formaat. Het is een gratis programma. Dit is al in meerdere topics besproken.

Handbrake heeft echter een gebrek. Je kunt er geen originele DVD's mee omzetten. Heeft te maken met de beveiliging van originele DVD's. Je zult dus eerst de dvd moeten decoderen. Daarna kan Handbrake het heel simpel coderen naar het iPad formaat.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #6  
Oud 24-06-11, 11:15
heijdemann heijdemann is offline
• iOS 10.2
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 110
Standaard

DvDfab alles in 1
  #7  
Oud 24-06-11, 11:25
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heijdemann Bekijk bericht
DvDfab alles in 1
Dan praat je alleen over een pakket van 40 euro...
  #8  
Oud 24-06-11, 12:28
doralien doralien is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 20
Standaard welk programma geschikt ?

dus als ik het goed snap ... wat heel moeilijk is voor een " leekje" moet ik eerste op zoek naar een programma dat mijn dvd 's decodeerd ( hoe weet ik welke een goed en geschikt programma is dat werkt ?) , dan het programma handbrake op de computer zetten die zijn werk laten doen en dan de films overzetten naar itunes (bibliotheek ) veronderstel ik ....
Wel omslachtig niet ... of kan het programma dvdfab dat allemaal , snel , simpel en zonder de nodige problemen ? Of zijn er nog andere programma's geschikt ?

Tweede vraagje : de handleiding van de ipad is die enkel online te lezen of kan ik die op de apple zetten en hoe doe ik dat ? t is maar dat ik deze eens volledig ga lezen om verder " stomme " vragen niet meer te stellen.
  #9  
Oud 24-06-11, 12:56
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je hebt het goed begrepen.

Wat betreft de handleiding, die staat weliswaar online maar is te raadplegen via safari op de iPad. Kijk maar eens bij de bladwijzers. http://help.apple.com/ipad

Je kunt m ook als ebook downloaden en dan met iBooks lezen op de iPad.
  #10  
Oud 25-06-11, 22:01
doralien doralien is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 20
Standaard hulp?

wel dit moet ik effen kwijt ... krijg net een prive bericht waarin mij gevraagd word niet verschillende berichten over het zelfde onderwerp op het forum te zetten. Sorry voor de last of het ongemak
Wel voor mij " leekje " is het de eerste keer dat ik op zulk een forum zit ... En daar ik niet de antwoorden ontvang die ik echt nodig heb om mijn probleem op te lossen heb ik dus verschillende dingen op het net gezet. Verkopen van een ipad in de winkel en je vanalles wijsmaken dat het " poepsimpel is " om de legale dvd die je thuis hebt op je ipad te zetten en deze mee te nemen met vakantie dat kan wel ... maar helpen de bomen door het bos te zien zonder dat je blauw betaald aan allerlei programma's ho maar. Versta me niet verkeerd , ik wil zeker betalen voor een goed, degelijk programma dat op een snelle manier dvd encodeert en op je ipad zet ... maar heb intussen nu al enkele dagen heel wat versies op de computer gezett die om de een of andere reden vastlopen....
Concreet wat zoek ik : een gratis programma ( of een probeerversie dan weet ik wat het kan en wat ik wil en koop ik geen kat in de zak ) om op een liefst snelle en goede manier van een gewoon computerke ... bestaande dvd (legaal aangekocht ) op mijn ipad je te zetten .... te zien aan het aantal mensen die mijn berichtje bekijken ... ben ik totaal niet de enige met dit probleem.... enne een berichtje zetten van het staat al uitvoerig beschreven daar ben ik ook niets mee ... ik heb al uren die berichten aan het lezen geweest ... sommige zijn in " zo'n taaltje " geschreven waar een " echt beginnerke " niet aan uitkan .... Ik weet alle begin is moeilijk ... maar er moet toch nog " een goede ziel " zijn die zich nog herinnert zijn eerste stapjes op een forum en zijn beginnersprobleemjes met een ipad niet ????
  #11  
Oud 27-06-11, 16:49
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Handbrake zet ook DVD's over naar .mv4 (.mp4). Ik heb mijn hele DVD collectie op deze wijze al geconverteerd. Het programma is gratis en heel eenvoudig. Het enige dat je nodig hebt is tijd. In de Wiki op dit forum staat een hele goede en eenvoudige handleiding voor Handbrake. Geloof me, het is echt heel eenvoudig. En vat het commentaar hier niet verkeerd op. Iedereen is bereid je te helpen, maar sommige vragen zijn echt al heel vaak gesteld (ook door niet leken). Voor je eigen gemak is de zoekfunctie wel een uitkomst.

