iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Eigen App zonder ervaring? (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/135286-eigen-app-zonder-ervaring.html)

Larssss 14-02-13 21:55

Eigen App zonder ervaring?
 
Beste forumleden,

Ik ben van plan om zelf een eigen app te maken. Maar heb hier nog geen enkele ervaring mee. Is er een mogelijkheid om dit te bouwen via een programma, zodat je niet echt programmeerkennis nodig hebt? Of moet je dit echt zelf schrijven.
Ik ben van plan om een app te maken voor school, die je een push-bericht geeft als er een les uitvalt. Zou dit kunnen lukken?

Groet,
Lars

EDIT: Ik werk tevens met windows, al zou er een programma zijn om zo'n app te maken.
En wat kost het om een app in de AppStore te krijgen? Ik zou de App op iPod's en iPhone's willen laten werken. Als het lukt uiteraard ook op iPad's, maar iPod's en iPhone's vind ik het belangrijkst.

XIII 14-02-13 22:16

Om Apps in de AppStore te kunnen krijgen betaal je EUR 79,- per jaar.

Om push-berichten te kunnen sturen heb je daarnaast een eigen/gehuurde server nodig.

Hoe kom je eigenlijk aan de info of een les uitvalt?

Larssss 14-02-13 22:24

Ow, dat is wel aan de dure kant.
Ik heb wel een server voor mijn website, zou het daarbij kunnen?
De info of een les uitvalt staat op een site op internet, ik dacht aan een systeem dat je je klas invult, en daarna per uur dat er een lokaalwijziging of les uitvalt een pushbericht.

XIII 14-02-13 22:35

Hangt er vanaf welke processen/tools op de server van je website mogen draaien.

Push notificaties zijn niet het eenvoudigste om mee te beginnen...

Hoe wil je de informatie over uitval van internet halen?

Bubbly 14-02-13 23:39

Maak een opzet, stel het je school voor en suggereer dat jij de ontwikkelaar bent en dat jij je eigen jaarkosten betaalt, maar dat zij de push server hosten. Wordt namelijk een duur grapje als het aanslaat en je server ligt plat ;)

Nikooos 15-02-13 08:38

Oh en hij moet een Mac kopen, want op Windows kan je niet ontwikkelen.

wubbe 15-02-13 08:40

En leren programmeren ;)

Nikooos 25-02-13 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 878460)
En leren programmeren ;)

Ja, maar dat verwachten ze wel te kunnen met een programmatje waarbij je geen kennis nodig hebt joh. Waarschijnlijk moet hij die dan wel eerst even bouwen.

Scorpio058 07-03-13 19:15

Je kunt op Windows een programma genaamd VMware installeren. Dit is een programma om verschillende besturingssystemen te laten lopen in een virtualisatie-box. Zo kun je ook de nieuwste Mac OS X installeren, en daar kan je weer XCode op installeren zodat je kunt programmeren. Hier zijn genoeg tutorials over te vinden.

Guest-20180925190238 07-03-13 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio058 (Bericht 883947)
JZo kun je ook de nieuwste Mac OS X installeren, en daar kan je weer XCode op installeren zodat je kunt programmeren.

De nieuwste OS X versie, zijnde OS X 10.8.2 Mountain Lion, kan je alleen maar in de Mac App Store kopen en dat gaat niet met VMWare.

Een zeer slecht begin voor jouw eindwerk informatica (denk ik) :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:39.