//

Mijn iPhonepresentatie =)

Mijn iPhonepresentatie =) discussie in Chat en geruchten forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey allemaal, Ik moet voor mijn klas (1e jaar HBO) een presentatie houden over iets dat te maken heeft met ICT. En natuurlijk houd ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture > Chat en geruchten
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-01-09, 23:09
galip91's schermafbeelding
galip91 galip91 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar galip91
Standaard Mijn iPhonepresentatie =)

Hey allemaal,

Ik moet voor mijn klas (1e jaar HBO) een presentatie houden over iets dat te maken heeft met ICT. En natuurlijk houd ik het over mijn iPhone

Het heeft me echt mijn sociale leven gekost, maar het is uiteindelijk gelukt een gelikte presentatie te maken.

Ik vroeg me af wat jullie ervan vonden als iPhone liefebbers

Oja, het is in M$ Powerpoint formaat (geen osx op school )

Download (12mb)

mvg
Galip
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-01-09, 23:25
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Je geeft aan dat er 3G zit in de 1e generatie iPhone.
  #3  
Oud 30-01-09, 23:33
ViktorV's schermafbeelding
ViktorV ViktorV is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 162
Standaard

redelijk gelikt inelkaar gezet, netjes.

Je maakt gebruik van een 1G/2G afbeelding maar noemt 3G functionaliteit.
Als het ICT moet bevatten misschien meer over ontwikkeling voor de iPhone
__________________
Problems can never be solved on the level of thinking that created them
  #4  
Oud 30-01-09, 23:48
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik heb hem bekeken. Hier mijn opmerkingen.
  • Slide 9. Leuke NL vertaling van de powerknop naar "slaapknop". Je bent niet consistent met Nederlandse vertalingen in je presentatie. Zorg tijdens je gesproken presentatie dat je wel alles in begrijpelijk Nederlands kunt uitleggen.
  • Slide 11. Mooi dat je hier gekozen hebt voor een Nederlandse term voor de "proximity sensor", namelijk "nabijheidssensor". Ik vind het een lelijke vertaling, maar Apple gebruikt die term ook, dus okay... Apple - iPhone - Kenmerken - Sensoren
    Om indruk te maken zou je de Nederlandse vertalingen van Apple ter sprake kunnen brengen in je gesproken presentatie. Daarmee laat je kennis zien die over de iPhone heen stijgt. Bijvoorbeeld als alternatief "afstandssensor". Verzin zonodig vertalingen voor alle knoppen en sensors op de iPhone en/of nodig je luisteraars uit om met goede Nederlandse vertalingen te komen. Jij kunt daarmee meten of je luisteraars je begrijpen en je brengt een interactief moment in je presentatie.
  • Slide 12. Maak onderscheid tussen de iPhone 2G en de iPhone 3G. De 3G bezit eigenschappen die de 2G niet heeft. Veel mensen willen een iPhone aanschaffen. Ga desnoods in op de details waar je luisteraars op moeten letten als ze een (tweedehandse) iPhone wilt aanschaffen, dat spreekt mogelijk je publiek aan.
  • Slide 23. Leuk dat je ook nog even ingaat op Cydia. Laat dan wel duidelijk de overeenkomsten en verschillen tussen Cydia en de App Store naar voren komen. Je zult ook moeten uitleggen wat een jailbreak is (i.v.m. Cydia) en je moet uitleggen wat een repository is. Neem dan wel de iFoneguide repo als voorbeeld.
    Naar mijn mening zou je het hele jailbreak/Cydia verhaal kunnen laten vervallen in je presentatie. "Hacken" beangstigt mensen vaak, of erger nog, het stoot je luisteraars tegen het hoofd. Laat het weg en neem de volgende aanbevelingen als alternatief.
    Misschien is het interessanter om in te gaan op de verschillen/overeenkomsten met het gebruik van een laptop onderweg. Daarmee laat je echt de geavanceerde mogelijkheden en beperkingen van de iPhone als smartphone zien. Betrek daar eventueel zakelijk gebruik bij, zoals de mogelijkheid om mail, agenda en contacten real-time te synchroniseren met een zakelijk Exchange account (met push technologie "als op de Blackberry"). Veel bedrijven maken gebruik van online toegang tot deze gegevens via een Exchange server.
Ik hoop dat je iets aan m'n opmerkingen hebt.
Begrijpelijk communiceren is voor ICT-ers heel belangrijk. Concentreer je daarop!
Succes met je presentatie!

