//

Ipad kan simkaart niet meer lezen terwijl er wel een in zit

Ipad kan simkaart niet meer lezen terwijl er wel een in zit discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een goed half jaar geleden een ipad2 gekocht. Heel tevreden, af en toe kleine probleempjes maar geen erg. Het kon niet uitblijven natuurlijk, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-09-11, 19:59
Nr777 Nr777 is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 1
Standaard Ipad kan simkaart niet meer lezen terwijl er wel een in zit

Ik heb een goed half jaar geleden een ipad2 gekocht. Heel tevreden, af en toe kleine probleempjes maar geen erg. Het kon niet uitblijven natuurlijk, het eerste grote probleem is daar: de ipad kan plots geen simkaart meer lezen en dit geeft het aan in de linkerbovenhoek. Ook in instellingen is dit gewoon verdwenen, alleen verschijnt het aanbieders vakje soms, maar dat verdwijnt nadien terug.
Nog iemand deze ervaringen gehad en kunnen oplossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-12-11, 19:00
carpediem2 carpediem2 is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: tilburg
Berichten: 5
Standaard

Heb je er inmiddels een oplossing voor gevonden?
  #3  
Oud 23-01-12, 12:17
Studentensteunpunt Studentensteunpunt is offline
 
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 3
Standaard ipad geen simkaart

ik heb hetzelfde probleem
  #4  
Oud 03-02-12, 21:23
Patrick1982 Patrick1982 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 2
Standaard

ik heb ook hetzelfde probleem. abo van vodafone. vandaag een nieuwe simkaart bij de vodafonewinkel gehaald. dit heeft geen effect gehad... erg frustrerend want kan nu alleen Wi-Fi gebruiken.
klantenservice zojuist gebeld, echter was dit net voor 20.00 uur en om 20.00 uur werd direct de verbinding verbroken omdat ze dan niet meer bereikbaar zijn (hoe klantvriendelijk kun je zijn)....

maar nog geen oplossing hiervoor dus??
  #5  
Oud 05-02-12, 15:10
carpediem2 carpediem2 is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: tilburg
Berichten: 5
Standaard

Hallo Patrick1982,

Bij mij krijg ik nog wel even een 3G verbinding als ik eerst even de vliegtuigmodus aan en uitzet. Als het signaal dan een of twee streepjes is wordt de verbinding binnen een paar minuten verbroken en krijg ik weer de melding geen simkaart. Maar als ik een vol signaal heb wordt de verbinding niet verbroken en kan ik urenlang internetten via 3G. Is dat bij jou ook zo?
  #6  
Oud 05-02-12, 22:59
raptile's schermafbeelding
raptile raptile is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 149
Standaard

Voor degene die een nieuwe simkaart hebben gehaad is onderstaande geen oplossing.

Het wil wel eens voorkomen dat de simkaart oxideert of dat er vuil om komt te zitten.
Het wil nog wel eens helpen of met een wattenstaafje met alcohol of koperpoets je simkaart schoon te maken.
__________________
I love my job! I could sit and watch it all day long
  #7  
Oud 06-02-12, 19:42
Patrick1982 Patrick1982 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 2
Standaard

@carpediem2
Ik krijg helemaal geen verbinding meer met 3G. Heb m'n ipad inmiddels 2 keer hersteld en geconfigureerd als nieuwe ipad. alle soorten verbindingen uitgeschakeld, opnieuw opstarten. met sim, zonder sim. allemaal geen effect.
ben toch bang dat het iets interns is. heeft iemand dit eerder gehad, en zo ja, zijn er kosten verbonden aan eventuele reparatie?
de ipad is overigens nooit gevallen of blootgesteld aan vocht of iets dergelijks. dus dat kan het ook niet zijn.

groet Patrick
  #8  
Oud 06-02-12, 21:51
carpediem2 carpediem2 is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: tilburg
Berichten: 5
Standaard

@Patrick,
Dan lijkt het mij het beste dat je naar de winkel teruggaat om het te laten repareren. De kosten zullen wel afhankelijk zijn of je nog garantie hebt.
Als er linksboven geen enkele melding komt over de simkaart of de providernaam lijkt mij dat ergens een hardware fout zit.. Zelfs als het laatje van de simkaart krom zou zijn krijg je in de display normaalgesproken nog wel de melding Geen Simkaart.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mail wel binnen maar ik kan ze niet lezen gws iPhone algemeen 2 10-10-14 16:21
kan inhoud ipad niet lezen gieleke6 iPad algemeen 2 12-09-10 12:51
Kan niet activeren omdat er een pincode op mijn simkaart zit iheijnekamp iPhone algemeen 7 25-06-10 23:25
Kan ik de DFU uitvoeren terwijl er een jailbrake op zit ? moimoimoi Archief 2 07-04-10 10:00
simkaart wordt niet ondersteund maar kan wel bellen gertdebra Archief 9 31-01-10 23:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:09.