iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Fout bij het testen app (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/17551-fout-testen-app.html)

macfreaker 28-07-08 11:13

Fout bij het testen app
 
1 Bijlage(n)
Ben bezig met een applicatie te maken in xcode maar wanneer ik die wil testen op mijn iphone krijg ik een fout. Echter wanneer ik kies voor de simulator dan gaat die wel. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn.Moet wel bij zeggen dat ik (nog) niet geregistreerd ben bij apple, maar ik denk niet dat dit iets uitmaakt.

Bomans 28-07-08 11:21

ben je hier iets mee?
https://forum.iculture.nl/f8/ap...-debuggen.html

macfreaker 28-07-08 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 154663)

Had ik al gezien, maar dit heeft te maken met debuggen. Moet het eerst draaien op de iphone. Toch bedankt.

ideveloper 28-07-08 13:17

Het komt wel omdat je nog niet geregistreerd bent. Je moet namelijk online een z.g. provisioning profile maken waarmee je je code moet ondertekenen. Daarna kun je de app pas testen op je iPhone. Zonder te registreren gaat dat na mijn weten niet lukken.

macfreaker 28-07-08 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 154744)
Het komt wel omdat je nog niet geregistreerd bent. Je moet namelijk online een z.g. provisioning profile maken waarmee je je code moet ondertekenen. Daarna kun je de app pas testen op je iPhone. Zonder te registreren gaat dat na mijn weten niet lukken.

Dus met andere woorde nu moet ik betalen ? Is dat alleen wanneer ik deze achteraf in de app store wil ?

ideveloper 28-07-08 13:52

Met andere woorden, je moet betalen:(

macfreaker 28-07-08 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 154768)
Met andere woorden, je moet betalen:(

Dus is er geen enkele manier om deze te testen buiten de registratie om. Ik maak gewoon een app voor eigen gebruik (wil deze niet verdelen) en dat gaat niet ?

ideveloper 28-07-08 15:52

Kan wel, als je de toolchain methode gebruikt. Maar dan werkt je niet met de officiele SDK en kun je niet via de iPhonesimulator testen.

macfreaker 28-07-08 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 154894)
Kan wel, als je de toolchain methode gebruikt. Maar dan werkt je niet met de officiele SDK en kun je niet via de iPhonesimulator testen.

Heb jij daar de nodige links of uitleg voor ? Heb het eens geprobeerd voor firmware lager dan 2.0 maar toolchain is nooit echt gelukt bij installatie. En ik vermoed dat deze voor fw 2 anders zal zijn. :D

ideveloper 28-07-08 17:17

Helaas niet meer informatie als dat ik hier ooit een keer gegeven heb.
https://forum.iculture.nl/f8/ap...llo-world.html

Het is wel even stoeien ja, maar als je het eenmaal aan de praat hebt werkt het wel.

Graaf 02-08-08 09:03

Ik heb gisteren met wat informatie die ik op diverse fora tegenkwam een aantal sample apps van de SDK website ge-build en op m'n 1st gen iPhone ( 2.0 firmware ) gecopied en gestart. Werkte zonder problemen.

Hier een korte uitleg hoe je in de officiele iPhone SDK gebouwde apps, op je iPhone ( 2.0 firmware ) kan draaien, zonder een developer account te nemen.
( Je moet wel SSH aan hebben staan voor het copyen van de app naar iphone )

Ik heb dit getest met de HelloWorld sample app en een paar andere sample apps van Apple zelf.

1) Maak een “code signing certificate” aan en noem deze ‘iPhone’ ( zie: link )
2) Zorg dat bij Project -> Set Active SDK deze op Device staat en bij Project -> Set Active Build Configuration op Release.
3) In je XCode project, bij ‘ Action ‘ kies daar Add -> New Build Phase -> New Run Script Build Phase.
Laat de shell op /bin/sh staan. en zet bij script onderstaand neer:
CODESIGN_ALLOCATE=/Developer/Platforms/iPhoneOS.platform/Developer/usr/bin/codesign_allocate codesign -s iPhone -f ${TARGET_BUILD_DIR}/${EXECUTABLE_FOLDER_PATH}/${EXECUTABLE_NAME}
( Als je je certificaat anders genoemd hebt, pas dan hier ook de naam aan van ‘iPhone’ naar hoe je certificaat heet )
4) Build je app ( niet build & go, want hij probeert em dan op je iPhone te installen via xcode )
5) Kopieer handmatig je .app folder uit build/Release-iphoneos naar je iPhone /Applications map.
( bijv via scp: scp -r HelloWorld.app root@ip_van_iphone:/Applications/ )
Herstart je iphone/Springboard, en je app zou erop moeten staan….

Graaf 02-08-08 09:05

< had verhaal/uitleg verstuurd, maar die wacht op goedkeuring blijkbaar >

In die uitleg gaat het dus om een Pwned 1st gen iPhone waar je dit op kan doen :)

macfreaker 02-08-08 09:11

Bedankt, Graaf.
Kga het vandaag eens uitproberen.

Graaf 02-08-08 09:14

Ok, m'n uitleg is dus wel doorgekomen?
Komt zeker pas door moderatie heen als het idd werkt bij jou ? :P


Ik ben erg blij dat ik dit gevonden heb, want nou kan ik zonder dat ik een developer programm moet nemen, eerst meer leren te ontwikkelen voor iPhone. En ook testen op het beestje zelf. Voordat ik uberhaupt apps voor de app store ga maken.

Graaf 03-08-08 19:48

De korte uitleg heb ik ook staan op m'n weblog: WissenWeblog - Jeroen van Wissen » (web)dev WissenWeblog » iPhone SDK apps op je Pwned 2.0 iPhone

ideveloper 03-08-08 19:55

Mooie truc Graaf. Zo hoef je niet meteen een developer program aan te schaffen. Klein nadeel dat je niet echt lekker kun debuggen op deze manier volgens mij. Maar dat is natuurlijk maar een minor detail.

P.S. Mooie foto's 31F

macfreaker 03-08-08 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graaf (Bericht 159567)

Werkt echt heel goed en ben er al volop mee aan het testen. Ik heb een 3 tal weken geleden een aanvraag gedaan voor het developer programma en tot nog toe nog altijd niets mogen ontvangen en als beginnende coder wil je wil eens het een en ander proberen op je eigen iphone vooraleer deze uit te geven.

ideveloper 03-08-08 20:24

Zekers, en het debuggen kun je natuurlijk altijd op de iPhone simulator doen, die werkt bijna net zo goed. Teminste als je geen locatiebepaling of versnellingsmeter nodig hebt.

Ben benieuwd wat je aan het maken bent.

macfreaker 03-08-08 20:35

Citaat:

Ben benieuwd wat je aan het maken bent.
Wel ben eerst eens iets aan het maken voor het werk. Ik ben een cmk tester aan het maken. Cmk test is een capabiliteits test van een schroefmachine. Deze wordt bij de klant gemeten (Nm), 10 opeenvolgende waarden worden ingegeven en aan de hand van verscheidene berekeningen wordt aangegeven of deze machine geschikt is voor de productie lijn van de klant (is vooral belangrijk in de automobielsector).

justsome 14-08-08 01:28

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Graaf (Bericht 159567)

Ik heb het uitgeprobeert, maar kreeg 2 errors waar ik niet uit kom (want volgens mij klopt het gewoon?). Suggesties?

-edit- ik zag na het posten pas dat mijn screenshot automatisch geresized was. Heb nog ff snel 2e screenshot gemaakt en ingezoomed zodat het beter leesbaar is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.