Laatst gewijzigd door Fresh; 31-01-09 om 00:12.
  #5  
Oud 31-01-09, 00:05
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Zozo best netjes!
Goed commentaar Fresh
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #6  
Oud 31-01-09, 00:09
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Zozo best netjes!
Goed commentaar Fresh
Ik help studenten graag; zit in m'n bloed.
Het is sowieso al leuk dat we zo'n presentatie voorgelegd krijgen. Het is best slim om naar ons commentaar te vragen. Dit wordt een mooie presentatie met een hoge waardering!
  #7  
Oud 31-01-09, 00:24
galip91's schermafbeelding
galip91 galip91 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar galip91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam Bekijk bericht
Je geeft aan dat er 3G zit in de 1e generatie iPhone.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV Bekijk bericht
redelijk gelikt inelkaar gezet, netjes.

Je maakt gebruik van een 1G/2G afbeelding maar noemt 3G functionaliteit.
Als het ICT moet bevatten misschien meer over ontwikkeling voor de iPhone
De presentatie mag max 15 minuten duren, vandaar dat ik gekozen heb om de iPhone in het algemeen te vertellen. De verschillen leg ik mondeling uit. Ik neem ook een 1G/2G en 3G iPhone mee om de verschillen (vooral aan de buitenkant) te tonen.
En dat ik niet ga vertellen over de ontwikkeling heeft ook te maken met de maximum gegeven tijd en gedeeltelijk mijn weinige tot geen ervaring betreffende het ontwikkelen van software.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Ik heb hem bekeken. Hier mijn opmerkingen.
  • Slide 9. Leuke NL vertaling van de powerknop naar "slaapknop". Je bent niet consistent met Nederlandse vertalingen in je presentatie. Zorg tijdens je gesproken presentatie dat je wel alles in begrijpelijk Nederlands kunt uitleggen.
  • Slide 11. Mooi dat je hier gekozen hebt voor een Nederlandse term voor de "proximity sensor", namelijk "nabijheidssensor". Ik vind het een lelijke vertaling, maar Apple gebruikt die term ook, dus okay... Apple - iPhone - Kenmerken - Sensoren
    Om indruk te maken zou je de Nederlandse vertalingen van Apple ter sprake kunnen brengen in je gesproken presentatie. Daarmee laat je kennis zien die over de iPhone heen stijgt. Bijvoorbeeld als alternatief "afstandssensor". Verzin zonodig vertalingen voor alle knoppen en sensors op de iPhone en/of nodig je luisteraars uit om met goede Nederlandse vertalingen te komen. Jij kunt daarmee meten of je luisteraars je begrijpen en je brengt een interactief moment in je presentatie.
  • Slide 12. Maak onderscheid tussen de iPhone 2G en de iPhone 3G. De 3G bezit eigenschappen die de 2G niet heeft. Veel mensen willen een iPhone aanschaffen. Ga desnoods in op de details waar je luisteraars op moeten letten als ze een (tweedehandse) iPhone wilt aanschaffen, dat spreekt mogelijk je publiek aan.
  • Slide 23. Leuk dat je ook nog even ingaat op Cydia. Laat dan wel duidelijk de overeenkomsten en verschillen tussen Cydia en de App Store naar voren komen. Je zult ook moeten uitleggen wat een jailbreak is (i.v.m. Cydia) en je moet uitleggen wat een repository is. Neem dan wel de iFoneguide repo als voorbeeld.
    Naar mijn mening zou je het hele jailbreak/Cydia verhaal kunnen laten vallen in je presentatie. "Hacken" beangstigt mensen vaak, of erger nog, het stoot je luisteraars tegen het hoofd.
    Misschien is het interessanter om in te gaan op de verschillen/overeenkomsten met het gebruik van een laptop onderweg. Daarmee laat je echt de geavanceerde mogelijkheden en beperkingen van de iPhone als smartphone zien.
Ik hoop dat je iets aan m'n opmerkingen hebt.
Dat heb ik zeker! Bedankt dat je de tijd hebt genomen

