iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   PHP -> Objective C (reageerders verdienen geld...;)) (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/31816-php-objective-c-reageerders-verdienen-geld.html)

gtttog 05-05-09 14:54

Application Settings
 
Wat een goed topic!
Ik ben zelf ook een PHP+'er en heb onlangs de stap gezet richting objective-c .

Mijn app is bijna af echter krijg ik het niet voor elkaar om mijn settings aan te roepen vannuit de applicatie. Ik heb onderstaande document gelezen maar krijg het niet voor elkaar om mijn settiing (bool) te benaderen, heeft iemand misschien een klein project waarin dit mij misschien wat duileijker kan worden?

iPhone Application Programming Guide: Application Preferences

danielpunt 22-05-09 15:30

Hier nog een PHP'er die ook een stap naar Objective-C heeft gemaakt. Niet direct overigens, ik heb eerst nog een beetje mijn C kennis bijgewerkt. Ik was al bekend met het MVC principe, dus dat had ik wel redelijk makkelijk door. Maar het delegate idee heeft wel iets langer geduurd.

Overigens had ik wel verwacht problemen te hebben met memory management, maar dat viel mee gelukkig.

@hier boven, Kijk eens naar NSUserDefaults en objectForKey :)

edward007 10-06-09 16:39

Mijn app, Cheapspotter, is eindelijk in de app store

vincentjanv 11-06-09 00:49

Wat ik nog altijd niet goed doorheb, zijn de viewcontrollers...
Als je een standaard window-app hebt met bijv 3 buttons (1 voor elk item (bijv iPod, iMac,..)) en je klikt op een button, dan moet een andere view geopend worden (zo de standaard 'slide in') met wat extra info over het item oid... Maar de enige tuts die ik hierover vind beginnen altijd vanuit een navigation-based view en ik raak er maar niet uit...

vincentjanv 11-06-09 00:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gtttog (Bericht 283652)
Wat een goed topic!
Ik ben zelf ook een PHP+'er en heb onlangs de stap gezet richting objective-c .

Mijn app is bijna af echter krijg ik het niet voor elkaar om mijn settings aan te roepen vannuit de applicatie. Ik heb onderstaande document gelezen maar krijg het niet voor elkaar om mijn settiing (bool) te benaderen, heeft iemand misschien een klein project waarin dit mij misschien wat duileijker kan worden?

iPhone Application Programming Guide: Application Preferences

Hier een hele goeie tutorial eover: iCodeBlog Blog Archive iPhone Programming Tutorial - Saving/Retrieving Data Using NSUserDefaults

Thaurin 11-06-09 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincentjanv (Bericht 294407)
Wat ik nog altijd niet goed doorheb, zijn de viewcontrollers...
Als je een standaard window-app hebt met bijv 3 buttons (1 voor elk item (bijv iPod, iMac,..)) en je klikt op een button, dan moet een andere view geopend worden (zo de standaard 'slide in') met wat extra info over het item oid... Maar de enige tuts die ik hierover vind beginnen altijd vanuit een navigation-based view en ik raak er maar niet uit...

Je hebt een "root" view controller nodig, eentje die alle onderliggende view controllers weghaalt of inlaadt. Je hebt een manier nodig om vanuit de onderliggende view controllers aan de root controller door te geven dat de views moeten worden geswitched. Dat is op meerdere manieren mogelijk.

root
/ \
vc1 vc2

root laadt als eerst vc1. Als dan de knop wordt ingedrukt is het root die vc1 verwijdert en vc2 in de plaats zet. Er zijn goede tutorials te vinden.
Kijk hier eens:

Multiple NIB Files
Easy Tutorial on Switching Views

Er is meer, maar ik kan het effe niet vinden. Op dit forum is ook ooit een discussie geweest hierover.


vincentjanv 11-06-09 13:21

Hartelijk dank voor je reactie, hiermee heb ik inderdaad het 'systeem' door...
Handige site!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:29.