//

Java crosscompiler (naar iPhone)

Java crosscompiler (naar iPhone) discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb in dit forum meerdere malen berichten gelezen van gebruikers die het liefst gebruik maken van een Windows machine om iPhone applicaties te maken. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-10-08, 16:12
webmaniac webmaniac is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 28
Standaard Java crosscompiler (naar iPhone)

Ik heb in dit forum meerdere malen berichten gelezen van gebruikers die het liefst gebruik maken van een Windows machine om iPhone applicaties te maken. Hoewel ik van mening ben dat een Mac hiervoor het meest geschikt is, en ook Apple nooit windows zal ondersteunen voor ontwikkeling van deze applicaties is het toch mogelijk door middel van de zogenaamde iPhone toolchain. De toolchain methode is echter wat lastig te installeren zoals ik het begrijp.

Naast de toolchain methode is er nog een mogelijkheid die wellicht voor bovengenoemde gebruikers interessant is. Metismo is een cross-compiler die Java onderandere naar Objective-C voor de iPhone omzet. Het is dus mogelijk om op windows een applicatie te schrijven in Java en deze om te zetten naar een flash movie, android applicatie of iPhone applicatie.

Ik zelf zal deze methode nooit gaan gebruiken, maar ik ben wel geinteresseerd om te horen wat de ervaringen zijn. Wellicht dat er iemand interesse heeft om deze methode te testen en hier zijn ervaringen te posten?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-10-08, 16:45
rderuiter rderuiter is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 23
Standaard

Ondanks dat ik het niet zo heb op apps die van taal A naar B vertalen ziet het filmpje op hun site er best overtuigend uit.
Ik heb van school uit alleen Java en wat Cpp ervaring en begin nu net met Objective-C. Ik mis alleen een download link op de site, zou er best eens mee willen spelen.
  #3  
Oud 12-11-08, 17:37
Speedfreak20 Speedfreak20 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 30
Standaard

kan ook geen download link vinden jammer... zoek ook nog steeds iets zodat ik ook zelf kan programmeren voor de iphone, op linux of op windows.. mac heb ik niet.

Wie heeft nog suggesties?
Reageren

Labels
cross-compiler, iphone, java



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Java op de iPhone?! Bomans iPhone algemeen 2 17-03-11 12:59
java op de iphone/ipad thasjosjo iPad Apps 2 08-02-11 22:04
Java Iphone ? Iphone_belgium Jailbreak apps en thema's 9 19-02-09 00:05
iPhone A8+ geen java??? tamer Archief 3 28-04-08 17:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:58.