//

hoogte van in-app purchases laten variëren

hoogte van in-app purchases laten variëren discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik sta op het punt om een app te lanceren waar abbonementsvormen aan vast zitten. Nu wil ik bedragen voor in-app purchases per gebruiker laten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-12-13, 12:01
DerkBurger DerkBurger is offline
 
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 4
Standaard hoogte van in-app purchases laten variëren

Ik sta op het punt om een app te lanceren waar abbonementsvormen aan vast zitten. Nu wil ik bedragen voor in-app purchases per gebruiker laten variëren. Dit klink misschien vreemd, maar ik zal het toelichten met een voorbeeld:

Gebruiker 1 is van de gratis versie naar een 5GB jaarabbonement gegaan voor 10euro. Dit abbonement blijkt na 6 maanden niet voldoende en hij wil upgraden naar 10GB voor 20euro. Aangezien hij nog 6 maanden 'tegoed' heeft, zou dat bedrag gecompenseerd moeten worden. Dus: 20euro - (10euro/2) = 15 euro.

Gebruiker 2 volgt een heel ander proces en die wil zijn gratis account gelijk upgraden naar 10GB en betaalt dus gewoon 20euro.

Zo zijn er tal van mogelijkheden (ook met downgraden) van bedragen die gebruikers zouden moeten betalen, maar Apple heeft de 'in app purchases' vastgezet met vaste prijzen (Tier 1, tier 2, tier 3).

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of weet hoe je zo'n op maat gemaakte betaling in iOS mogelijk maakt?

Ik heb al contact gezocht met Apple, maar zij hebben tot nu toe nog niet gereageerd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-12-13, 12:07
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Voor zover ik weet zijn variable prijzen niet mogelijk.
  #3  
Oud 06-12-13, 12:19
DerkBurger DerkBurger is offline
 
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 4
Standaard

Meerdere partijen zullen hier toch mee werken? Ik heb geprobeerd inzicht te krijgen in hoe zij dit oplossen, maar zij zijn niet zo happig om dit te delen.

Het lijkt me ook veel te omslachtig om per gebruiker een bepaald bedrag via een overschrijving te retourneren. Bedankt voor je reactie Nikooos.
  #4  
Oud 06-12-13, 16:46
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Je kunt 2 dingen doen:
Een:
voor dezelfde GB's updates meerdere verschillende types definieren in iTunesConnect: dus een upgrade naar 10GB kan meerdere prijzen hebben. De app laat dan alleen de upgrade zien die op dat moment van toepassing is: dus die van 6 maanden voor 15 Euro.

De andere optie is veel makkelijker, en deze heb ik zelf wel eens geimplementeerd:
De gebruiker betaalt gewoon 20 Euro, maar de einddatum wordt met 6 maanden verlengd.de oude abbonnementsvorm van 5GB vervalt dan en loopt over in die van 10GB. je zit dan wel met het feit dat de gebruiker al 10 euro heeft betaald. maar daar hebben ze zelf voor gekozen. Dus om de gebruiker tegemoet te komen bied je deze gewoon standaard tegen een bepaalde korting aan.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
Reageren

Labels
betaling, betalingssysteem, in-app payment



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan Apple een App verwijderen zonder je daar van op de hoogte te stellen? FransHalsema iPhone Apps 4 31-03-12 18:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.