Voor nu: Dit is de link die je moet volgen:

Films omzetten naar iPad-formaat - iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS
  #12  
Oud 27-06-11, 20:04
doralien doralien is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 20
Smile Bedankt

Hey heel hartelijk dank voor de uitgebreide info. Ik ga dit morgen eens van nabij. Bekijken en proberen. K had al gelezen over dat programma op dit forum maar ik dacht dat ik twee programma nodig had .thanks
  #13  
Oud 28-06-11, 11:44
doralien doralien is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 20
Standaard handbrake werkt niet ?!!!

hey , het " miserieverhaal " is nog niet ten einde. Wat heb ik nu aan de hand wel het volgende: ik heb handbrake op de computer gezet .... open source om de dvd te selecteren die ik wil .... dat gaat maar dan... kan ik verder niets aanklikken op doen zoals op de tuterial .... dan maar een andere dvd genomen ... zelfde probleem .... wat dan : dan las ik op het net dat je vlc op de computer moet zettten dit programma daar de dvd mee laten lopen ( is gebeurd en zit in een map op de computer ) , als ik dit bestand naar itunes sleep zie ik de film maar geluid en film synchronisatie komt niet overeen ... dus dacht ik dat bestand in handbrake zetten maar krijg steeds foutmelding ....
ik word hier stilaan hopeloos van .... straks is mijn vakantie gedaan vooraleer ik een filmke op mijne ipad staat .... ik had beter een dvdspelerke gekocht ....dus kort samengevat Helppppppppppppppp
  #14  
Oud 28-06-11, 11:54
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Het betreft een originele DVD? Zo ja, met welk programma heb je de dvd op de computer gezet?
  #15  
Oud 28-06-11, 12:30
doralien doralien is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 20
Standaard Proleem handbrake

Hey,ja het is een originele dvd! Ik wil echt niets illegaal doen,wil enkel de aangekochte dvd op de iPad zetten om dan tijdens mijn verlof van films te kunnen genieten. Wat het programma betreft': heb ik eerst handbrake gebruikt maar na openen programma en selecteren van de dvd drive kon echter niets meer daar het scherm lichtgrijs kleurt en ik dus niets van de verdere stappen kan doen die in de tuiteral staat.
Dan het programma Vlc gebruikt,daar de dvd geselecteerd,laten lopen en het bestand opgeslagen op computer. Dit is een mp4 Videobestand ? Als ik het mediaplayer afspeel alles normaal! Sleep ik het in iTunes,dan loopt beeld en klank niet gelijk en zijn er haperingen in het beeld,en ohja ook geen ondertiteling!
Dan heb ik handbrake geopend en daar de file geopend van de film en dan krijg ik foutmelding no title found.ik voel me zo een 'oen' dat het maar niet wil lukken!
  #16  
Oud 28-06-11, 12:32
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Sorry, volgens mij is het (sinds de laatste update van Handbrake) inderdaad nodig op VLC op je computer te zetten. Onderstaand even een versimpelde omschrijving. Er zijn veel meer mogelijkheden, maar probeer eerst dit maar eens. Als je een DVD wil't 'rippen' selecteer je in Handbrake 'Source' (linksboven) en kies je vervolgens de DVD (niet een onderliggende map oid, maar gewoon de DVD) en kies 'OK'. Handbrake gaat vervolgens de DVD scannen en vervolgens kies je in de lijst met 'Title' de titel met de langste speeltijd (dat is je film). Kies vervolgens in de rechterkolom (presets)in welk format je de film omgezet wilt hebben (iPad in jouw geval). Onder 'destination' selecteer je de map waar je deze film na het omzetten tijdelijk wilt opslaan. Kies vervolgens de tab 'Audio & subtitels' en selecteer Nederlands (als je dat wilt althans). Je kunt de audio overigens op 'Stereo' zetten, want Dolby heeft geen zin op je iPad. Daarna: Bovenin op 'Start' drukken. Na een half uur (drie kwartier) is je film geconverteerd en als het goed is verschijnt er een pop-up. Ga dan naar de map waar je de film tijdelijk hebt opgeslagen en sleep dit bestand naar iTunes. Voila! Vergeet niet het tijdelijk bestand uit de map ter verwijderen. iTunes heeft een kopie gemaakt in in de Map 'movies' gezet in je iTunes bibliotheek.


Oh ja, er bestaat twijfel of het rippen van eigen dvd's wel legaal is. Persoonlijk vind ik van wel, omdat ik immers de dvd gekocht heb en het bestand niet verkoop aan derden of afspeel buiten huizelijk kring. Het oordeel is aan jou.
  #17  
Oud 28-06-11, 12:43
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Handbrake bied geen ondersteuning voor rippen van een originele DVD. Ik gebruik hier zelf een ander programma voor. Wanneer de eenmaal geript is kun je m eenvoudig toevoegen en omzetten op de manier zoals jap74 aangeeft.
  #18  
Oud 28-06-11, 12:52
doralien doralien is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 20
Standaard

Hey,dank voor jullie snelle reactie,
Jap,als ik id de title op zoek ga naar de langste tijd zie ik 22'44 staan een film duurt toch veel langer,wat doe ik fout?
  #19  
Oud 28-06-11, 13:00
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Handbrake bied geen ondersteuning voor rippen van een originele DVD. Ik gebruik hier zelf een ander programma voor. Wanneer de eenmaal geript is kun je m eenvoudig toevoegen en omzetten op de manier zoals jap74 aangeeft.
Is dat nieuw? Ik heb (serieus) mijn hele DVD collectie naar iTunes overgebracht met Handbrake.
  #20  
Oud 28-06-11, 13:01
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Is wel een tijdje geleden dat ik het voor het laatst heb geprobeerd... Ga het zo snel mogelijk weer even testen..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps overzetten van ipad naar ipad? Candyaddiction iPad Apps 1 06-06-11 16:18
films overzetten. deschilder Jailbreak 1 04-01-11 23:09
Windows: IFunbox films overzetten van pc Vinnie197830 Desktop-applicaties 2 28-08-10 01:16
Video: Hoe video van iphone overzetten op DVD? philipje Muziek, foto & video 0 24-12-09 00:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:17.