[]Die vertalingen zou ik inderdaad kunnen verbeteren. Engelse termen gebruik ik liever niet, omdat de presentatie anders wel heel erg op die van Apple gaat lijken. Ik heb liever een 'unieke' presentatie.
[]Het is inderdaad wel een leuk idee om een kopje "Hoe kom ik eraan" te maken. Ook al is mijn presentatie meer informatief dan aansporend bedoeld
[]Ik ga Cydia en jailbraken er toch inlaten. Ik heb namelijk eerst een slide met "nadelen" (geen mms, video enz.). Ik laat de luisteraars eerst de beperkingen zien en met de slide erna (jailbreak) weeg ik als het ware al die nadelen weg. Dit heeft, naar mijn weten, een grotere effect dan wanneer alleen jailbreak vertel... In ieder geval, het is mijn bedoeling een iPhone te presenteren ZONDER (of met zo weinig mogelijk) nadelen.
Repositories vertel ik al trouwens. Staat bij de slide van Cydia.
[]De vergelijking met een laptop maak ik telkens tijdens de slides. Door bijvoorbeeld "zoals bij een laptop" te zeggen. Bij maps, mail en safari bijvoorbeeld.

In ieder geval bedankt voor je tips ik ga ze zeker gebruiken!

Nog meer tips mensen ?
  #8  
Oud 31-01-09, 00:30
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik stel zowel de talige als de technisch inhoudelijke momenten aan de orde in mijn commentaar, want dat is de perfecte mix die een ICT-er vandaag de dag moet hebben. Uiteindelijk is het toch de kunst om ICT voor iedereen bereikbaar te maken, dus ook talige en verklarende kennis speelt daarin een grote rol.

Ik weet niet precies wat voor studie je doet, maar ik kan me voorstellen dat je docent beide elementen in je presentatie waardeert/beoordeelt.

En ehhm, 15 minuten is echt heel lang! Neem een presentatie van Steve Jobs als voorbeeld...

Laatst gewijzigd door Fresh; 31-01-09 om 00:33.
  #9  
Oud 31-01-09, 00:50
galip91's schermafbeelding
galip91 galip91 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar galip91
Standaard

Ik doe Technische Informatica, maar de presentatie is voor het vak Business Skills.
De presentatie gaat dus meer over mijn manier van presenteren dan over de inhoud. Vandaar dat ik ook de algemene eigenschappen vertel en niet zo diep inga op de technische details.
Je hebt/U heeft wel gelijk over het Engels. Nu de wereld zo in contact is met elkaar en grenzen (bijna) geen rol meer spelen, is internationale taalkennis wel een must.
Mijn Engels is uitstekend en het is wel belangrijk dat de Docent daar wat van merkt
Ik zal de woorden dan maar niet vertalen.

