iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Ervaringen iOS 7 beta en Golden Master (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/140400-ervaringen-ios-7-beta-golden-master.html)

gls 16-06-13 16:01

heb nu uitgebreid getest, maar ik ga weer terug naar iOS 6.1.3. Ik begrijp dat het een beta is, maar er moet echt nog een hoooop gebeuren nog en het is niet bruikbaar als je je telefoon nodig hebt :)

  • ik heb gemerkt dat als ik location uit heb staan, apple/google maps opstart, dan location services aanzet dan duurt het 5 minuten voordat ie een fix heeft
  • verder veel apps die crashen.
  • Was eergisteren in het buitenland aan het bellen, 1x gesprek afgebroken, daarna weer een gesprek en werd mn telefoon heet, en toen bam-> restart. 40% van de accu in 10 minuten weg...
  • iMessage doet raar, berichten worden niet of soms bezorgd (meestal niet) en sync met andere apparaten werkt niet tot nauwelijks.
  • Pincode vragen gaat soms niet goed, ik heb er een code opstaan, en ingesteld dat ie pas na 1 minuut moet vragen. Nu al een paar keer gehad dat ie gewoon unlockte zonder om naar een code te vragen... (na 10 of 20 minuten!!)
  • en nog meer vage dingen, invulvelden die verdwijnen bij bijv. whatsapp en imessage...

SanderBrabant 16-06-13 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otje82 (Bericht 899400)
Sinds 2 uurtjes de Beta draaiende. Vind het er erg mooi uitzien. Ben trouwens met Vodafone van carrier 14.0 naar 14.5 gegaan. Kan alleen nog steeds geen 4G aanzetten.

Ik ben inderdaad met Vodafone ook naar 14.5 gegaan, waar heb je vandaan dat wij dan 4G zouden moeten kunnen gebruiken? Is dat ergens terug te lezen?

Guest-20180925190238 16-06-13 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gls (Bericht 899691)
  • en nog meer vage dingen, invulvelden die verdwijnen bij bijv. whatsapp en imessage...

Een beta firmware zit vol met problemen en bugs, maar "vaag" zijn die problemen zeker niet. Lees de Diagnostic reports met Xcode (of de OS Console) in en dan zijn de problemen meteen minder "vaag:.

Je kan ook de crash en diagnostic reports naar de ontwikkelaars sturen. Die zijn daar meestal zeer blij mee.

Otje82 16-06-13 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SanderBrabant (Bericht 899713)
Ik ben inderdaad met Vodafone ook naar 14.5 gegaan, waar heb je vandaan dat wij dan 4G zouden moeten kunnen gebruiken? Is dat ergens terug te lezen?

Het staat nergens officieel. Maar omdat ze wel beginnen met de uitrol had ik het wel gehoopt. Aantal Belgische providers zijn na een update naar 14.5 ook begonnen met de 4G schakelaar had gehoopt dat het bij Vodafone ook zou kunnen.

Rhan 16-06-13 22:44

Dit vind ik:

-Ik vind de nieuwe calender en het overzicht (eigenlijk geen tot nauwelijks) in het notificatiecentrum een hele teleurstelling.
-Ik mis voice memo's
-Sommige icoontjes zijn lelijk (Foto's, Game Center, Settings, Safari)
-Bewegende achtergrond is irritant ivm eigen achtergrond instellen (dit gaat nooit zo goed als op iOS6<)
-Textgrootte is veel te groot in notificatiecenter

arvacker 17-06-13 12:43

iPhone 5 Proximus 4G (LTE)
 
Ik heb een iPhone 5 met iOS 7 Beta op, ik vind dat deze doorgaans soepel draait, de meeste apps blijven functioneel, al merk ik wel een (kleine) impact op de batterij.
Ik heb echter een vraagje. Ik zou graag mijn iPhone op het 4G netwerk van Proximus krijgen, wanneer ik gebruik maak van de carrier file van de iPad mini (zoals op enkele fora aangeboden), dan krijg ik wel de LTE schakelaar, maar kan ik toch geen verbinding maken met het 4G netwerk.
Weet iemand toevallig waar dit aan zou kunnen liggen?

alvast bedankt!

Djeebs 17-06-13 13:18

Heb dit voor je gevonden ivm iphone 5 4G en proximus

Hoe Apple 4G in België tegenhoudt | Apple Nieuws Vlaanderen

arvacker 17-06-13 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djeebs (Bericht 899775)
Heb dit voor je gevonden ivm iphone 5 4G en proximus

Hoe Apple 4G in België tegenhoudt | Apple Nieuws Vlaanderen

Dat stukje heb ik inderdaad al gelezen, ik vind het nogal kinderachtig van Mobistar en zwak van Proximus (dat ze niet meer op hun strepen staan).
Maar op zich kon je hier vroeger (iOS 6.1.3) omheen, door het carrier bestandje van de iPad Mini (die wel toegang heeft tot Proximus 4G) op je iPhone te laden. Ik vroeg me nu gewoon af hoe het komt dat dit met ios7 niet meer lukt. Je krijgt wel de LTE schakelaar, maar je maakt geen verbinding met LTE.

