//

Tip voor uitbrengen update

Tip voor uitbrengen update discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Even een kort stukje voor developers die een database in hun applicatie gebruiken. Gisteren is de update van iFacts uitgekomen. Vanochtend stond iTunes vol met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-04-09, 11:26
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard Tip voor uitbrengen update

Even een kort stukje voor developers die een database in hun applicatie gebruiken.

Gisteren is de update van iFacts uitgekomen. Vanochtend stond iTunes vol met negatieve reviews van mensen waarbij de applicatie niet meer werkte. Achteraf is de oplossing vrij eenvoudig, maar dat is altijd zo achteraf

De meeste applicaties die een database gebruiken, maken een kopie in de application documents directory, zodat de database ook schrijfbaar is.

Bij het updaten van een applicatie wordt de bestaande documents directory niet overschreven. Dit is maar goed ook, want anders is de gebruiker al zijn/haar data van die applicatie kwijt.

Maar als je een database update hebt gedaan, betekent dit dus dat de nieuwe applicatie nog gebruik maakt van de oude database gegevens / structuur en dit kan natuurlijk veranderd zijn in de nieuwe versie.

Les: Als je een update van een applicatie uitbrengt, moet je er ook voor zorgen dat een bestaande database op de juiste manier bijgewerkt wordt.

In het geval van iFacts is het vrij simpel, het gaat om een statische database dus gewoon een kwestie van iFacts van de telefoon verwijderen en opnieuw erop zetten, zodat er gebruik wordt gemaakt van de nieuwe database.

Natuurlijk is het voor een statische database ook niet noodzakelijk om eerst naar de documents directory te kopieren, dus dat heb is gelijk bij update 2.0.1 opgelost waardoor dit soort problemen voortaan tot het verleden behoren.

M'n excuses aan de huidige iFacts gebruikers voor deze onhandige actie. Zo leer je iedere dag weer wat.

Laatst gewijzigd door ideveloper; 01-04-09 om 11:28.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-04-09, 11:43
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Bedankt voor het melden
  #3  
Oud 01-04-09, 13:41
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

Soortgelijk iets heb ik inderdaad wel eens gemerkt in de simulator; daar inderdaad de app verwijderd dan was het weer goed, niet bij nadenkend dat dit natuurlijk 'lastiger' kan zijn met een live app!

Bedankt voor het reminden / mededelen
  #4  
Oud 01-04-09, 14:17
Matisse Matisse is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 89
Standaard

Bij uitbreiding geldt dit natuurlijk voor alle apps die informatie wegschrijven en bij een nieuwe versie een nieuwe structuur gebruiken
  #5  
Oud 11-04-09, 12:38
SkyTrix's schermafbeelding
SkyTrix SkyTrix is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Je kopieerde je database naar de Documents directory? Als je dat in de nieuwe versie ook zo deed dan werd die toch gewoon overschreven? Of zie ik het mis?
  #6  
Oud 11-04-09, 13:59
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Een vraag kan ik mijn script ook koppelen aan een database op het internet van mijn hosting.
  #7  
Oud 11-04-09, 14:08
SkyTrix's schermafbeelding
SkyTrix SkyTrix is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dreissen Bekijk bericht
Een vraag kan ik mijn script ook koppelen aan een database op het internet van mijn hosting.
Rechtstreeks query's uitvoeren vanuit iPhoneOS is niet mogelijk naar een MySQL database op een hosting. Wel kan je een PHP bestand maken die je met GET variabelen kan aanroepen en die de query's voor jou uitvoert. Via NSURLConnection (of was het NSURLRequest?) kan je die dan laten uitvoeren.
  #8  
Oud 11-04-09, 14:43
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkyTrix Bekijk bericht
Je kopieerde je database naar de Documents directory? Als je dat in de nieuwe versie ook zo deed dan werd die toch gewoon overschreven? Of zie ik het mis?
Nee, ik keek eerst of het bestand al bestond, en voerde dan pas de kopieer actie uit. Vandaar.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: [TIP] Voor het updaten naar OS 4.0 [TIP] Raikonen1 iTunes 10 10-04-10 18:11
[TIP] Oplossing error 1011 melding iTunes (update 31 mei 2008) Michael iTunes 157 09-09-09 20:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.