//

Tax/BTW formulier voor App Store distributie

Tax/BTW formulier voor App Store distributie discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan er iemand mij uitleggen hoe ik alles moet invullen, want ik vind het allemaal zo verwarrend?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-05-09, 14:15
Will's schermafbeelding
Will Will is offline
• iOS 6.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 18
Standaard

Kan er iemand mij uitleggen hoe ik alles moet invullen, want ik vind het allemaal zo verwarrend?
__________________
QuickFind
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-06-09, 22:29
Glnn Glnn is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 14
Standaard

Even een vraag over het invullen van de bank gegevens.
Hebben jullie daar adresgegevens van jullie bank zelf?
En wat houd het soort account in?
  #23  
Oud 30-06-09, 10:37
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glnn Bekijk bericht
Even een vraag over het invullen van de bank gegevens.
Hebben jullie daar adresgegevens van jullie bank zelf?
En wat houd het soort account in?
Ik heb gisteren mijn gegevens ingevuld en erover contact gehad met ING (mijn bank) en Apple. Ik weet niet bij welke bank je zit, maar bij mij (ING) moest het zo:

Citaat:
Company Name: One More App
Mijn bedrijfsmaan.

Bank Address: Bijlmerdreef 109
City: Amsterdam
Country: Netherlands
State/Province:
Zip/Postal Code: 1102BW
Adres van de ING. Mag geen postbus zijn, dus na wat telefoontjes kreeg ik dit speciale adres voor internationaal betalingsverkeer.

Bank Account Currency: Euro (EUR)
Spreekt voor zich.

Bank Name: ING Bank N.V.
Spreekt ook voor zich. Ik heb voor de zekerheid even de officiële naam opgezocht (kan in het handelsregister op www.kvk.nl).

Account Holder's Name: Buzzera
Naam van de rekeninghouder. Zal negen van de tien keer je bedrijfsnaam zijn, bij mij zit dat anders. (Buzzera is mijn 'hoofdbedrijf'/'holding', daarin heb ik 'One More App' voor iPhone applicatie ontwikkeling.)

Account Type: Checking/TOUZA
Ik mocht bellen met een speciale afdeling van de ING die over internationaal betalingsverkeer ging, zij hebben mij dus ook geholpen met het invullen. Zij zeiden dus ook dat dit zo moest.

Branch/Branch ID: Assen
In Nederland hebben wij geen branches (zoals de ING mij vertelde), maar dit veld was toch verplicht. Ik heb gemaild met Apple (iTSBanking[at]apple[dot]com) en dit verhaal uitgelegd. Zij zeiden mij dat ik gewoon de plaats van mijn bedrijf in moest vullen.

Account Number: ***
Mijn rekeningnummer bij ING.

Account IBAN: ***
Mijn IBAN-code (International Bank Account Number, internationaal rekeningnummer dus). Staat op je afschriften, kan je op de site van je bank vast wel opzoeken of je belt ze erover op.

Bank Swift Code: INGBNL2A
Noemen wij gewoon BIC-code (Bank Identifier Code, een internationale unieke code die aan jouw bank toebehoort). Staat ook op je afschriften of de site van je bank.

Sort Code (UK) / SIC (SZ):
Zoals erbij staat is dit alleen voor UK of SZ, dus gewoon leeglaten.
Het is op zich wel simpel, anders bel je gewoon je bank even op. Zeker als je een zakelijke klant hebt zullen ze wel een aantal mensen hebben die je hiermee kunnen helpen.

Succes!
  #24  
Oud 30-06-09, 10:40
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Ik heb een vraagje: ik heb gisteren in iTunes Connect wat ingevuld en alles en ik heb nu lopende contracten voor betaalde applicaties. Ik kan echter nergens de formulieren voor de Amerikaanse belastingdienst vinden (W-8BEN meen ik gelezen te hebben). Waar kan ik dit vinden, of is dit niet op bedrijven van toepassing?

(Sorry voor de bump/dubbelpost, maar dit leek me net even wat overzichtelijker met die grote post hierboven.)

Laatst gewijzigd door jonathan; 30-06-09 om 10:55.
  #25  
Oud 02-07-09, 19:22
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Jonathan, ik moet die W-8BEN ook nog steeds invullen en ik kan hem ook niet vinden op iTunes Connect. Inmiddels een vraag uitgezet naar Apple, maar nog geen antwoord gehad. Nou is een kaal W-8BEN formulier niet zo moeilijk te vinden (bij de IRS hebben ze er genoeg ), maar toch.
  #26  
Oud 02-07-09, 19:26
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Stond dat formulier niet ergens gelinkt op een van de formulileren die je moest invullen in iTunesConnect? Ik heb geen idee of je die nog kunt terugvinden nadat je dat formulier al hebt ingevuld, maar ik dacht dat er ook een werd toegestuurd via e-mail?
  #27  
Oud 02-07-09, 21:07
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Ik heb dat formulier ooit wel eens gezien op iTunes Connect, maar ik heb niets in de mail gekregen.

