iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Mogelijkheden enterprise development (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/25409-mogelijkheden-enterprise-development.html)

Rockafello 19-11-08 13:42

Mogelijkheden enterprise development
 
Heren/dames,

Ik ben aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn voor iPhone development voor enterprise oplossingen.

Nu is enterprise natuurlijk wel gelijk een groot woord, apple zelf bedoelt hier dus blijkbaar bedrijven mee die 500 of meer werknemers hebben. Echter zijn wij een mobile solution bedrijf dat oplossingen schrijft voor andere bedrijven.
Nu ben ik dus aan het uitzoeken wat wel en niet mag volgens Apple. Ik concludeer het volgende:

1. Je zou een App mogen uitbrengen via de AppStore
Deze komt dan openbaar beschikbaar en door iedereen te downloaden.
2. Je mag een App maken onder enterprise program
maar je mag het dan (volgens mij) niet uitbrengen bij een ANDER bedrijf.
3. Een andere optie is om ingehuurd te WORDEN bij een bedrijf om de applicatie te ontwikkelen, maar het bedrijf zelf moet zich registreren bij Apple en de applicatie beheren.

Zijn er mensen die hier enig ervaring mee hebben? Ik kan op de site van Apple echt te weinig informatie vinden over wat wel en niet mag/kan.

Hoeveel devices mag je uitzetten onder een enterprise program? ik las op het forum dat er een max opzit, maar dit lijkt me erg stug gezien dat ze zelf al aangeven dat enterprise vanaf 500 werknemers is. Ook lees ik niks bij apple over dat de $299 een jaarlijkse fee is.

ideveloper 19-11-08 17:42

Geen idee, misschien even bellen met Apple.

Sleepy 21-11-08 13:12

heb je voo rmij dan even het nummer van mr. jobs?

Want ik denk niet dat je zomaar iemand aan de lijn gaat krijgen die je hierbij kan helpen...

ideveloper 21-11-08 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sleepy (Bericht 219498)
heb je voo rmij dan even het nummer van mr. jobs?

Want ik denk niet dat je zomaar iemand aan de lijn gaat krijgen die je hierbij kan helpen...

Waarom zou je niet iemand aan de lijn krijgen.
Gewoon even bellen met het nederlandse nummer 030 6593890.

ninobeukeveld 21-11-08 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sleepy (Bericht 219498)
heb je voo rmij dan even het nummer van mr. jobs?

Want ik denk niet dat je zomaar iemand aan de lijn gaat krijgen die je hierbij kan helpen...

dat is toch hun werk om mensen te helpen?

Sleepy 21-11-08 19:50

Hallo,

Ik dacht eigenlijk dat de devellopment afdeling niet in nederland zat? Dat je dan hulp moest zoeken bij apple europe ofzo.

Maar dat is dan een verkeerde inschatting van mij geweest sorry daarvoor

Martijn Snels 22-11-08 17:34

Dit kan enkel als je ontwikkeld voor of in opdracht van een bedrijf met meer dan 500 medewerkers. Dit is op de Tech Talk bevestigd door Apple.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper (Bericht 219625)
Waarom zou je niet iemand aan de lijn krijgen.
Gewoon even bellen met het nederlandse nummer 030 6593890.

Apple Nederland heeft niks te maken met de Developers Program voor de iPhone. Bij vragen dien je altijd het formulier op de website in te vullen en te wachten tot ze je terug bellen!

Sleepy 22-11-08 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Snels (Bericht 220167)
Dit kan enkel als je ontwikkeld voor of in opdracht van een bedrijf met meer dan 500 medewerkers. Dit is op de Tech Talk bevestigd door Apple.

Apple Nederland heeft niks te maken met de Developers Program voor de iPhone. Bij vragen dien je altijd het formulier op de website in te vullen en te wachten tot ze je terug bellen!

Had ik het toch goed begrepen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.