//

Gebruik audio bestanden xcode

Gebruik audio bestanden xcode discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Ik heb momenteel een aantal .mp3 files die ik gebruik om een aantal dingen af te spelen binnen mijn app. Ik vroeg mij af ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-01-12, 22:40
gobelz gobelz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 95
Standaard Gebruik audio bestanden xcode

Beste,

Ik heb momenteel een aantal .mp3 files die ik gebruik om een aantal dingen af te spelen binnen mijn app.

Ik vroeg mij af of ontwikkelaars tips hebben m.b.t. het gebruiken van audio bestanden. Kijkend naar kwaliteit, bestandsgrootte? Bij het gebruiken van een .mp3 heb je al gauw een groot gebruik van MB's.

Ik wil de bestanden zo klein mogelijk houden om zo meer audio bestanden aan mijn project toe te voegen.

Ik wil graag jullie tips en ervaring met gebruik van verschillende audio types en kwaliteit hierbij!

Groet,
__________________
---- Med. iOS Developer ----
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-12, 15:11
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Wat is het voor audio? is het muziek? of zijn het gewoon geluidseffecten?
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 17-01-12, 15:35
gobelz gobelz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 95
Standaard

Het zijn muziek bestanden en lange spraak bestanden..
  #4  
Oud 17-01-12, 17:22
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

ff gegooglet: Sound on iOS: Best Practices | Sparrow Framework - The Open Source Game Engine for iOS

Compressen als IMA4 geeft je 1/4de van de filesize. Ik weet niet of dat veel uitmaakt ten opzichte van mp3. Maar het valt te proberen.

EDIT:

dit is waarschijnlijk een betere site:
http://www.raywenderlich.com/204/aud...d-data-formats
  #5  
Oud 23-01-12, 12:35
gobelz gobelz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
ff gegooglet: Sound on iOS: Best Practices | Sparrow Framework - The Open Source Game Engine for iOS

Compressen als IMA4 geeft je 1/4de van de filesize. Ik weet niet of dat veel uitmaakt ten opzichte van mp3. Maar het valt te proberen.

EDIT:

dit is waarschijnlijk een betere site:
Audio 101 for iPhone Developers: File and Data Formats | Ray Wenderlich
Ik ben er nu pas aan toegekomen om te reageren.

De site van raywenderlich is inderdaad goed om te gebruiken.

Dank je wel!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
xcode voor windows xxdenxx Ontwikkelen voor iOS 17 09-03-13 15:13
Xcode leren ni3lsj4ns3n Ontwikkelen voor iOS 7 13-11-11 01:08
xCode etc. leren iMess Ontwikkelen voor iOS 1 14-09-11 16:35
.png bestanden uit .app bestanden openen? InternetRebel iPhone Apps 6 07-10-08 04:49
Audio Recorder V2 - Opgeslagen bestanden vinden Dennis² iPhone Apps 2 07-09-08 20:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:52.