iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   launch image verplicht? (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/126866-launch-image-verplicht.html)

KDApps 05-10-12 12:21

launch image verplicht?
 
Kan iemand misschien vertellen of launch image verplicht zijn?

Een aantal maanden geleden las ik er niks over of het was me gewoon niet opgevallen.

Gisterenavond kreeg ik een mail van Apple om al m'n apps met 'Memory' in de naam aan te passen. Deze apps staan al een tijdje in de store, en nog gebouwd voor iOS 4.3. Ik las van de week ergens dat je tegenwoordig een launch image in je app moet plaatsen, geldt dat ook voor oude apps. Ik wil nl. dat de app gewoon ook nog op oude OS draait.

En zo ja, weet iemand daar misschien wat meer en duidelijke informatie over?

Alvast bedankt,

developer

XIII 05-10-12 12:25

Your app must include at least one image to be displayed while your app is launching. The system displays this image to provide the user with immediate feedback that your app is launching. For information about launch images, see “App Launch (Default) Images.”

Bron: https://developer.apple.com/library/...Resources.html

PS: welke versies van iOS ondersteunen dit dan niet?

KDApps 05-10-12 12:33

Toen ik de app eind vorig jaar opleverde, hoefde het nog niet.... Anders was de app wel afgekeurd... En begin van het jaar heb ik ook nog een aantal apps zonder launch app opgeleverd.

XIII 05-10-12 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KDApps (Bericht 833112)
Ik wil nl. dat de app gewoon ook nog op oude OS draait.

Nogmaals: bij welke versies van iOS geeft dat dan problemen?

Nikooos 05-10-12 12:56

Ook met launchimages blijft het toch gewoon op oude OS-en draaien? Het is maar net wat jij instelt als minimum OS in Xcode.

KDApps 05-10-12 13:02

iOS 4.3..

Heb nu tussen <InfoAdditions></InfoAdditions> het volgende staan:
<key>UILaunchImageFile</key>
<true/>
en een Default.png in de root staan. Wanneer ik de app opstart, krijg ik de Default.png kort te zien en daarna crasht de app. De app is voor iPad bedoelt en in landscape mode. Wat doe ik fout?

En als de "launch image" voor oudere versies niet verplicht is, hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Of is de "launch image" sowieso verplicht zodat het ook op nieuwere iOS-versies werkt?

Thnx..

XIII 05-10-12 13:08

Ik snap nog steeds niet waarom je launch images aan "nieuwere iOS-versies" koppelt...

Nikooos 05-10-12 13:10

Apps die nu in de appstore staan zonder die launch images zullen wel blijven werken, maar ik vermoed dat als je een app moet uploaden, dat een launch image gewoon verplicht is. Op welke iOS je ook wil gaan laten draaien.
Een app bouw je natuurlijk voor een bepaald iOS en hoger.

Wat er verder fout gaat bij jou weet ik niet. Ik doe in Xcode gewoon mijn launch images slepen naar de juiste plek (via targets en dan summary). Verder doe ik dan niets met de plist.

KDApps 05-10-12 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 833158)
Ik snap nog steeds niet waarom je launch images aan "nieuwere iOS-versies" koppelt...

Ik dacht dat het verplicht was, vanwege een nieuwere versie van iOS.. Had eerder niets gelezen over een launch image.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 oktober 2012 om 14:09 ----------

Ik bouw de apps in Adobe AIR... en dan moet ik de plist handmatig aanpassen in de xml file die meegecompiled wordt voor omzetting naar iOS. En afhankelijk van de gekozen AIR SDK zijn bepaalde zaken verplicht dan wel mogelijk.. vandaar m'n vragen...

wubbe 05-10-12 17:12

Wil je App zonder zwarte balken onder en boven op de iPhone 5 kunnen draaien dan heb je inderdaad een launch image nodig: Default-568h@2x.png (640 x 1136)
Je App blijft dan gewoon ook op oude iOS versies draaien.

KDApps 16-10-12 14:47

thnx voor jullie hulp en reacties


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:45.