//

Drop shadow UITableView zoals clock.app

Drop shadow UITableView zoals clock.app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door naquah He luister, ik weet niet wat jouw code is! Maar volgens mij ziet je code er goed uit... wordt je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 26-10-08, 20:40
Pixxa Pixxa is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door naquah Bekijk bericht
He luister, ik weet niet wat jouw code is!

Maar volgens mij ziet je code er goed uit... wordt je table view wel gereleased dan? Of ik snap niet wat je bedoelt met "verwijderen" in je vraag.
hehe, nee snap ik. Jij geef aan dat je ze moet releasen maar volgens mij doe ik dat al. Mn tableview wordt in de dealoc gereleased.

- (void)dealloc {
// Release allocated resources.
[tableView release];

Ik bedoel met verwijderen dat als je een cell heb die kan je verwijderen door met je vinger (muis) een swipe naar rechts te geven zodat de 'verwijderen' knop zichtbaar wordt. als ik daar op druk verdwijnt desbetreffende cell maar blijven mn header en footer images zichtbaar. (samen tegen elkaar aan (dus zonder tablecell) bovenaan het beeld)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 26-10-08, 21:24
naquah naquah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 33
Standaard

Aah, dan snapte ik je vraag dus inderdaad niet.

In Trein doe ik simpelweg de table view onzichtbaar maken (setHidden:YES). In plaats van de tabel maak ik dan een label zichtbaar met "Geen stations" of iets dergelijks.
  #43  
Oud 26-10-08, 21:46
Pixxa Pixxa is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 104
Standaard

ah ok. Ja ik begijp wat je bedoeld. Eens zien of ik dat kan implementeren

[edit]
eens zien: Dat betekend dat ik moet controleren of de het aantal cellen 0 is. en als dat zo is moet ik hem op hidden zetten. Als ik dan een cell toevoeg moet hij weer zichtbaar worden.

Doe je dit dan in cellForRowAtIndexPath methode?

Laatst gewijzigd door Pixxa; 26-10-08 om 22:31.
  #44  
Oud 25-01-09, 21:30
owyeah owyeah is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 1
Standaard

Hmm heel interessant allemaal.. Ik ben ook bezig aan een app die is bijna klaar maar wil mijn interface graag restylen naar zoiets als de clock app! Er zijn schijnbaar goeie ideeën uitgewisseld via PM's en nu mis ik stukjes (essentiële) informatie in deze thread.

Zou iemand een tutorial kunnen maken met een stappenplan?

Bijvoorbeeld hoe het aantal cellen in een UITableView variabel is?
Hoe de cell zo'n shiny uiterlijk te geven?

Lijkt me heel helpvol!
  #45  
Oud 18-02-11, 17:58
Jeroen0704 Jeroen0704 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 137
Standaard

Ik las dit topic en wil ook graag schaduw bij mijn tableview, aangezien deze niet op het eind van het scherm stopt maar in het midden en hij nu zomaar opeens verdwijnt.

Ik heb zelf al de twee afbeeldingen gemaakt voor de header en de footer en deze ook in de header en de footer gezet. Tot nu toe werkt het dan ook.

Iemand in dit topic zij dat je de header en footer alleen moet laten zien als je aan het scrollen bent, maar niet hoe dit mogelijk is. Weet iemand dus hoe je de header en footer alleen kunt laten zien als je aan het scrollen bent?
  #46  
Oud 25-02-11, 10:30
Mvdl Mvdl is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 5
Stuur een bericht via ICQ naar Mvdl
Standaard

Kijk hier eens naar:

João Prado Maia’s Weblog » Customizing the background/border colors of a UITableView (grouped style)

Heeft mij ook goed geholpen, met niet alleen de borders, ik kan de tabel er precies zo uit laten zien zoals ik dat wil incluis (semi) transparante cellen.

Nog een tip: gebruik repousse in Photoshop CS5 om de achtergrond van een cell te creëren, dit geeft een mooier en verfijnder effect dan een standaard gradientje.

Edit: snel voorbeeldje:


Laatst gewijzigd door Mvdl; 25-02-11 om 10:44.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Is er een app zoals LockCalendar? t0n iPhone Apps 6 14-07-10 13:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.