Anyway, ik heb ondertussen een kaal W-8BEN formulier gedownload en ingevuld, uitgeprint, ondertekend, ingescand en naar Apple gemaild. Dan zal het toch wel goed zijn zeker. Zo niet, dan merk ik het vanzelf.
  #28  
Oud 02-07-09, 21:22
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Ik dacht niet dat je die naar Apple moest sturen, maar naar een of ander wazig Amerikaans belastingskantoor. Maar ik kan het mis hebben.
  #29  
Oud 02-07-09, 21:40
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Volgens een andere thread hier kon je hem ook mailen naar itstax@apple.com -- het moet sowieso naar Apple, want zij moeten dat papiertje in hun administratie hebben, geloof ik. Om een EIN of zo'n ander nummer aan te vragen moet je bij de Amerikaanse belasting zijn, maar ik heb gewoon negen nullen ingevuld, dat schijnt ook te werken.
  #30  
Oud 02-07-09, 21:53
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Jonathan, ik moet die W-8BEN ook nog steeds invullen en ik kan hem ook niet vinden op iTunes Connect. Inmiddels een vraag uitgezet naar Apple, maar nog geen antwoord gehad. Nou is een kaal W-8BEN formulier niet zo moeilijk te vinden (bij de IRS hebben ze er genoeg ), maar toch.
Heb ik dus ook precies. Ik had eerder een vraag over iTunes Connect, binnen tien uur antwoord (respect Apple!), maar over dit formulier blijft het erg stil...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thaurin Bekijk bericht
Stond dat formulier niet ergens gelinkt op een van de formulileren die je moest invullen in iTunesConnect? Ik heb geen idee of je die nog kunt terugvinden nadat je dat formulier al hebt ingevuld, maar ik dacht dat er ook een werd toegestuurd via e-mail?
Nope. Ik heb alles goed bekeken, zeker omdat alles maar één keer ingevuld mag worden wilde ik geen fouten maken, maar een W-8BEN heb ik nergens gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Ik heb dat formulier ooit wel eens gezien op iTunes Connect, maar ik heb niets in de mail gekregen.

Anyway, ik heb ondertussen een kaal W-8BEN formulier gedownload en ingevuld, uitgeprint, ondertekend, ingescand en naar Apple gemaild. Dan zal het toch wel goed zijn zeker. Zo niet, dan merk ik het vanzelf.
Laat even weten of dit goed was, zo ja, dan doe ik het ook!
  #31  
Oud 02-07-09, 22:22
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Ik kreeg zojuist de volgende reply (dus binnen een uur of wat):

Your W-8BEN form has been received, and is completed correctly. You do not need to mail us the original.

Dus zo te zien is het allemaal goed gegaan.
  #32  
Oud 03-07-09, 08:49
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Heh, ik kreeg ook antwoord op een eerdere vraag over het ontbreken van de W-8BEN:

"There is a new US tax declaration that must be completed in iTunes Connect. This will supersede any previously submitteed tax form, and does not require you to print and sign a form to submit to Apple."

Hier begrijp ik uit dat de W-8BEN niet meer op iTunes Connect staat omdat hij niet meer nodig is...
  #33  
Oud 06-07-09, 16:17
boogadelic boogadelic is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonathan Bekijk bericht
Heb ik dus ook precies. Ik had eerder een vraag over iTunes Connect, binnen tien uur antwoord (respect Apple!), maar over dit formulier blijft het erg stil...


Nope. Ik heb alles goed bekeken, zeker omdat alles maar één keer ingevuld mag worden wilde ik geen fouten maken, maar een W-8BEN heb ik nergens gezien.


Laat even weten of dit goed was, zo ja, dan doe ik het ook!
Ik kan het W-8BEN form ook nergens vinden.

Heeft iemand misschien meer informatie waarom Apple heeft besloten dit formulier weg te halen, en of je er verstandig aan doet om het alsnog te doen?
  #34  
Oud 07-07-09, 00:06
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boogadelic Bekijk bericht
Ik kan het W-8BEN form ook nergens vinden.

Heeft iemand misschien meer informatie waarom Apple heeft besloten dit formulier weg te halen, en of je er verstandig aan doet om het alsnog te doen?
Ik heb nog steeds geen reactie van Apple. Ik probeer ze nu wel even te bellen. Ik weet niet precies waar ze zitten en alles, als dat qua tijdzones niet uitkomt bel ik morgen wel eventjes.

Edit: heb gebeld naar de Apple Developer Connection, ik ben nu doorverbonden naar iemand die meer over tax in iTunes Connect weet. Ik sta nu in de wacht...

Edit: zelfde kerel weer aan de lijn, en hij gaf me een e-mailadres. Mochten mensen het willen proberen: iTStax[aapje]apple[stipje]com.

Laatst gewijzigd door jonathan; 07-07-09 om 00:33.
  #35  
Oud 07-07-09, 12:29
boogadelic boogadelic is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Fijn Jonathan! Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Ik zal ondertussen ook eens een email sturen.
  #36  
Oud 16-09-09, 12:34
vidal vidal is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

OK dus als ik het goed begrijp hoef ik niet meer een TAX formulier (W-8BEN formulier) in te vullen, ik kan hem namelijk ook niet meer viden
Ik heb bij Free and Paid Apllications beide 2 groene vinkjes staan
Bij TAX en Bank info staat view (al ingevuld dus)
Bij Contact staat nog edit, maar dat heb ik ook al ingeveuld.

Is het nu gewoon een kwestie van wachten?

Andere vraag:
Stel ik heb 1000euro aan sales, krijg ik daar dan 70% van ?

Vidal
  #37  
Oud 17-09-09, 16:04
boogadelic boogadelic is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

klopt. Je hoeft helemaal niets meer te doen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW terugvragen iTunes App Store (Belasting Toegevoegde Waarde) iCulture iPhone Apps 8 22-07-11 19:16
Formulier in laten vullen door app bluecola Ontwikkelen voor iOS 8 26-01-11 09:57
Tip voor het opsturen van W-8BEN Formulier juulie Ontwikkelen voor iOS 4 15-04-09 14:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:07.