En de presentatie van de aankondiging van de iPhone heb ik wel 10+ keren gezien, dus dat is geen probleem.
  #10  
Oud 31-01-09, 01:14
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Iig super veel succes alvast
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #11  
Oud 31-01-09, 16:47
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

Ziet er goed en gelikt uit. Ik kwam 2x bleutooth tegen ipv bluetooth. Dat mag je m.i. nog wel aanpassen!
  #12  
Oud 14-04-09, 18:29
galip91's schermafbeelding
galip91 galip91 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar galip91
Standaard

Misschien wat laat, maar misschien dat er nog mensen geinteresseerd zijn: Ik heb een 7 gehaald.
De presentatie zelf en de inhoud was 'uitstekend'. (bedankt Fresh )
Nadeel was dat ik wat 'opdringerig' overkwam. Ik dwong, onbewust, mensen op om een iPhone te kopen. (aka fanboy)

In ieder geval iedereen bedankt voor jullie hulp!
__________________
Acer Aspire One 1,5GB Ram; Win7 + OSx 10.5.6
MacBook Pro 15,6" 10.6.2
  #13  
Oud 14-04-09, 18:41
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Leuk dat je het ons laat weten. Gefeliciteerd met het behaalde resultaat!
  #14  
Oud 14-04-09, 19:03
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Een 7 is dik voldoende! En je moet ook overkomen zodat ze er één MOETEN halen.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #15  
Oud 14-04-09, 19:11
galip91's schermafbeelding
galip91 galip91 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar galip91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Een 7 is dik voldoende! En je moet ook overkomen zodat ze er één MOETEN halen.
stiekem was dat ook mijn bedoeling , jammer dat dat ten koste gaat van mijn cijfer, want een 7 is wel lager dan ik had verwacht gezien de moeite die ik erin had gestoken...
Maar ach, ik heb de studiepunten dus het maakt niet zo veel uit.
__________________
Acer Aspire One 1,5GB Ram; Win7 + OSx 10.5.6
MacBook Pro 15,6" 10.6.2
  #16  
Oud 14-04-09, 19:51
zwaan's schermafbeelding
zwaan zwaan is offline
• iOS 4.3.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Raalte
Berichten: 342
Standaard

Feli met je 7. Als je niet de iPhone fanboy uit had gehangen was het een 10 geweest, begrijp ik!?
__________________
Marc.
  #17  
Oud 14-04-09, 20:01
galip91's schermafbeelding
galip91 galip91 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar galip91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwaan Bekijk bericht
Feli met je 7. Als je niet de iPhone fanboy uit had gehangen was het een 10 geweest, begrijp ik!?
iets in die richting, ja
__________________
Acer Aspire One 1,5GB Ram; Win7 + OSx 10.5.6
MacBook Pro 15,6" 10.6.2
  #18  
Oud 14-04-09, 20:04
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Ook namens mij gefeliciteerd!
Welke opleiding volg je eigenlijk? Op de HRO?
(ben zelf 2e jaars op de HRO)
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #19  
Oud 14-04-09, 20:08
galip91's schermafbeelding
galip91 galip91 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar galip91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
Ook namens mij gefeliciteerd!
Welke opleiding volg je eigenlijk? Op de HRO?
(ben zelf 2e jaars op de HRO)
Technische Informatica 1e jaars.
__________________
Acer Aspire One 1,5GB Ram; Win7 + OSx 10.5.6
MacBook Pro 15,6" 10.6.2
  #20  
Oud 14-04-09, 20:12
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door galip91 Bekijk bericht
Technische Informatica 1e jaars.
Op Academieplein?
Mijn broer is 2e jaar TI
Ik doe zelf CMD op Pieter de Hoochweg
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
waar kan ik mijn zelfgemaakte ringtone terug vinden op mijn iphone(4)? uncu129 iTunes 2 03-02-11 12:18
iTunes synchroniseert mijn podcasts niet meer met mijn iPhone Rich E. iTunes 0 18-09-10 17:19
mijn iPhone speelt mijn nummers niet meer op album volgorde?? maurice1991 iPhone algemeen 2 27-08-10 19:06
Mobile-Me werkt niet op mijn iPhone, wel op mijn Macbook pro... glow iTunes 9 01-02-10 09:40
Iedereen krijgt mijn voicemail en mijn smsjes komen te laat aan iPeng iPhone algemeen 5 11-01-10 19:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:20.