iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   App op iphone (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/32805-app-op-iphone.html)

Dreissen 12-04-09 10:29

App op iphone
 
Hallo,

Ik heb mijn eigen kleine app nu af.
Ik heb hem ook op mijn iphone gezet maar als ik hem start zegt hij kan niet worden gestart.

Ligt dit eraan dat de firmware verkeerd is?

Groetjes!

gekkepietje 12-04-09 11:13

Het kan zoveel redenen hebben. Iets meer informatie zou wel handig zijn. :-)

Krijg je een foutmelding?

Je kunt bijvoorbeeld in de Console kijken in XCode, of in de crashlogs in de Organizer (ook vanuit XCode). Zie je daar een foutmelding?

Dreissen 12-04-09 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje (Bericht 276841)
Het kan zoveel redenen hebben. Iets meer informatie zou wel handig zijn. :-)

Krijg je een foutmelding?

Je kunt bijvoorbeeld in de Console kijken in XCode, of in de crashlogs in de Organizer (ook vanuit XCode). Zie je daar een foutmelding?

Precies zegt hij:
'Het programma (app naam) kan niet worden geopend'

Bij xCode als ik hem daar test en make dan doet hij het op de simulator.
Licht het niet aan de firmware waar hij op staat?
Hij staat op: Simulator - 2.2.1 Debug

Fout log vind ik niet echt maar er zitten geen fouten in enkel wil hij niet op de iphone starten.

Ik heb 2 bestanden:
Naam.app
Naam.Ipa

Allebei doen ze het niet?
Bedankt voor je hulp!

Dreissen 12-04-09 11:59

Trouwens als ik device en firmware selecteer krijg ik de volgende fout:

CodeSign error: Code Signing Identity 'iPhone Developer' does not match any code-signing certificate in your keychain. Once added to the keychain, touch a file or clean the project to continue.

gekkepietje 12-04-09 11:59

Hoe zet je hem precies op de iPhone? Vanuit XCode of op een andere manier?

Als je in XCode namelijk links bovenin kiest voor Device ipv Simulator (bij Active SDK) dan installeert hij hem op de iPhone. Vervolgens kun je in het Console scherm (vanuit het Run menu) zien wat er gebeurt als je app gestart wordt op de iPhone.

Het is ofwel een bug in je app (dat hij het in de simulator goed doet is geen garantie dat hij het ook doet op de iPhone) of iets niet goed met je provisioning certificaten. (Edit: ah, zie net je vorige post. Ben je wel lid van het betaalde development program?)

Dreissen 12-04-09 12:05

Als ik device doe ipv simulator word het bestand naam.app rood ofwel ik krijg die fout ik ik net ookal stuurde.
Zelfs met een simpele hello world doet hij het niet?
Zou je mij niet een stukje code kunnen geven waarvan je zeker weet dat hij het doet op firmware 2.2.1.
Als hij dan werkt weet ik dat het aan mijn app ligt.

Heel erg bedankt!

gekkepietje 12-04-09 12:15

Het ligt niet aan de code, het ligt aan de certificaten waarmee XCode je applicatie probeert te signen. Voordat je een applicatie op de iPhone kunt zetten -- ook om te debuggen en te testen -- moet je provisioning certificaten aanvragen bij Apple en instellen in je project. Aangezien jouw Code Signing Identity nog op "iPhone Developer" staat, heb jij dat blijkbaar niet gedaan. (In plaats van iPhone Developer moet de naam van je Developer Program account daar staan.)

Ben je geen lid van het betaalde Developer Program, dan heb je pech. Ben je wel lid, dan kun je op de Portal van Apple informatie vinden over hoe je die certificaten aanmaakt.

Dreissen 12-04-09 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje (Bericht 276841)
Het kan zoveel redenen hebben. Iets meer informatie zou wel handig zijn. :-)

Krijg je een foutmelding?

Je kunt bijvoorbeeld in de Console kijken in XCode, of in de crashlogs in de Organizer (ook vanuit XCode). Zie je daar een foutmelding?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje (Bericht 276857)
Het ligt niet aan de code, het ligt aan de certificaten waarmee XCode je applicatie probeert te signen. Voordat je een applicatie op de iPhone kunt zetten -- ook om te debuggen en te testen -- moet je provisioning certificaten aanvragen bij Apple en instellen in je project. Aangezien jouw Code Signing Identity nog op "iPhone Developer" staat, heb jij dat blijkbaar niet gedaan. (In plaats van iPhone Developer moet de naam van je Developer Program account daar staan.)

Ben je geen lid van het betaalde Developer Program, dan heb je pech. Ben je wel lid, dan kun je op de Portal van Apple informatie vinden over hoe je die certificaten aanmaakt.

Klopt bedankt!
Hij werkt dalijk als het goed is wel met de goede gegevens!

Ty! (Topic mag gesloten worden)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.