iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Video Database.... (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/114529-video-database.html)

justkidding96 20-03-12 13:15

Video Database....
 
Wie o Wie zou mij kunnen helpen met een kleine maar simpele database...

Ik wil een App maken en nou weet ik al een klein beetje hoe ik "een" database moet verbinden met de iPhone maar..... ik wil nu zelf een database maken waar ik video's naar kan uploaden en dan die video's moeten automatisch naar de iPhone App worden gestuurd iemand enige idee ????

mvg.

Rowdy....

Whacko 20-03-12 13:54

een video naar een database uploaden doe je niet. Daar is een database niet voor. Wat je wel kunt doen is een website maken die bijvoorbeeld een php script draait waarmee je de video upload naar de hardeschijf, en de bestandsnaam en lokatie van die video sla je op in je database. Automatisch naar je iPhone sturen zal niet gaan, maar je kune wel in de app checken of er een nieuwe video is geupload, en dan deze downloaden.

justkidding96 20-03-12 14:02

Beste whacko,

heel erg bedankt voor je snelle reactie. Wat ik eigelijk bedoel is de Uizendiggemist app alleen maar voor een paar video's maar ik heb geen balle verstand van php enzo dus zou jij misschien een duwtje in me rug kunnen geven :P

thx

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 maart 2012 om 13:31 ----------

iemand ???

Nikooos 20-03-12 14:45

Als je er de ballen verstand van hebt, dan is een duwtje ook niet voldoende ;)

justkidding96 20-03-12 14:47

misschien ik niet maar heb een kennis in de familie die dat juist wel nodig heb :p daarom vroeg ik het maar heb je enige idee ??? @psychonikeo

thx alvast

Nikooos 20-03-12 14:51

Tja, met enig PHP bestand is de uitleg van Whacko eigenlijk heel duidelijk.

Script maken waarmee je een videobestand kan uploaden en die de locatie en de naam van het bestand een database opslaat.

Veel makkelijker kan ik het ook niet maken, behalve dan dat ik het ga maken voor je. En daar heb ik geen tijd voor en/of geen zin in ;)

justkidding96 20-03-12 14:53

oke ja dan kan ik je verder niet dwingen maar jullie weten niet enige tut's met dezelfde ideeën ??

en wat voor script moet ik schrijven want die kennis is op vakantie dus ja en uiteindelijk moet ik het ook leren :P

Bomans 20-03-12 15:00

Begin dan met een paar boeken te lezen.

Als je toch ergens moet beginnen ...

justkidding96 20-03-12 15:01

Beste Bomans,

Ja dat is een leuke tip maar welke boeken zo ik dan moeten lezen volgens jou ??

mvg.

Rowdy

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 maart 2012 om 14:22 ----------

Beste Mensen,

weten jullie een php code die ik kan invoeren zodat er een filmpje in me app afspeelt ??

Whacko 20-03-12 16:39

je kunt altijd nog zoiets als dit draaien dan :P About Vidiscript | Vidiscript Video Sharing Script - Free Youtube Clone - Free video upload php script

colliehome 20-03-12 17:00

Aangezien de "ontwikkelaar" hier niet echt wil/kan ontwikkelen gaan we op dit topic een slotje wikkelen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.