//

Apple ID voor Ipad en Iphone zelfde of appart

Apple ID voor Ipad en Iphone zelfde of appart discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi mede Apple gebruikers, Voor iederen de kroeg in gaat vanavond nog even een vraagje. Ik had een Iphone en uiteraard met Apple ID. Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-09-11, 21:54
hansIphone3g hansIphone3g is offline
• iOS 11.4
• 4.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 49
Standaard Apple ID voor Ipad en Iphone zelfde of appart

Hoi mede Apple gebruikers,

Voor iederen de kroeg in gaat vanavond nog even een vraagje.
Ik had een Iphone en uiteraard met Apple ID.

Nu heb ik sinds kort ook een Ipad ( ) en heb hiervoor de ID van de Iphone gebruikt.

Ik begreep dat dit handig is want zo kun je je gekochte Apps van de Iphone die ook voor de Ipad geschikt zijn "gratis" overzetten...

Maar als ik nu mijn Ipad aansluit synchroniseerd hij met alle apps die op mn iphone stonden... das niet de bedoeling. Heb ze er nu handmatig af gehaald op de Ipad maar is daar een betere work arround voor, voor in de toekomst?

Bedankt alvast van de Apple Noob

Fijn weekend!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-09-11, 23:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ja, je kunt dezelfde Apple ID gebruiken voor je iPhone en iPad.

Als je iTunes goed instelt (handmatig beheren van Apps?) kun je per device een andere verzameling Apps synchroniseren (waar wel overlap in mag zitten en je betaalt voor die Apps dus inderdaad maar 1x).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 27-09-11, 13:08
Hammondman Hammondman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 30
Standaard

Optie "apps automatisch synchroniseren" uitzetten helpt. Ook in je iPhone en iPad "aankopen automatisch overzetten" uitschakelen.

Je apps mag je gewoon op meerdere iOS apparaten hebben staan. Zo doe ik dat zelf ook. Alleen zijn bepaalde apps niet geschikt voor iPads (en andersom), dat zie je vanzelf als je ze opent of wil installeren. Zo kan een iPad bijvoorbeeld geen whatsapp draaien.
  #4  
Oud 27-09-11, 17:11
vak20 vak20 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hammondman Bekijk bericht
Optie "apps automatisch synchroniseren" uitzetten helpt. Ook in je iPhone en iPad "aankopen automatisch overzetten" uitschakelen.

Je apps mag je gewoon op meerdere iOS apparaten hebben staan. Zo doe ik dat zelf ook. Alleen zijn bepaalde apps niet geschikt voor iPads (en andersom), dat zie je vanzelf als je ze opent of wil installeren. Zo kan een iPad bijvoorbeeld geen whatsapp draaien.
whatsapp draait op mijn ipad2 als een zonnetje hoor!
  #5  
Oud 27-09-11, 19:29
Hammondman Hammondman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 30
Standaard

Ja goed, het kan soms werken. Er zijn inderdaad trucs die whatsapp op iPod touch en iPad laten draaien (zonder jailbreak) maar ga er niet standaard vanuit dat het werkt. Met jailbreak zal 't andere koek zijn.
  #6  
Oud 21-10-12, 10:57
luckyrunner77 luckyrunner77 is offline
• iOS 10.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 9
Standaard

Nu Heb ik het volgende probleem:
ik heb een iPad en deze geactiveerde via mijn pc (iTunes). Nu heb ik een een iPhone en deze geactiveerd via " over the air".
Nu wilde ik mijn iPhone op mijn pc (iTunes) aansluiten maar dan krijg ik de melding of ik de reservekopie van mijn iPad erop wil zetten of dat ik de iphone als nieuwe wil installeren.
Maar ik wil geen van beide, ik heb mijn iphone al een tijdje in gebruik en dus alles staat nu goed.
De bedoeling is gewoon dat als ik mijn ipad aansluit moet iTunes deze gewoon herkennen als ipad en als ik mijn iPhone aansluit moet hij deze gewoon als iPhone zien.

ps ik heb natuurlijk wel hetzelfde apple id gebruikt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ringtonevolume appart van veranderen van iphonevolume Colburners Ringtones en Wallpapers 7 02-01-13 20:51
iPhone + iPad zelfde iTunes account maar geen games delen Devbizz iTunes 2 08-07-11 18:12
ipad doorgeven met zelfde account peterpijpelink iPad algemeen 3 28-03-11 14:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:00.