iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   If statement, Getal tussen x waarde (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/122410-if-statement-getal-tussen-x-waarde.html)

gobelz 24-07-12 23:28

If statement, Getal tussen x waarde
 
Beste,

Ik heb het volgende. Zie code
Code:

if ([code intValue] >= 368) {
            test.text = @"OK!";

Ik wil graag weten hoe ik tussen getallen de if statement kan zetten, bijv. tussen 200 en 300.

Is dat met 200 <> 300?

Alvast bedankt!

XIII 24-07-12 23:49

Wat bedoel je met "een if statement tussen de getallen"?

Wil je dat het conditionele statement alleen wordt uitgevoerd als een waarde in een beperkte reeks (met onder- en bovengrens) valt?

Dan kun je toch gewoon 2 expressies met een "AND" operator combineren? (&&)

Nikooos 25-07-12 10:25

if ((getal > 200) && (getal < 300)) wat XIII zegt inderdaad. Denk ook dat je dat bedoeld?

gobelz 25-07-12 11:28

Ik had het nog niet eerder gebruikt, wat uiteraard wel de basis is neem ik aan. Weer eens wat geleerd :)

Ik ga het vanavond even testen, maar dit is inderdaad wat ik bedoel. Alles tussen de 200 en 300.

Bedankt!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 810307)
if ((getal > 200) && (getal < 300)) wat XIII zegt inderdaad. Denk ook dat je dat bedoeld?


Whacko 25-07-12 13:09

Ook al had je deze oplossing niet gevonden had je het altijd nog "Slordig" kunnen doen:

Code:

if ([code intValue] > 200) { 
  if([code intValue] < 300) { 
                test.text = @"OK!";
  }
}

gewoon je if-statements nesten.
Maar dit is wel basic programmeer kennis. Ik kan je aanraden om toch eens een boekje te lezen.

EDIT: code-tag ingevoegd

gobelz 25-07-12 15:19

Thanks Whacko!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whacko (Bericht 810368)
Ook al had je deze oplossing niet gevonden had je het altijd nog "Slordig" kunnen doen:

Code:

if ([code intValue] > 200) { 
  if([code intValue] < 300) { 
                test.text = @"OK!";
  }
}

gewoon je if-statements nesten.
Maar dit is wel basic programmeer kennis. Ik kan je aanraden om toch eens een boekje te lezen.

EDIT: code-tag ingevoegd


wubbe 01-08-12 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whacko (Bericht 810368)
Maar dit is wel basic programmeer kennis. Ik kan je aanraden om toch eens een boekje te lezen.

Een boekje lezen is wel het minste wat je zou kunnen doen.

Programmeren is een vak, maar dat schijnt niet iedereen te begrijpen.

gobelz 01-08-12 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 811660)
Een boekje lezen is wel het minste wat je zou kunnen doen.

Programmeren is een vak, maar dat schijnt niet iedereen te begrijpen.


Ik vraag mij af waar de forum dan voor dient. Kan je als onteikkelaar niet een basic vraag inschieten. Ik, maar ook iemand anders zal hierbij wel baat bij hebben.

On-topic blijven is toch ook niet zo moeilijk..

wubbe 01-08-12 23:24

Dit heeft niets met iPhone ontwikkeling te maken, deze vraag heeft niets iPhone specifieks.
Dit heeft met basisvaardigheden programmeren te maken. Daar zijn andere forums voor.

gobelz 01-08-12 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 811665)
Dit heeft niets met iPhone ontwikkeling te maken, deze vraag heeft niets iPhone specifieks.
Dit heeft met basisvaardigheden programmeren te maken. Daar zijn andere forums voor.

Ik ontwikkel toch echt voor de iOS.

Ik snap niet waarom je reageert als je toch niets aan het onderwerp toe te voegen hebt, maar goed iedereen zijn/haar eigen bezigheid.

wubbe 01-08-12 23:59

Ik weet dat je toch echt voor iOS ontwikkelt.

Ik reageer op het feit dat je zo'n simpele basiskennis vraag in een iPhone specifiek forum stelt. Dat je voor iOS ontwikkelt heeft daar niets mee te maken.

Nikooos 02-08-12 08:54

Maar hij is wel Med. iOS Developer. Alleen een Jr. programmeur denk ik.

:rolleyes:

XIII 02-08-12 09:21

Waar staat "Med." eigenlijk voor?

Nikooos 02-08-12 15:43

Ik gokte op Medium, maar misschien is het wel medisch?

wubbe 02-08-12 21:59

Geen developer als je het mij vraagt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:54.