iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   iOS Developer Program op naam ouder (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/124155-ios-developer-program-op-naam-ouder.html)

YoerRri 01-09-12 00:16

iOS Developer Program op naam ouder
 
Hi,

Mijn eerste applicatie is af en nu wil ik deze gaan distribueren in de App Store. Helaas ben ik nog geen 18 en mag ik dus geen lid zijn van het iOS Developer Program. Gelukkig wil mijn moeder het op haar naam zetten, dus op die manier zou ik toch mijn applicaties kunnen uitbrengen. Nu heb ik al wel een Apple ID welke tevens als mijn iTunes-account fungeert.

Kan iemand mij vertellen of ik dit account kan gebruiken voor het programma en ergens anders de gegevens van mijn moeder in moet vullen, of dat ik een nieuw Apple ID aan moet maken met de gegevens van mijn moeder wat tevens een extra e-mailadres in mijn mail-applicatie betekent.

Ik zie bij sommige developers hun initialen en achternaam staan en ik denk niet dat deze mensen hun Apple ID op die gegevens hebben ingeschreven.

Groet,
Yoeri

sebasdeweert 02-09-12 22:40

Officieel moet je inderdaad 18 zijn wil je applicaties gaan toevoegen in de App Store. Als je al een account hebt met je eigen naam dan kan je deze niet omzetten in de naam van jouw moeder. Je zal dan een nieuw account moeten aanmaken en dan opnieuw die 99 dollar betalen.

Je kan ze ook distribueren op je eigen naam, maar als Apple daar achter komt dan kan het anders gaan uitpakken. Dus als ik jou was zal ik gewoon apps gaan distribueren op de naam van jouw moeder.

Whacko 03-09-12 14:38

Ik zal even wat informatie op een rijtje zetten:

1. normaal kun je je bestaande AppleID gebruiken om developer te worden.
2. de gegevens van de creditcard worden gebruikt voor de naam in de appstore. Dus je moeders naam zal in de appstore bij de apps komen te staan.

oftewel, je kunt je eigen account gebruiken, alleen komt ie dan op naam van je moeder te staan. Als je niet wilt dat het account verandert, kun je het volgende doen.

3. Als je een apart account maakt voor de developer account, kun je je eigen AppleID als teammember invullen en gewoon gebruik maken van de developer account.
Daarbij blijft het wel zo dat nog steeds je moeder als eigenaar van de apps in de Appstore staat. dat valt niet aan te passen.

Tenzij ze een BV zou starten met een naam die je wilt, maar dan moet je ook een creditcard op naam van de zaak hebben.

glitch 13-09-12 20:27

Je kunt alleen teammembers toevoegen als je een zakelijke account hebt.

Whacko 14-09-12 12:08

Hmm je hebt gelijk. Dacht dat ze hetzelfde waren.

WDS001 14-09-12 12:16

Nog enkele dingen:

- Je hoeft geen creditcard te hebben om je Developer Account af te sluiten, het kan ook per bankoverschrijving.
- Het Developer Account moet dan wel op naam van je moeder staan, de naam van de ontwikkelaar kan gewoon jouw naam zijn. In de App Store op de iPhone zie je boven de titel ook steeds de naam van de ontwikkelaar staan. Die kan je vrij kiezen en dat kan dus jouw naam zijn.
- Ook bij een gewoon Developer Account kan je instellen dat meerdere Apple ID's toegang hebben tot het account zodat je bijvoorbeeld gewoon kan inloggen met je huidige Apple ID.

YoerRri 14-09-12 16:40

Ben inmiddels lid.
Ik heb via het account van mijn moeder alles opgezet en mijzelf als teammember toegevoegd, waardoor ik met mijn eigen Apple ID kan inloggen. Ik kan ook in iTunes Connect, maar kan bijvoorbeeld nog geen beta's downloaden (heb me gisteravond aangemeld en het geld staat ook nog op de creditcard).

Volgens WDS001, hoef je geen creditcard te hebben. Dit moet volgens mij wel degelijk aangezien er via die creditcard geverifieerd wordt of het dezelfde persoon betreft.

@WDS001 Waar kan ik mijn eigen naam als ontwikkelaar instellen?

wubbe 16-09-12 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YoerRri (Bericht 818724)
@WDS001 Waar kan ik mijn eigen naam als ontwikkelaar instellen?

Dat doe je volgens mij als je je eerste App aanmaakt in iTunesConnect

YoerRri 16-09-12 22:33

Oké, dat ga ik komende week doen.
Bedankt.

luuksweb 17-09-12 17:43

Hoe zou Apple er dan achter kunnen komen?
Je hoeft toch nergens je geboortedatum in te voeren?
Ik kan me niet voorstellen dat ze iedereen op bijvoorbeeld Facebook gaan opzoeken. ;)

Whacko 18-09-12 15:28

@luuksweb nee, maar je MOET in je AppleID je echte naam opgeven. En die moet overeenkomen met de naam op je creditcard.

luuksweb 19-09-12 16:28

Ik heb een keer gehoord dacht ik dat iemand de creditcard van zijn vader had gebruikt en zelf zijn eigen naam had gebruikt en verdere gegevens.
Ik kan me vergist hebben hoor, dus pin me er niet op vast. ;)

Whacko 19-09-12 16:55

Misschien had die dezelfde voorletters :)

WDS001 19-09-12 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YoerRri (Bericht 818724)
Volgens WDS001, hoef je geen creditcard te hebben. Dit moet volgens mij wel degelijk aangezien er via die creditcard geverifieerd wordt of het dezelfde persoon betreft.

Ik heb een Developer Account zonder creditcard. Aan de hand van de overschrijving kunnen ze vast ook je gegevens natrekken ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:30.