//

Iphone bluetooth

Iphone bluetooth discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen. Ik wil graag een tool ontwikkelen waardoor bluetooth wel volledig ( of tenminste grotendeels ) bruikbaar word in combinatie met anderen apparaten. Er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-07-08, 18:10
alo-b alo-b is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Dicht bij den haag
Berichten: 150
Standaard Iphone bluetooth

Beste mensen.

Ik wil graag een tool ontwikkelen waardoor bluetooth wel volledig ( of tenminste grotendeels ) bruikbaar word in combinatie met anderen apparaten. Er zijn een paar kleine probleempjes. Ik weet niet veel van macs af ( zeg maar rustig, Niks ). Wel weet ik redelijk wat van windows af. Ook heb ik wel wat ervaring met Visual c++ en Visual c#. Ik wil er 6 weken lang, 24 uur per dag, aan werken. Alstjeblieft zeg niet direct dat het me niet lukt, maar kom liever met tips, info over het bluetooth van de iphone, beveiligingsinfo en misschien zelf met een aanbod van hulp.

Groetjes aloys
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-07-08, 18:22
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Heb je al rond ge-googled?
Misschien kun je contact leggen met programmeurs en ontwikkelaars van de eerste generatie iPhone.
Het is een gemis wat heel veel mensen ervaren en waar al heel veel aandacht aan is besteed bij de 1e versie.
Als je de draad (samen) kan oppakken waar zij afgehaakt zijn denk ik dat je al een grote stap hebt genomen.
Stel de vraag anders ook eens op modmyiphone.com. Ik hoop serieus dat het lukt, dan ben je mijn held!

Niet negatief bedoeld, maar ik reken er niet op, in meer dan een jaar is het wereldwijd nog niemand gelukt namelijk
  #3  
Oud 15-07-08, 18:22
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

-> Verplaatst naar Ontwikkelen voor iPhone/SDK
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #4  
Oud 15-07-08, 20:10
alo-b alo-b is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Dicht bij den haag
Berichten: 150
Standaard

Ik heb misschien een idee. Als een programma als dit

Modbreak:
Dit soort links over het hacken van iets zijn niet toegestaan op dit forum!



werkt op de iphone, dan is het daarna alleen nog maar een kwestie van het programma zo aanpassen dat je niet meer kan hacken, maar alleen maar kan verbinden. Proberen kan altijd natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Destiny; 16-07-08 om 19:37.
  #5  
Oud 15-07-08, 21:12
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Hoi Aloys, ik denk dat je hiervoor wel een onofficiële app moet maken, de SDK die apple beschikbaar stelt in het officiële programma is niet toereikend verwacht ik.

Je moet sowieso een unlocked iPhone hebben, waar je met de installer programma's op kunt installeren. Voor 2.0 is die er nog niet, dus je hebt een oude iPhone nodig met versie 1.1.4.

De volgende stap is het installeren van de toolchain, zodat je programma's kunt gaan maken voor de iPhone. Ik heb dit zelf nog nooit op windows gedaan, wel op de mac en dat werkt in principe prima. Ik verwacht dat het voor windows ook wel gaat lukken. ff googlen op iphone toolchain windows moet voldoende zijn.

Windows Cygwin Binary Toolchain Installation - GameOver

Als je een en ander draaiend hebt, en je eerste eigen Hello World op je iPhone hebt staan, ben je wel een paar uurtjes verder

Daarna het genoemde boek in deze thread lezen en de voorbeelden uitproberen. https://forum.iculture.nl/f8/ap...vd-iphone.html In een van de laatste berichten staat een download link.

Heb je dit onder de knie, dan moet je inderdaad gaan zoeken hoe je Bluetooth e.d. kunt implementeren, daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.

Succes.

Laatst gewijzigd door ideveloper; 15-07-08 om 21:14.
  #6  
Oud 15-07-08, 23:30
friskyrex friskyrex is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 32
Standaard

Misschien best ff googlen op objective-c. Dit is de programmeertaal in mac OSX. Je hebt er ook compilers voor op windows.
  #7  
Oud 16-07-08, 09:08
Luipaard Luipaard is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard

Het beste wat je kunt doen is waarschijnlijk de FreeBSD bluetooth stacks aanpassen en hercompileren voor ARM. Aangezien Mac OS X veel invloeden bevat van (Free)BSD.

Als je je iPhone gejailbraked hebt zou je deze moeten kunnen plaatsen via SSH. Daarna zou je applicaties moeten kunnen schrijven die gebruik maken van de bluetooth stack.

Dit vereist een grote kennis van FreeBSD, bluetooth en de iPhone OS structuur (en in hoeverre deze overeenkomt met die van FreeBSD)
  #8  
Oud 09-10-08, 14:12
Locutus1 Locutus1 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 36
Standaard

Het is ondertussen al meer dan 6 weken later. Al gelukt?
  #9  
Oud 09-10-08, 19:11
Spasta Spasta is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 47
Standaard

Moest het lukken... zal erg veel interesse zijn in het programma denk ik!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth iphone 4? apotheosis iPhone algemeen 4 03-07-10 16:19
Bluetooth functie van iPhone met bluetooth radio partyfart iPhone algemeen 25 15-12-09 12:30
Bluetooth en 2g iphone stefsegers iPhone algemeen 6 22-09-08 16:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:33.