iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   App Idee: adressen vinden met 06 (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/128727-app-idee-adressen-vinden-06-a.html)

jakef 01-11-12 11:54

App Idee: adressen vinden met 06
 
Hello,

Zoals jullie zien aan mijn stats ben ik nieuw hier en ik denk dat mijn discussie hier thuishoort.

Ik kwam op het idee om een app te ontwikkelen. Voordat ik dit wil ontwikkelen is het natuurlijk
logisch om te kijken of er wel vraag voor is en dat hoor ik graag van jullie. Wees vooral kiritisch!

Het idee is dat er een app komt waarin mensen hun adres invoeren, dit wordt gelinkt aan jouw 06 nummer.
Dit komt in een database en vrienden kunnen met jouw 06nummer jouw adres opvragen. Dit kan handig zijn
voor verschillende einden, verhuizingen, om te bezoeken, kaart versturen etc etc.

Denken jullie dat dit handig is of niet en verbeeld ik het mij?

Thanks!

Nikooos 01-11-12 12:37

Waarom zou ik mijn adres en 06 nummer zomaar ergens in een app knallen?

XIII 01-11-12 12:38

Een soort omgekeerd zoeken op (mobiel) telefoonnummer dus?

Qua dienst ga je dan concurreren met Google (Contacts), Plaxo, etc. Uitdagend...

Ik denk niet dat mensen zomaar hun gegevens op jouw server gaan achterlaten.

Jonaske_ 01-11-12 16:08

Je zou dan denk ik moeten connecteren met een server die al deze informatie bezit. Jammer genoeg zijn deze servers niet openbaar, en kan je niet zo maar even aan deze gegevens ;)

Whacko 01-11-12 16:36

@Jonaske,

Hij wil zelf zo'n database opzetten.

On-topic: Het is misschien handig. Maar erg privacy gevoelig. Ik zou het persoonlijk niet doen. Hoe weet ik dat je de adresgegevens niet doorverkoopt? of als de server gehackt wordt, dan ligt mijn adres op "straat":P

Jonaske_ 01-11-12 16:46

Het is toch zo goed als onmogelijk om bijna alle adressen zelf in één database te krijgen samen met een GSM-nummer via enkel een app voor iOS. Als je geen gebruikers hebt, zal je app geen succes zijn, omdat er bijna niets in de database staat.

Whacko 01-11-12 16:50

Dat ben ik met je eens, maar dat is wel wat hij zei.

vuurvreter 01-11-12 18:01

Mijn vrienden, collega's en familie kennen mijn 06 nummer + adres.
Dus waarom een app?

Jonaske_ 03-11-12 17:36

Dat is ook nog waar. Zo'n app bestaat al namelijk de contactenapp ;)

jakef 05-11-12 15:11

Thanks voor al die reacties!
ik begrijp inderdaad dat privacy een gevoelig onderwerp is.

Misschien is dit ook niet de goede doelgroep. Maar stel je voor ej bent op vakantie en je wilt een kaartje sturen ofzo, dan heb je vaak niet je adressenboekje bij je en hoeveel mensen hebben hun contacts app helemaal ingevuld? (ik ken vrijwel niemand die dit heeft)

Stel je kan aangeven dat mensen het nummer/adres niet kunnen vinden behalve als je hun vriend bent of dat JIJ toestemming moet geven voordat iemand jouw adres kan krijgen.

XIII 05-11-12 16:11

Hoe weet jij dan wie hun vrienden zijn?

parv 05-11-12 22:10

Ik vul altijd mijn contacten zo compleet mogelijk in. Ik dacht dat dat normaal was om te doen, haha!

complete (bedrijfs)namen, (email) adressen, telefoonnummers en verwante personen noem maar op.

De moeite en tijd die de user neemt om contactgegevens bij je app in te voeren kan hij ook nemen om te doen in zijn standaard contacten app.

Ik wil je helemaal niet ontmoedigen! Je komt vast wel op een killer app!

Succes!

Whacko 06-11-12 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parv (Bericht 849552)
Ik vul altijd mijn contacten zo compleet mogelijk in. Ik dacht dat dat normaal was om te doen, haha!

complete (bedrijfs)namen, (email) adressen, telefoonnummers en verwante personen noem maar op.

De moeite en tijd die de user neemt om contactgegevens bij je app in te voeren kan hij ook nemen om te doen in zijn standaard contacten app.

Ik wil je helemaal niet ontmoedigen! Je komt vast wel op een killer app!

Succes!

Je hebt gelijk dat je die moeite kunt nemen.

Maar in het geval wat Jakef beschrijft, hoef je alleen je eigen adresgegevens een keer in te vullen. En je vrienden kunnen het dan opvragen. In jouw geval moet je zelf voor al je vrienden, kennissen etc de gegevens invullen.

Ideetje voor Jakef, is het niet makkelijk om een koppeling met facebook en linkedIn te maken, zodat je via die weg weet wat iemands vrienden zijn? dan zou ik niet direct alle vrienden toegang willen geven, maar dat je personen kunt selecteren die het mogen zien.

Maar dan nog, ik persoonlijk zou niet snel mijn gegevens ergens in een database willen hebben ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:21.