Bomans 17-06-13 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arvacker (Bericht 899781)
... Ik vroeg me nu gewoon af hoe het komt dat dit met ios7 niet meer lukt. Je krijgt wel de LTE schakelaar, maar je maakt geen verbinding met LTE.

Ik heb iOS7 en Proximus, maar geen LTE schakelaar ... Jij wel dan? :confused:

arvacker 17-06-13 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 899785)
Ik heb iOS7 en Proximus, maar geen LTE schakelaar ... Jij wel dan? :confused:

Je krijgt pas de LTE switch als je carrier file van de iPad Mini erop zet. (zoals hier beschreven). Nu merk ik echter dat dit niet werkt op iOS 7.

Edit: link vergeten.
http://www.dbruckmann.eu/proximus-4g.../#.Ub75YRZRpcw

Bomans 17-06-13 14:14

Ah, op die manier.
Ik paste de carrier.plist in de folder /System/Library/carrier Bundles/iPhone/Unknown.bundle/ op 6.1.3 handmatig aan.

Zo werkte LTE perfect.
Want volgens wat ik las mis je mms/imessage functionaliteit als je de iPad carrier erop zet.

Dat werkte met mijn methode wel.

arvacker 17-06-13 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 899793)
Ah, op die manier.
Ik paste de carrier.plist in de folder /System/Library/carrier Bundles/iPhone/Unknown.bundle/ op 6.1.3 handmatig aan.

Zo werkte LTE perfect.
Want volgens wat ik las mis je mms/imessage functionaliteit als je de iPad carrier erop zet.

Dat werkte met mijn methode wel.

Hoe kan ik dit doen? Lijkt me interessant!

mausje68 17-06-13 14:51

In eerste instantie liep alles soepel, maar daarna bleef de herinneringenapp hangen. Je kunt de app wel opnieuw opstarten, maar doet daarna niets meer.

Bomans 17-06-13 14:55

voeg in cydia http://v.backspace.jp/repo/ toe

installeer CommCenter patch

installeer iFile

open iFile navigeer naar /System/Library/carrier Bundles/iPhone/Unknown.bundle/

open carrier.plist via Property List Viewer

duw rechtsonder op plus

Name: Show4GSwitch

Type: Boolean

dan "create".

controleer of de schakelaar van Show4GSwitch aan staat.

dan bij apns -> open Dictionary 0

bij apn vul je internet.proximus.be in

herhaal voor Dictionary 2

klik "done" om carrier.plist op te slaan.

herstart iPhone of vliegtuigmodus aan en uit zetten

Als iMessage en Facetime nog niet werken, gewoon hun respectievelijke schakelaar eens uit en terug aan zetten

arvacker 17-06-13 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 899802)
voeg in cydia backspace.jp Cydia Repository toe

installeer CommCenter patch

installeer iFile

open iFile navigeer naar /System/Library/carrier Bundles/iPhone/Unknown.bundle/

open carrier.plist via Property List Viewer

duw rechtsonder op plus

Name: Show4GSwitch

Type: Boolean

dan "create".

controleer of de schakelaar van Show4GSwitch aan staat.

dan bij apns -> open Dictionary 0

bij apn vul je internet.proximus.be in

herhaal voor Dictionary 2

klik "done" om carrier.plist op te slaan.

herstart iPhone of vliegtuigmodus aan en uit zetten

Als iMessage en Facetime nog niet werken, gewoon hun respectievelijke schakelaar eens uit en terug aan zetten

Bedankt voor de uitleg! Zou je misschien jouw aangepaste .ipcc bestand ergens kunnen uploaden? Dan hoef ik m'n toestel niet te jailbreaken (denk ook niet dat er al een is voor iOS 7) en dan kan ik ineens ook zien of het aan het iPad bestandje ligt, of aan een controle van Apple.
alvast heel erg bedankt!

Bomans 17-06-13 16:23

Heb nu iOS7, zonder aangepast ipcc bestand.

pjpaul 17-06-13 20:43

Meer mensen last van uitvallende Wi-Fi. Via control center even uitzetten en weer aanzetten en het werkt weer. iPhone 5 met iOS 7

nylezis 17-06-13 20:50

Draait redelijk. Vind hem vooral bij het indrukken van de homeknop nogal traag reageren. Ook het multiasken gaat nogal traag. Voor de rest wat kleine bugs wat normaal is voor beta versie. Iemand enig idee wanneer we doorgaans ongeveer de volgende beta kunnen verwachten?

joost1234 17-06-13 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nylezis (Bericht 899859)
Iemand enig idee wanneer we doorgaans ongeveer de volgende beta kunnen verwachten?

Beta1 verloopt 24 juni dacht ik, dus binnen een week :-)

Guest-20180925190238 17-06-13 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joost1234 (Bericht 899864)
Beta1 verloopt 24 juni dacht ik, dus binnen een week :-)

Ik dacht op 24 juli, dus binnen vijf (5) weken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:19.