iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   XPWN ME (Made easy) (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/29846-xpwn-made-easy.html)

ArB 07-02-09 10:48

XPWN ME (Made easy)
 
1 Bijlage(n)
Hi,

Ik ben op dit moment bezig met het maken van een GUI voor XPWN.
Dit ben ik aan het doen in visual studio, is er een ontwikkelaar die me wat tips kan geven over mijn project ?
Heeft voornamelijk te maken met variabelen en doorgeven daarvan naar een shell. Even alvast een screenshot van wat ik gebakken heb tot nu toe:

Fasty 07-02-09 10:53

Kijk eens aan. Dit zal straks wel wat makelijker zijn. :cool:

iScorpio 07-02-09 10:57

Het mooiste zou zijn als je zelf ook nog kan aangeven waar je alles hebt staan op de HD en niet vast zit aan een vaste map op een bepaalde schijf.

ArB 07-02-09 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 253904)
Het mooiste zou zijn als je zelf ook nog kan aangeven waar je alles hebt staan op de HD en niet vast zit aan een vaste map op een bepaalde schijf.

Komt er ook in, maar eerst de basis goed werkend krijgen. ;)

Gilliam 07-02-09 11:10

Mooi werk tot nu toe, gewoon aanvinken wat je wil en hij doet het. :)
Als dit uitkomt ga ik het zeker gebruiken!

Goodluck.

galip91 17-02-09 23:35

ik zie dat je bij select firmware en select type checkboxen hebt gebruikt. is het niet handiger om die ronde selectiedingen (ben even de naam kwijt) te gebruiken. Nu kan je meerdere firmware's en type's selecteren, wat mij niet de bedoeling lijkt.
Voor de rest is het misschien beter om je venster wat compacter in te delen, het ziet er zo 'kaal' uit.

Leuk idee en succes ermee!

KadirK 17-02-09 23:48

Erg mooi gedaan, heel handig! Hopen dat hij uitkomt :)

daanhegman 18-02-09 13:56

Mischien Iphone enzo veranderen naar iPhone, heeft niets met programmeerwerk te maken, maar het staat gewoon mooier ;)

ArB 18-02-09 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door galip91 (Bericht 257976)
ik zie dat je bij select firmware en select type checkboxen hebt gebruikt. is het niet handiger om die ronde selectiedingen (ben even de naam kwijt) te gebruiken. Nu kan je meerdere firmware's en type's selecteren, wat mij niet de bedoeling lijkt.
Voor de rest is het misschien beter om je venster wat compacter in te delen, het ziet er zo 'kaal' uit.

Leuk idee en succes ermee!

Dat is een goede tip, maar ik kan natuurlijk ook de techniek aanpassen dat hij de andere firmware "un-checked" als je een nieuwe kiest. Ik kijk wel even wat het makkelijkste is.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daanhegman (Bericht 258169)
Mischien Iphone enzo veranderen naar iPhone, heeft niets met programmeerwerk te maken, maar het staat gewoon mooier ;)

Die snap ik niet ?
Visual Basic 2008 is wel degelijk programmeren hoor. ;)

King1987 18-02-09 15:39

Hij bedoelt, in je screenshot staat Iphone en het moet iPhone worden ;)

EDIT
Ik ben trouwens heel benieuwd naar je app ArB, kan er niet op wachten :) als je een tester zoekt.....


ArB 18-02-09 20:29

Ik snap het, maar zoals de beginpost als zei, ik wilde graag wat hulp met wat basis zaken....... ;)

galip91 18-02-09 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 258193)
Dat is een goede tip, maar ik kan natuurlijk ook de techniek aanpassen dat hij de andere firmware "un-checked" als je een nieuwe kiest. Ik kijk wel even wat het makkelijkste is.

Dat wat jij zegt is inderdaad wel makkelijk. Geloof iets van:

if checkbox3.value = true then
checkbox1.value = false
checkbox2.value = false
...
...
end if

maar als je dit doet krijg je echt iets van 100 regels en word je programma onnodig groot (of er is een manier om het korter te schrijven).
Misschien is een listbox handiger?

http://www.devdos.com/vb/images/listbox2.gif

Wat natuurlijk helemaal mooi zou zijn, is wanneer je grote klikbare plaatjes gebruikt. Bijvoorbeeld in het begin dat je plaatjes van de verschillende soorten apparaten zet. Is wat gebruiksvriendelijker en je programma ziet er ook wat leuker uit dan :)

just my 2 cents...

als je een tester nodig hebt weet je me te vinden ;)

ArB 19-02-09 20:58

De beveiliging inbouwen is ook iets wat ik later zal doen.

update: het wordt steeds grappiger om te bouwen en heb inmiddels door hoe ik variabelen kan gebruiken voor een popup tekst. Dus iets wat lijkt op:
"Je hebt firmware 2.2.1 met Bootneuter en Custom logo's gekozen."

Nu nog even kijken hoe ik die in een command-line shell kan vatten. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:37.