//

Zelf App maken

Zelf App maken discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik werk momenteel als docent aan een school. Zoals jullie weten heeft 90% van de leerlingen tegenwoordig een smartphone. De school heeft online ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-11-11, 11:09
heerlen1987 heerlen1987 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 58
Standaard Zelf App maken

Hallo allemaal,

Ik werk momenteel als docent aan een school. Zoals jullie weten heeft 90% van de leerlingen tegenwoordig een smartphone. De school heeft online roosters staan waarin ze kunnen zien welke lessen ze hebben. Wat ik graag zou willen doen is een App maken waarin de leerlingen gemakkelijk hun rooster kunnen opvragen. Dit zou dus een App moeten zijn met (eenvoudige?) links naar de plek waar het rooster van die klas, voor die week, te vinden is!
Ik ben er al achter dat je hiervoor iets van C moet gebruiken en het 100$ per jaar kost om een app te publiceren..
Mijn vraag is: Kunnen jullie tips geven over hoe ik moet beginnen deze app te maken? Ik heb het idee dat een app als deze (met alleen doorlink opties naar een bestaande site) niet lastig te programmeren moet zijn, aangezien ik niet veel ervaring heb me programmeren! De enige ervaring die ik heb is werken met Maple (wiskundig programmeren).

Iemand tips waar te beginnen?

Grt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 november 2011 om 12:12 ----------

Sorry, graag verplaatsen naar 'development'
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-11-11, 12:42
48296 48296 is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Hoensbroek
Berichten: 13
Standaard

je kunt toch gewoon een icon op je beginscherm van je iphone plaatsen. heb je toch geen app voor nodig. gewoon in safari naar de betreffende webpagina gaan en dan in je begin scherm zetten. lijkt mij niet zo lastig

ps. kom zelf uit hoensbroek welke school?
  #3  
Oud 15-11-11, 14:45
heerlen1987 heerlen1987 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 58
Standaard

Arcus college!
Alleen een icon plaatsen werkt niet..! Want het rooster wisselt elke week van weeknummer.. Dus de direct link veranderd ook steeds
  #4  
Oud 15-11-11, 16:21
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Zorg dan dat ze elke week onder dezelfde URL het nieuwe rooster publiceren. Dan kun je met een link werken op het homescreen van een iPhone (hoeft dus niet in de appstore) of een simpele webapp maken die de pagina laadt. Je hebt bij die laatste categorie wel de meeste kans dat deze afgewezen wordt door Apple, een dergelijke webapp voor alleen jouw school voegt niet veel toe in algemene zin aan de appstore.

Overigens worden apps voor iPhone in objective-C geschreven. Er zijn een aantal aardige manuals via ibooks beschikbaar, zoals: "The objective-C programming language", "Object oriented programming with objective-C" en "iOS application programming guide". Je zult echter merken dat je een bepaalde basiskennis mist, wellicht heb je dan wat aan het volgende boek: The C Programming Language - Wikipedia, the free encyclopedia. Om te oefenen met C en eventueel C++ kun je visual studio express downloaden van microsoft, voor iOS apps download je Xcode van Apple (gratis versie verkrijgbaar als je je registreert als developer, je hoeft nu nog niets te betalen).

Het is in ieder geval een hele klus als je echt serieus wilt gaan programmeren...
  #5  
Oud 15-11-11, 16:28
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Arcus intranet werkt nog eens eens normaal op een gewone pc, rooster kun je alleen bekijken met internet explorer, beter zorgen ze dat die website met roosters werkt op alle pc's en alle browsers. En dan eens gaan kijken naar een mobiele versie van de roosters.
  #6  
Oud 15-11-11, 21:18
heerlen1987 heerlen1987 is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 58
Standaard

@dreissen
Mee eens, de Arcus roosters zijn nu niet te bekijken via iPhone of iPad.. Beetje vervelend als je met je iPhone op weg bent en snel wil kijken welk lokaal je zit! Misschien moet ik het App maak idee maar laten varen en eens gaan proberen te regelen dat de roosters ook toegankelijk worden voor iPhone.. Hoe kan ik dat doen.. Wat moet veranderd worden?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelf app maken ? Monoceros iPad algemeen 0 05-11-11 11:53
Zelf apps maken DrDrekes iPhone Apps 1 04-07-11 23:54
Zelf app maken . FeikoR Ontwikkelen voor iOS 3 21-01-11 23:03
Zelf een app icoon maken mandyrichard Jailbreak apps en thema's 1 26-02-10 16:48
Zelf een app maken/Basisfuncties SDK Doblie Ontwikkelen voor iOS 9 18-06-09 09:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:06.