iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Glutenvrij app (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/135878-glutenvrij-app.html)

RKoster 25-02-13 11:01

Glutenvrij app
 
Goedemorgen,

ik vroeg me af of iemand zin en tijd had om een app te maken voor een "goed doel" en een redelijk breed publiek

mijn vrouw heeft sinds 2 weken de diagnose gluten allergie of coeliakie (medische naam) net als vele mensen in nederland (1 op 100 mensen), er zijn helaas heel veel producten waar gluten in zitten maar gelukkig zijn daar zijn wat hulpjes voor om producten te identificeren.

ik gebruik een app van android als voor beeld, deze heet glutenvrij

hier wordt een streepjescodescanner gebruikt om de barcode te lezen en deze in te voeren op de site livaad.nl (Resultaat)

door de barcode op deze site in te vullen krijgt de de gebruiker te zien of er gluten of lactose (lactose intolerantie komt vaak voor bij gluten allergie) in zitten en of er besmettingsgevaar is op gluten

ik hoop dat iemand mij, mijn vrouw maar vooral nog meer mensen wil helpen met een tool om het zoeken te vergemakkelijken.

met vriendelijke groet,

Ramon Koster

jooskieffer 12-06-13 00:05

Ik ben hier ook wel heel erg benieuwd naar.

Whacko 12-06-13 14:37

Ik zal er eens naar kijken. Als ik tijd heb kan ik wel iets leuks maken :)

jooskieffer 13-06-13 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Whacko (Bericht 898940)
Ik zal er eens naar kijken. Als ik tijd heb kan ik wel iets leuks maken :)

Thanks!

Als je wat meer info wilt over glutenvrij of als ik je ergens mee kan helpen moet je het maar zeggen, dan kan ik kijken of ik wat voor je kan doen!

Whacko 14-06-13 13:29

Ik zou het voornamelijk fijn vinden om met iemand een beetje te kunnen sparren over wat nuttige informatie is om te laten zien, en op wat voor manier. Als ervaringsdeskundige kan jij precies zeggen welke informatie je nodig hebt als je een produkt in je handen hebt.

jooskieffer 16-06-13 22:53

Allereerst zou het fijn zijn om wat informatie te geven over wat gluten(coeliakie) precies inhoud. Zie wiki Coeliakie - Wikipedia . Aangezien gluten allergie soms ook gepaard gaat met andere allergieen zou het ook prettig zijn als er ook bij staat welke allergie er ook evt in voor kan komen. Ook zou het fijn zijn als er in de app wordt vermeld als er geen gluten in het product zitten maar wel evt in een fabriek wordt gemaakt waar ook gluten producten worden geproduceerd. Eigenlijk dus wat de TS ook had vermeld.

Als extra zou het ook leuk zijn als je bijv restaurants laat zien die glutenvrij serveren. En ook op welke webshops glutenvrij te verkrijgen is.

Misschien is het handig om te communiceren via de mail?

Whacko 18-06-13 14:38

dat is prima, stuur me maar even je email per PM :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:41.