//

BTW

BTW discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik ga binnenkort native iPhone-applicaties developen, en wil graag weten hoe het met de BTW zit. Moet ik zelf nog 19% afdragen, of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-12-08, 22:11
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard BTW

Beste mensen,

Ik ga binnenkort native iPhone-applicaties developen, en wil graag weten hoe het met de BTW zit. Moet ik zelf nog 19% afdragen, of doet Apple dat op de één of andere manier?

Groeten,
Jonathan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-12-08, 10:12
Gekko Gekko is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Delft
Berichten: 175
Standaard

Dat ligt aan de voorwaarden die Apple heeft.
Als daar niks over instaat denk ik dat je het zelf moet afdragen.
Daarom moet jij ook 19% BTW op je app zetten, zodat jij datzelfde bedrag door kan sluizen naar de belasting.
__________________
Verwar de mening van de meerderheid niet met die van de waarheid.
  #3  
Oud 12-12-08, 12:20
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonathan Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik ga binnenkort native iPhone-applicaties developen, en wil graag weten hoe het met de BTW zit. Moet ik zelf nog 19% afdragen, of doet Apple dat op de één of andere manier?

Groeten,
Jonathan
Apple houdt amerikaanse belasting in, maar niet als je aangeeft dat je uit Nederland komt, kwestie van wat formuliertjes invullen. Of je in Nederland belasting moet betalen over je inkomsten hangt helemaal van je persoonlijke situatie af. Gewoon je boekhouder vragen of even met de belastingtelefoon bellen.
  #4  
Oud 12-12-08, 12:26
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Apple houdt amerikaanse belasting in, maar niet als je aangeeft dat je uit Nederland komt, kwestie van wat formuliertjes invullen. Of je in Nederland belasting moet betalen over je inkomsten hangt helemaal van je persoonlijke situatie af. Gewoon je boekhouder vragen of even met de belastingtelefoon bellen.
Bedoel je dat je dus geen BTW (19%) hoeft af te dragen? Of wel?
En waar kan ik die formulieren vinden?

Alvast bedankt hè!
  #5  
Oud 12-12-08, 12:32
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonathan Bekijk bericht
Bedoel je dat je dus geen BTW (19%) hoeft af te dragen? Of wel?
En waar kan ik die formulieren vinden?

Alvast bedankt hè!
De formulieren kun je invullen bij apple op de site (itunesconnect.apple.com) zodra je account gemaakt is.
En die 19% weet ik niet, moet je navragen bij de belastingdienst (tel 0800 - 0543)
  #6  
Oud 12-12-08, 14:18
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
De formulieren kun je invullen bij apple op de site (itunesconnect.apple.com) zodra je account gemaakt is.
En die 19% weet ik niet, moet je navragen bij de belastingdienst (tel 0800 - 0543)
Ok, dankje
  #7  
Oud 12-12-08, 14:23
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

W-8BEN formulieren zijn van belang. Onder iTunes connect => Contracts, Tax & banking information
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #8  
Oud 12-12-08, 23:17
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

De klant koopt bij Apple, niet bij jou. De klant is dan ook van Apple, niet van jou. Apple is dus verantwoordelijk voor BTW en andere verkoopbelastingen.

Apple houdt zelf BTW in over verkopen die gedaan zijn aan klanten binnen de EU en draagt dat af. Daar hoef je zelf niets voor te doen. Als je app 0,79 eurocent kost, dan krijg jij: (0,79 - btw) * 70%. De BTW is 15% omdat de Europese Apple Store in Luxemburg gevestigd is.

Het W-8BEN formulier is voor de Amerikaanse belastingdienst, dat heeft verder niets met BTW te maken maar met het feit dat jij geld krijgt van een Amerikaans bedrijf. Dat is in principe belast in de USA, maar met dat formulier krijg je een uitzondering daarop, omdat Nederland met de USA hier afspraken over heeft. Anders zouden deze inkomsten dubbel belast worden.

Want je moet over jouw winst wel gewoon inkomstenbelasting betalen in Nederland. Let wel: over je winst. Dus het verschil tussen je inkomsten en kosten. Dit ligt overigens aan jouw situatie, en een boekhouder kan je hier inderdaad veel meer over vertellen.

(IANAL)
  #9  
Oud 13-12-08, 09:46
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Apple houdt zelf BTW in over verkopen die gedaan zijn aan klanten binnen de EU en draagt dat af. Daar hoef je zelf niets voor te doen. Als je app 0,79 eurocent kost, dan krijg jij: (0,79 - btw) * 70%. De BTW is 15% omdat de Europese Apple Store in Luxemburg gevestigd is.
Tnx gekkepietje, helder verhaal. Ik vroeg me altijd al af waarom ik voor Europeese verkopen een lager percentage kreeg dan voor Amerikaanse verkopen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW iphone 4 UK buffel_styllezz Koopinformatie Rest Europa 4 08-10-10 08:16
Terugvorderen BTW wvy iPad algemeen 1 06-04-10 23:27
In Belgie kopen zonder BTW forum.bericht Koopinformatie België 4 09-07-08 21:05
iPhone (USA) btw terugvragen Hanky Dussen Koopinformatie USA 6 11-02-08 22:17
invoerrechten en btw voor 8gig frangipaneman Archief 2 01-10-07 15:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:16.