//

App voor makelaarskantoor

App voor makelaarskantoor discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste members van iCulture, Vorige week heb ik op school de eindexamen opdracht gekregen voor informatica. Een van deze opdrachten is het maken van een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-03-13, 20:06
Scorpio058 Scorpio058 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 9
Standaard App voor makelaarskantoor

Beste members van iCulture,

Vorige week heb ik op school de eindexamen opdracht gekregen voor informatica. Een van deze opdrachten is het maken van een app voor een fictief makelaarskantoor. Ik ben de hele week al week bezig met research. Ik heb inmiddels XCode samen met m'n iPhone/iPad werkende gekregen. Maar nu de app nog.

In deze app moeten woningen komen die in een database staan, de app moet dus worden gekoppeld met MySQL. In de app moet ook een zoekfunctie komen met de volgende functies: prijsklasse, locatie, bouwperiode en type woning. Zodra de gebruiker op zoek drukt moeten natuurlijk de huizen te voorschijn komen met een thumbnail van de woning. Als de gebruiker een woning aanklikt moet de gebruiker ook alle afbeeldingen kunnen bekijken die bij de woning horen.

Mijn vraag in het kort: hoe kan in MySQL integreren in XCode en hoe kan ik de zoekfunctie maken in de app.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Laatst gewijzigd door Scorpio058; 08-03-13 om 10:23.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-03-13, 02:24
pipo-1998 pipo-1998 is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 115
Standaard

Leren programmeren ;-)
__________________
iPhone 2G 8GB, 3G 16GB, 4 32GB, 4S 16GB. iMac 20", 24", 27".
  #3  
Oud 25-03-13, 04:01
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Je zal een soort API moeten maken. Dit betekent dat je via bijvoorbeeld php verbinding moet aanroepen met de MySQL. Er zijn ook andere wegen, maar dit zou ik nooit gaan gebruiken. Even een heel klein voorbeeldje:

PHP-code:
<?php

mysql_connect
($host$user$password);
mysql_select_db($db);

if(
$_GET['api'] == "JE_EIGEN_API_KEY")
{
if(
$_GET['wat'] == "get" && $_GET['namen'])
{
$select mysql_query("SELECT * FROM namen ORDER BY id");
$row mysql_fetch_array($select);
echo 
$row['id'];
echo 
$row['naam'];
}
}
Aangezien dit een schoolopdracht is ga ik je hier niet echt verder bij helpen. Wat je moet doen is via een $_GET data ophalen vanaf de database en in XCode proppen.

Succes!
  #4  
Oud 04-04-13, 20:21
Scorpio058 Scorpio058 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor je reactie @sentmen. Ik heb inderdaad gebruik gemaakt van API, werkt perfect,! Nogmaals bedankt.
Reageren

Labels
mysql, phpmyadmin, xcode, zoekfunctie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Quiet time app voor iPhone? = app die iPhone voor bepaalde tijd uit kan zetten ctrl8 iPhone Apps 5 16-09-11 12:17
Hoe zit het met de betaling voor Comics voor Marvel Comics App, DC Comics App enz grinder86 iPad Apps 0 06-06-11 22:58
App door review krijgen / hoe app meer diepgang te geven voor app store klaverentwee Ontwikkelen voor iOS 2 10-01-11 20:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:32.