iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   dataverbruik op springboard? (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/25791-dataverbruik-op-springboard.html)

bunne 24-11-08 19:09

dataverbruik op springboard?
 
Hoi,

De titel zegt alles, bestaat er een programma zodat ik mijn verbruik op mijn springboard kan zien en zodat ik niet steeds naar instellingen moet gaan?

bedankt,
Davy

macfreaker 24-11-08 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bunne (Bericht 221998)
Hoi,
De titel zegt alles, bestaat er een programma zodat ik mijn verbruik op mijn springboard kan zien en zodat ik niet steeds naar instellingen moet gaan?
bedankt,
Davy

Misschien een idee om een app te maken door iemand hier.

iScorpio 24-11-08 19:53

Daarom topic even verplaatst waar de ontwikkelaars onder ons aanwezig zijn.

Jelle Ages 24-11-08 20:25

Dit is niet mogelijk, want apple staat niet toe dat programma's draaien op de achtergrond.

macfreaker 24-11-08 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jellepelle1234 (Bericht 222068)
Dit is niet mogelijk, want apple staat niet toe dat programma's draaien op de achtergrond.

Laten het inderdaad niet toe , maar is toch mogelijk via backgrounder die je kunt vinden in cydia !

OOOH 25-11-08 12:56

Je kan geen app maken die effect heeft op het springboard (iig niet via de SDK van apple) dus dan heeft het ook geen zin om zo'n app op de achtergrond te laten draaien.

Applicaties van cydia kunnen dit wel (denk maar aan te weather widget)...

JWVD 25-11-08 13:37

Je zou een simpele applicatie kunnen maken die bijv. om de 10min. een alert geeft, maar dit heb je dan ook tujssndoor spelletjes etc. en hoe haal je uberhaupt de string van het dataverbruik op?

macfreaker 25-11-08 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JWVD (Bericht 222536)
Je zou een simpele applicatie kunnen maken die bijv. om de 10min. een alert geeft, maar dit heb je dan ook tujssndoor spelletjes etc. en hoe haal je uberhaupt de string van het dataverbruik op?

Deze kan misschien ingelezen worden via een script en dan doorgegeven worden zodat deze op het springboard komt.

Bomans 25-11-08 14:28

Het moet toch mogelijk zijn. Eventueel weergave in de taakbalk (naast de klok, of in plaats van) ofzo?
Dan is het ook zichtbaar tijdens het surfen en dergelijke zaken.

macfreaker 25-11-08 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 222559)
Het moet toch mogelijk zijn. Eventueel weergave in de taakbalk (naast de klok) ofzo?

Zal eens opzoeken hoe de plist kan ingelezen worden via een script. Misschien toch al een start. Moeten we alleen nog weten in welke plist deze staat.

Bomans 25-11-08 14:31

Keep us posted :D

bunne 07-12-08 21:46

en al enige professoren gevonden hoe je dit doet? :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:07.