//

Bij typen in textfield domein achtervoegen

Bij typen in textfield domein achtervoegen discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedeavond, Ik ben momenteel bezig met een app te maken voor ons online systeem. In dit systeem moet per gebruiker ingelogd worden. Op de app ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-12-14, 22:21
BluebirdSoftware BluebirdSoftware is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 6
Standaard Bij typen in textfield domein achtervoegen

Goedeavond,

Ik ben momenteel bezig met een app te maken voor ons online systeem. In dit systeem moet per gebruiker ingelogd worden. Op de app is dit dus ook van toepassing.

Nu moet er bij de app gekozen worden op welk domein (subdomein) ingelogd moet worden. Elke klant heeft een apart subdomein.

Nu wil ik dat ze alleen het eerste deel van het subdomein hoeven in te typen. Is het domein: klant1.website.nl dan moeten ze klant1 intypen en zou automatisch .website.nl achter de tekst in het textfield toegevoegd moeten worden.

Dit zou bij iedere getypte letter moeten gebeuren en de tekst (.website.nl) zou niet aanpasbaar moeten zijn.

Is dit mogelijk?

Voorbeeld, tekstvak domein is leeg. Ik typ de letter k, tekstveld moet worden: k.website.nl. typ ik zonder ergens op te klikken de l dan moet er komen: kl.website.nl.

Selecteer ik een ander tekstveld en daarna klik ik ergens op het tekstveld, dan moet de cursor voor .website.nl komen en moet ik door kunnen typen achter het eerste deel van het subdomein. de .website.nl moet dus niet geselecteerd kunnen worden.

Is dit mogelijk, en zoja hoe?

Vriendelijk bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-14, 22:42
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Dus de klant mag dat domein niet zelf intikken?

Waarom wil je het dan toch in een invoerveld hebben?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 05-12-14, 22:44
BluebirdSoftware BluebirdSoftware is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 6
Standaard

De klant moet het inderdaad niet zelf kunnen intikken.
Puur ter verduidelijking en om fouten te voorkomen.

Als er staat domein: ______ dan weet de klant misschien niet wat een domein is (zijn geen ict'ers).

Staat er domein: __.website.nl dan weten ze wat ze moeten intikken. Om het systeem te gebruiken moeten ze naar het subdomein navigeren dus dit is bij de gebruikers bekend.
Als er andere (nette) opties zijn is dit ook het overwegen waard, maar dit leek mij de duidelijkste...
  #4  
Oud 05-12-14, 22:59
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Kun je het domein niet in een label rechts naast het tekstveld zetten?
  #5  
Oud 05-12-14, 23:01
Bbuster Bbuster is offline
• iOS 8.0.2
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 13
Standaard

Dat kan idd, maar dat is iets minder mooi omdat er dan ruimte tussen de ingetypte tekst en het domein staat, en als subdomein langer is als invoerveld klopt het domein voor het oog niet meer...

Maar mocht mijn idee niet kunnen is dit inderdaad een optie, bedankt voor het meedenken!
  #6  
Oud 05-12-14, 23:04
BluebirdSoftware BluebirdSoftware is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 6
Standaard

Zie net dat er ooit via iphone is ingelogd met ander account, het moest met dit account geplaatst worden, excuses!
  #7  
Oud 06-12-14, 18:24
BluebirdSoftware BluebirdSoftware is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 6
Standaard

Niemand een idee?
  #8  
Oud 08-12-14, 07:28
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik zou ook gewoon een label erachter plaatsen. Als je dat niet wilt zul je met
Citaat:
- (BOOL)textField: (UITextField *)textField shouldChangeCharactersInRange: (NSRange)range replacementString: (NSString *)string
moeten gaan werken. En zodra je op het veld klikt de onFocus afvangen en de cursor op de plek zetten waar je het wilt hebben.

Maar ik raad het erg af om zo te doen, want het is noagl buggy. En als iemand een hele lange klantnaam heeft en in het begin een fout maakt zal hij backspace moeten gebruiken, want als er op de tekst geklikt wordt zou hij naar het einde van de naam springen.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #9  
Oud 08-12-14, 08:55
BluebirdSoftware BluebirdSoftware is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 6
Standaard

Ik begrijp inderdaad dat het niet handig is om te doen.

Maar misschien is mijn hele denkwijze wel fout.

We hebben een systeem gemaakt voor verschillende klanten. Elke klant heeft een eigen database maar gebruikt hetzelfde systeem. wanneer een klant inlogt moet ik dus weten met welke database ik moet verbinden. Logt klant76 in (welke in database5 staat bv) dan moet hij daar mee verbinden.

Is dat op een handige manier te doen waarbij de gebruiker zelf geen invloed heeft?

Ik weet niet of het allemaal duidelijk is wat ik bedoel, zo niet probeer ik het andere uit te leggen.

Bedankt!
  #10  
Oud 08-12-14, 11:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Kun je dat dan niet op basis van de gebruikersnaam doen?

En de klant er helemaal niet mee lastigvallen?
  #11  
Oud 08-12-14, 11:59
BluebirdSoftware BluebirdSoftware is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2014
Berichten: 6
Standaard

Dat zou ik het liefste willen inderdaad,

maar elke klant heeft een x aantal werknemers die moeten kunnen inloggen via onze app (waar ik nu aan begonnen ben).

Elke klant heeft een eigen database met daarin +/- 300 werknemers. Moet ik elke database doorzoeken naar de werknemer met de ingevulde gegevens? (uiteindelijk worden het aantal databases groter en duurt het veel te lang voordat iets gevonden is).

Daarnaast zouden in twee verschillende databases ook dezelfde login gegevens kunnen voorkomen.
Reageren

Labels
placeholder, textfield, xcode



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Pop up bij het typen TomDV iPhone algemeen 4 11-06-12 22:13
textfield en label probleem alliems Ontwikkelen voor iOS 2 05-10-11 15:15
T9 automatische aanvulling bij typen JeeveeJ iPad algemeen 3 03-08-11 13:06
Toetsenbord erg langzaam bij typen van Mail. iPhoneRobin iPhone algemeen 2 13-07-08 17:51
geen klik bij het typen myplace Unlock [archief] 8 04-05-08 19:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.