iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Van betaalde app naar gratis app met reclame (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/117338-betaalde-app-naar-gratis-app-reclame.html)

rickth64 02-05-12 20:49

Van betaalde app naar gratis app met reclame
 
Hoi,

Ik heb op het moment een app voor 79 cent in de app store staan. Nu wil ik deze gratis maken en er reclame inzetten. Om van die reclame af te komen kunnen gebruikers een in-app aankoop doen. Tenminste, dat is de bedoeling.

Mijn vraag: is het mogelijk dat de gebruikers die de app nu al hebben gekocht bij de update de reclame-verwijdering er gratis bij krijgen?

TUX2K 04-05-12 12:34

Ja dat zou je kunnen doen, maar echt full proof kan je het niet krijgen.

Ik raad het dan ook erg af.

Het idee is om nu een update van je app te maken waarin je aangeeft dat ze dat gekocht hebben, door dit dan b.v. in de NSUserDefaults weg te schrijven.

Hier na, enige tijd later, zou je dan de app gratis met banner kunnen indienen. En nu laat je bij alle gebruikers die de app ooit eerder hebben gekocht geen banner zien.
Dit kan je dus controleren via de setting in the NSUserDefaults.

Het jammere is dus wanneer iemand nu jouw app ooit heeft gekocht en hij de app verwijderd dus altijd de app met reclame terug zal krijgen.
En hij dus dubbel zou moeten betalen, iets wat je reviews niet echt goed zal doen.

Ik raad je aan om een lite versie met reclame uit te brengen en dan in die app naar de andere app te verwijzen.

gobelz 18-05-12 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K (Bericht 792127)
Ja dat zou je kunnen doen, maar echt full proof kan je het niet krijgen.

Ik raad het dan ook erg af.

Het idee is om nu een update van je app te maken waarin je aangeeft dat ze dat gekocht hebben, door dit dan b.v. in de NSUserDefaults weg te schrijven.

Hier na, enige tijd later, zou je dan de app gratis met banner kunnen indienen. En nu laat je bij alle gebruikers die de app ooit eerder hebben gekocht geen banner zien.
Dit kan je dus controleren via de setting in the NSUserDefaults.

Het jammere is dus wanneer iemand nu jouw app ooit heeft gekocht en hij de app verwijderd dus altijd de app met reclame terug zal krijgen.
En hij dus dubbel zou moeten betalen, iets wat je reviews niet echt goed zal doen.

Ik raad je aan om een lite versie met reclame uit te brengen en dan in die app naar de andere app te verwijzen.


Ik heb hetzelfde gedaan en dat gaat goed..

TUX2K 22-05-12 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gobelz (Bericht 795157)
Ik heb hetzelfde gedaan en dat gaat goed..

Tot dat iemand dus zijn app verwijderd en dan later besluit hem weer te installeren en hij dus nu weer moet betalen voor iets waar hij al eerder voor betaald heeft.

Kets 30-05-12 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K (Bericht 795851)
Tot dat iemand dus zijn app verwijderd en dan later besluit hem weer te installeren en hij dus nu weer moet betalen voor iets waar hij al eerder voor betaald heeft.

Dan kan je nakijken om email dat het heeft aangekocht door een knop toe te voegen zoals tomtom doet. Herstel aankopen noemt het dan.

XIII 30-05-12 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 798505)
Herstel aankopen noemt het dan.

Maar zo'n klant heeft toch nog geen In-App Purchase gedaan?

Dan valt er ook niets te herstellen...

TUX2K 30-05-12 13:26

Je wel, want hij heeft de app dus ooit gekocht in de Appstore voordat hij gratis werd en toen heeft hij dus betaald voor de volledige functionaliteit.

De volledige functionaliteit is er dus uit gehaald toe hij gratis werd en nu moet er via een In-App Purchase om die functionaliteit weer terug te krijgen voor worden betaald.

Nu moet de gebruiker dus weer betalen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kets (Bericht 798505)
Dan kan je nakijken om email dat het heeft aangekocht door een knop toe te voegen zoals tomtom doet. Herstel aankopen noemt het dan.

Dam moet jij dus wel die gegevens gaan bij houden, want dat doet Apple niet voor jouw. Je van via store enkel In-App purcahses herstellen, maar een aankopen die direct van uit de appstore zijn gedaan niet.

Whacko 05-06-12 15:03

In plaats van NSUserdefaults zou ik het in iCloud opslaan, dan geldt het ook gelijk op alle devices van de gebruiker.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:31.