iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Goede boeken (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/24469-goede-boeken.html)

jonathan 31-10-08 06:47

Goede boeken
 
Hallo,

Ik ga een Mac Mini aanschaffen zodat ik native iPhone-applicaties kan developen, en nu ben ik op zoek naar goede boeken.
Ik heb eerder deze week al een eBook van The iPhone Developer's Cookbook van Erica Sadun gekocht, en ik dacht er nog over om ook iPhone SDK Application Development van mijn naamsgenoot Jonathan Zdziarski te kopen.

Heeft iemand nog tips of suggesties over deze twee boeken of over andere boeken?

Groeten,
Jonathan

macfreaker 31-10-08 08:12

Kijk eens op de site van pragmatic , daar vind je zowel print versies als pdf van goede boeken voor ontwikkeling voor iphone, cocoa en xcode. Die voor iphone is nog niet klaar maar wanneer je betaald hebt kan je deze al downloaden en wanneer er zaken bijkomen heb je uiteraard de mogelijkheid om deze opnieuw te downloaden.
Hier alvast de link: The Pragmatic Bookshelf

wbroek 31-10-08 09:35

Ikzelf heb het Cookbook van Eric Sadun ook en deze was zeer aardig.
De boeken van Progmatic Bookshelf zijn zeer goed, heb er een stuk of 5, maar die van de iphone is nog niet klaar dus heb ik deze nog niet gekocht (wil het echte boek niet alleen PDF).
Verder lees ik vooral veel online wat andere mensen doen met bepaalde situaties, een mooi overzicht met bronnen staat hier The Really Big List of iPhone SDK Development Links | Apps Amuck Blog

jonathan 31-10-08 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 211821)
Kijk eens op de site van pragmatic , daar vind je zowel print versies als pdf van goede boeken voor ontwikkeling voor iphone, cocoa en xcode. Die voor iphone is nog niet klaar maar wanneer je betaald hebt kan je deze al downloaden en wanneer er zaken bijkomen heb je uiteraard de mogelijkheid om deze opnieuw te downloaden.
Hier alvast de link: The Pragmatic Bookshelf

Ik heb net de bèta van iPhone SDK Developement op Pragmatic gekocht, en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb even snel wat rond gekeken, en dit is erg fijn voor mensen die nog geen specifieke iPhone-rpogrammeerervaring hebben, maar al wel kunnen programmeren of scripten in andere talen. Ik kijk uit naar de final release! (Ik had trouwens nog nooit van een bèta-boek gehoord;))

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wbroek (Bericht 211849)
Ikzelf heb het Cookbook van Eric Sadun ook en deze was zeer aardig.
De boeken van Progmatic Bookshelf zijn zeer goed, heb er een stuk of 5, maar die van de iphone is nog niet klaar dus heb ik deze nog niet gekocht (wil het echte boek niet alleen PDF).
Verder lees ik vooral veel online wat andere mensen doen met bepaalde situaties, een mooi overzicht met bronnen staat hier The Really Big List of iPhone SDK Development Links | Apps Amuck Blog

Dankje, die links naar boeken en tutorials zijn erg handig!

Xenn0X 08-05-09 14:32

ben van plan te beginnen met apps maken voor iphone.
is dit een goed beginners boek?
bol.com | Cocoa Programming for Mac OS X, Aaron Hillegass | Boeken (Engels)
heb wel ervaring met andere programmeer werk c++ en .net.
heb zojuist een mac laptop besteld.
gezien mijn windows laptop oud werd, gelijk maar een mac te kopen.

macbook pro 15 inch Alubody
2,4-GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
250GB Serial ATA @ 5400 (vervang ik zelf met 500 gb 7200 rpm aangezien dit goedkoper was dan de max 320gb upgrade van apple)
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
AppleCare Protection Plan for MacBook Pro (w/or w/o Display) - Auto-enroll

gekkepietje 08-05-09 18:39

Ik zou geen boek kopen voor Cocoa en Mac OS X als je iPhone apps wilt bouwen.

Iets als "Beginning iPhone Development: Exploring the iPhone SDK" van Dave Mark en Jeff LaMarche lijkt me dan geschikter.

Kijk ook eens de videos van de Stanford cursus op iTunes U (gratis te downloaden via de iTunes Store).

Xenn0X 09-05-09 13:03

maar die apps zijn toch based op cacoa?

Myrdhin 09-05-09 13:42

Dat boek van Aaron Hillegass is gewoon een must-have, ook als je alleen maar voor de iPhone programmeert. Het gaat erg begrijpelijk in op de methodes die je gebruikt als je met Cocoa aan de slag wilt.

Wil je specifieke iPhone dingen doen, schaf dan later of tegelijk een goed iPhone boek aan. Ik heb naast het boek van Hillegass ook "Beginning iPhone Development | Exploring the iPhone SDK" van Dave Mark en Jeff LaMarche besteld.

gekkepietje 09-05-09 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X (Bericht 284841)
maar die apps zijn toch based op cacoa?

Op Cocoa Touch, dat is een variant op Cocoa. Zo heb je in Cocoa een NSButton maar in Cocoa Touch heet het een UIButton. Ik zeg niet dat het boek dat je wilde kopen geen goed boek is (ik ken het verder niet), maar ik heb het persoonlijk niet nodig gehad om te leren programmeren voor de iPhone. Daarnaast is er al ontzettend veel iPhone-specifieke informatie te vinden op de Apple site en op het web.

Xenn0X 11-05-09 12:57

thnx voor de info, ik wacht zowiezo eerst even af tot mijn macbook pro is afgeleverd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:21.